مجله تکنولوژی

تفاوت 4G و 4G LTE ، هر آنچه که درباره آن باید بدانید!

تفاوت 4G و 4G LTE

دنیای سلولی همیشه با پیشرفت فناوری های جدید تقریباً سالانه در حال پیشرفت است. شکی نیست که برای برخی از ​​کاربران تلفن همراه این امر می تواند کمی گیج کننده و اغلب نا امید کننده باشد. شرکت های مخابراتی سریعترین، بهترین و قدرتمند ترین شبکه ها را وعده می دهند، اما چه کسی واقعاً می داند آیا آن ها آنچه را که می گویند ارائه می دهند یا خیر؟ برای درک حداقل برخی از آن ها، شما باید فناوری اساسی را که قدرت این ادعاها را دارد درک کنید. 4G و LTE واقعاً در دنیای واقعی چه معنایی دارند؟ بگذارید یک نگاهی بیندازیم و مشخص کنیم که چه تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد و آن ها چه سودی برای مصرف کنندگان دارند.

4G چیست؟

تفاوت 4G و 4G LTE

در صورتی که زندگی شما عاری از فناوری باشد شاید علاقه ای هم به دانستن درباره آن ها نداشته باشید. اگر تلفن هوشمند شما از اینترنت 4G پشتیبانی می کند، به شما تبریک می گوییم. با تکیه بر پایه های فناوری های نسل قبلی مانند 2G و 4G ،3G بسیار سریعتر و قابل اطمینان تر است.

بسیاری از اصطلاحات فنی وجود دارد که می توانند در اینجا مورد استفاده قرار بگیرند، اما مهمترین آن واقعاً میزان کاری است که می توانید با 4G انجام دهید.

هنگامی که از Netflix یا Spotify استفاده می کنید، فیلم ها را تماشا می کنید یا وب را با سرعت تقریبی پهنای باند مرور می کنید، این به لطف فناوری 4G است.

در نهایت “4G” مخفف نسل چهارم فناوری داده های تلفن همراه “the fourth generation of mobile data” است.

اتحادیه ارتباطات داخلی یا ITU-R که در سال 2008 تأسیس شده است، باید استاندارد های خاص برای ادعای آماده سازی 4G رعایت شود.

سرعت دانلود با 4G در هنگام حرکت باید 100 مگابیت در ثانیه باشد. این در حالی است که شما در حال حرکت در داخل ماشین و … در حال استفاده از اینترنت خود هستید. اما زمانی که حرکتی ندارید و همچنین سایر دستگاه های ایستا باید بتوانند حداقل یک گیگابیت در ثانیه سرعت داشته باشند تا واجد شرایط شوند.

بسیاری از شرکت های مخابراتی در سراسر جهان فناوری HSPA + و WiMAX را تقریباً در سال 2010 معرفی کرده اند.

4G LTE چیست؟

تفاوت 4G و 4G LTE

اکنون که بررسی کردیم که 4G چیست، مهم است که بین آن و 4G LTE تفاوت قائل شویم.

کلمه (Long Term Evolution (LTE به معنی تکامل دراز مدت می باشد که در تلاش است تا به عنوان 4G واقعی نشان داده شود. در حقیقت LTE جدید ترین نسل از 4G است.

پس از مدتی ارائه دهندگان مخابراتی از عبارت 4G LTE (به معنای تکامل دراز مدت شبکه نسل چهارم) برای ارائه خدمات خود استفاده کردند.

این تکنیک های بازاریابی به ارائه دهندگان مخابراتی در سراسر جهان فرصت می دهد تا ادعای ارائه نسل بعدی اینترنت را داشته باشند.

LTE بیشتر شبیه به نسل قبلی 4G است. با این حال LTE-A یا LTE-Advanced بیشتر کاندیدای واقعی 4G است.

LTE-A در حقیقت معیار های برچسب گذاری 4G را برآورده می كند. در واقع این استاندارد سرعت سریعتر و ماندگار تری نسبت به نسل قبلی خود دارد. یعنی سرعت دانلود در اینجا را تا 1000 مگابیت در ثانیه مشاهده می کنید و سرعت های آپلود 500 مگابیت در ثانیه را نیز مشاهده خواهید کرد. این سرعت ها را با LTE معمولی مقایسه کنید و خواهید دید که کاربران را بسیار به سرعت های وعده داده شه نزدیک تر کرده است.

تفاوت 4G و 4G LTE

اکنون که ما به بحث فناوری ها پرداخته ایم، حال می توانیم درباره تفاوت آن ها با یکدیگر صحبت کنیم.

پاسخ “واقعی” این است که LTE احتمالاً سریعتر و مطمئن تر از فناوری 4G ساده مانند HSPA + است که دانلود در 84 مگابیت در ثانیه و آپلود 22 مگابیت در ثانیه را نشان می دهد.

WiMAX فناوری ای که هرگز از بین نرفت، با ارائه سرعت دانلود 128 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 56 مگابیت در ثانیه رقابت می کند.

اکنون تلفن های هوشمند از قابلیت “LTE” بهره می برند که بسیار خبر خوبی است.

با تشکر از درخشش بازاریابی، این فناوری با شبکه های بی سیم بهترین کلاس در ارتباط است. مشتریان معتقدند که آن ها سریعترین سرعت و مطمئن ترین پوشش را دریافت می کنند.

در بسیاری از موارد این درست است و صحبت در رابطه با تفاوت های 4G و LTE را بسیار دشوار تر می کند.

در حقیقت LTE کاهش تأخیر را ارائه می دهد. این بدان معنی است که تلفن همراه شما هنگام اجرای دستورات سریعتر پاسخ خواهد داد. LTE دارای تأخیری در حدود 10 میلی ثانیه است، دو برابر بیشتر از 4G در 5 میلی ثانیه.

این ممکن است خیلی به نظر نرسد، اما در کاربرد های عملی، هنگام بازی های آنلاین یا تماشای ویدیوی زنده تفاوت بزرگی ایجاد می کند. تأخیر کمتری نیز در تماس صوتی و تصویری وجود داشته و با کیفیت بهتر عمل می کند.

در پایان یک تفاوت وجود دارد و به دلایلی که در بالا گفته شد، LTE بهتر از دو فناوری “4G” است.

خوشبختانه “بهتر” یک اصطلاح نسبی است و احتمالاً تا زمانی که “5G” در گوشه و کنار واقع شود اهمیتی نخواهد داشت.

امروزه برخی از پرچمداران شرکت های سازنده تلفن همراه، دستگاه هایی را به بازار عرضه کرده اند که از اینترنت نسل پنج، یعنی 5G پشتیبانی می کند و این موضوع، تفاوت بسیار بزرگی را ایجاد کرده است.

نتیجه

این روزها مکالمه در مورد 4G LTE بسیار مبهم است.

بیش از یک دهه در دسترس است و اکثر شرکت های حامل در کشور های توسعه یافته دارای شبکه های قابل اعتماد هستند که سرعت بالایی را ارائه می دهند.

در حالی که بازاریابی ممکن است در پایان پیروز شده باشد، هر دو فناوری 4G و LTE منجر به افزایش گسترده فناوری شده اند. به همین دلیل ما خوشحالیم که هر دو آن ها وجود دارند.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *