مجله تکنولوژی

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری

ما در این مقاله با نام ” تفاوت هدست، هدفون و هندزفری ” به معرفی و بررسی ویژگی های هدست و هدفون و هندزفری ها می پردازیم و مشخص می کنیم که هرکدام چه ویژگی هایی دارد. این سه محصول با وجود عملکرد های مشابه دارای تفاوت های اساسی می باشند. هرسه این محصولات وسیله و ابزار هایی برای تسهیل ارتباط تلفنی و همینطور شنیداری هستند. بسیاری از افراد تفاوت میان این سه محصول و کالا را متوجه نشده اند، ما در این مقاله ویژگی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی و خرید انواع هدست و هدفون

شما می توانید برای مشاهده انواع هدست و هدفون بر روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی و بررسی تفاوت های هدست، هدفون و هندزفری

هدست

یکی از وسایل ارتباطی است که می توان برای ارتباط های دو طرفه استفاده کرد. هدست ها دارای دو گوشی برای گوش دادن و یک میکروفون برای ارسال صدا می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های هدست در مقایسه با هدفون و هندزفری راحتی استفاده آن می باشد که بیشتر به همین دلیل توسعه پیدا کرده است.

در هدست میکروفون آن به صورت چرخشی حرکت می کند و هر کس با توجه به صورت خود می تواند آن را برای خود تنظیم کند. از این هدست ها در مراکز تماس و همین طور سیستم‌های تلفنی و پاسخگویی مبتنی بر VoIP استفاده می شود. برخی از این هدست ها می توانند به طور مستقیم به کامپیوتر یا تلفن وصل شوند. و این یکی از اصلی ترین دلیل ها برای استفاده این هدست ها در مراکز تلفن می باشد.

معرفی و بررسی هدفون و هدست

یکی دیگر از کاربرد های این هدست ها استفاده دبر ضبط فیلم های آموزی است که می تواند برای افرادی کعه با این کار بسیار سر و کار دارند مفید باشد.کاربرد دیگر این هدست ها در بازی های کامپیوتری است کهشرکت کنندگان با هم ارتباط کامپیتری دارند استفاده می شود.

هدفون

هدفون دارای دو گوشی به نسبت بزرگتر از هدست است که اغلب به گونه ای است که باید روی گوش را کامل بپوشاند و شخصی که از هدفون استفاده می کند صداهای اطراف را نشنود. هدفون ها بر خلاف هدست ها دارای میکروفون نمی باشند.

معرفی هدفون و تفاوت آن با هدست و هندزفری

از طرفی این هدفون ها به به این دلیل که داری گوشی های بزرگی هستند نمی توان آن ها را در مراکز تلفن و … استفاده کرد زیرا فرد به این علت که گوشی بزرگی در گوش خود دارد و گوش هرچه با بلندگو بزرگتری پوشیده شود سبب می شود فرد بلند تر صحبت کند. بنابراین نمی توان از این گوشی در مراکز تلفن استفاده کرد. اغلب از این هدفو ها برای گوش دادن به موزیک استفاده می کنند.

هندزفری

این محصول مانند دو محصول قبلی دارای ویژگی هایی است که در عین شباهت با هدست و هدفون دارای تفاوت های اساسی می باشد. در ادامه ویژگی های هندزفری ها را برای شما بیان می کنیم.

هدفون داخل گوش، یا earphone که اغلب با نام هندزفری (handsfree) شناخته می‌شود وسیله ای است که این روزها بیشتر افراد از آن برای گوش دادن به موسیقی و صحبت کردن با تلفن همراه خود استفاده می کنند. هندزفری ها وسیله ای هستند که جزو لوازم جانبی های کامپیوتر محسوب می شوند.

تفاوت هدفون، هدست و هندزفری

علاوه بر ویژگی هایی که بیان کردیم این نکته قابل تامل است که هندزفری ها برخلاف هدفون و هدست بر روی سر قرار نمی گیرد و این هندزفری ها برای افرادی که از این مسئله رنج می برند می تواند بسیار مفید باشد.  این هندزفری ها به گونه ای هستند که به طور کامل داخل گوش قرار می گیرند و کوچک هستند.

این هندزفری ها انواع مختلفی دارند و کمپپانی های مختلف اقدام به تولید انواع هندزفری ها با شکل و رنگ های مختلف کرده اند. این هندزفری ها به چند طریق دسته بندی می شوند که یکی از این دسته بندی ها، بی سیم یا با سیم بودن این هندزفری ها می باشد.

هندزفری ها علاوه بر گوشی دارای میکروفون نیز می باشد. البته این نکته قابل تامل است که میکروفون هندزفری ها مانند هدست، آنقدر قوی نیست که بتوان از آن در مراکز تلفن استفاده کرد.

یکی از مهم ترین نکات این است که هندزفری به طور کامل داخل گوش قرار می گیرد و مممکن است در طولانی مدت به گوش آسیب برساند اما در هدست و هدفون ین گونه نیست و به این دلیل که در اطراف گوش قرار می گیرد، آسیب کمتری به گوش وارد می کند.

Gerelateerde berichten