آموزش, سخت افزار

تفاوت رم DDR2 با DDR3

تفاوت رم DDR2 با DDR3

ما در این مقاله با نام ” تفاوت رم DDR2 با DDR3″ تفاوت این دو نوع رم را نشان می دهیم. این روز ها اغلب افراد از حافظه های موقت DDR3 ، DDR3L،DDR4  استفاده می کنند. ولی اگر سیستم شما قدیمی است، دارای رم های DDR2 می باشد. این رم ها در مقیسه با رم های DDR3 ، DDR3L،DDR4  قدیمی تر هستند.

رم DDR2 و DDR3 در لپ تاپ
رم DDR2 و DDR3 در لپ تاپ

برای بهبود عملکرد سیستم خود چه کنیم

اگر به دنبال بهبود عملکرد سیستم خود هستید می توانید با صرف هزینه ی کم از یک رم استفاده کنید. البته توجه به این نکته هم الزامی است که باید رمی که خریداری کرده اید با مادربردتان سازگاری داشته باشد.

اولین نکته ای که باید برای خرید یک رم یا حافظه موقت در نظر داشته باشید، این است که با مادربردتان سازگاری داشته باشد در واقع هر مادربرد می تواند از رم خاصی پشتیبانی کند.

خرید انواع رم

شما می توانید از طریق مراجعه به بخش فروشگاه اینترنتی تک یک، انواع رم های DDR2، DDR3 و DDR4 را با بهترین قیمت خریداری کرده و درب منزل خود تحویل بگیرید!

تفاوت رم DDR2 با DDR3

مادربردهایی که از رم های DDR2 پشتیبانی می کنند از رم های DDR3 پشتیبانی نمی کنند. این عدم جایگزینی برای تفاوت های ظاهری این دو رم است که در جلوتر آن را بیان می کنیم.

رم های DDR3 نسل پیشرفته تری نسبت به رم های  DDR2 دارند و از عملکرد و سرعت بالاتری نسبت به آن ها برخوردار هستند.

اگر بخواهیم این دو مدل رم را با هم مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که انتقال دیتا بین خانه های حافظه و بافر در رم DDR2  به صورت 4 بیتی و در DDR3  به صورت 8 بیتی است.

اما از نظر ظاهر محل شکاف پین ها در این دو نوع رم متفاوت است به گونه ای که فاصله ی این شکاف در DDR2 خیلی کم و نزدیک بوده ولی در DDR3 این شکاف کاملا مشخص است.

تفاوت رم DDR2 با DDR3
تفاوت رم DDR2 با DDR3 در شکل ظاهری

از لحاظ تاخیر هرچه نسل بالاتر رود تاخیر زمانی بیشتر می شود. این نکته نیزحائز اهمیت است که رم های DDR3  با رم های DDR2 قابلیت جایگزینی ندارند.

اگر سیستم شما جزو آن دسته از سیستم های قدیمی است، باید برای ارتقا رم آن مادربرد خود را هم ارتقا دهید.

رم های  DDR3 دارای 1.5 ولت است و رم های DDR2 دارای 1.8 ولت است. در واقع هر چه نسل بالاتر می رود میزان مصرف برق آن کم تر می شود.

این نکته نیز قابل تامل است که حافظه های موقت  DDR2 و DDR3 هر دو دارای 240 پین می باشند. اما تفاوت ظاهری مهمی که دارند این است که برش مهم روی بدنه این دو با هم متفاوت است. و به این دلیل است که نمی توان این دو رم را به جای هم قرار داد.

پس از رم های DDR3 رم های DDR4 قرار دارند که از نظر ساختار و حتی شکل ظاهری نیز با رم های DDR3 متفاوت می باشند. این دسته از رم ها از تکنولوژی ساخت جدیدتری بهره مند هستند که ما در مبحث “تفاوت رم های DDR3 با DDR4” مفصلا به آن پرداخته ایم.

Gerelateerde berichten