مجله تکنولوژی

بهترین هاب های خانه های هوشمند سال 2022

بهترین هاب خانه هوشمند

هر چه بیشتر دستگاه های هوشمند را به خانه خود اضافه کنید، بیشتر به یکی از بهترین هاب های خانه هوشمند نیاز خواهید داشت. یک هاب خانه هوشمند به عنوان یک نقطه متمرکز عمل می کند که از آنجا می توانید همه دستگاه های هوشمند خود را کنترل کنید، اعم از چراغ، قفل، درب گاراژ، ترموستات، دوربین و غیره.

مهم تر از آن، هاب خانه هوشمند به شما امکان می دهد همه دستگاه های هوشمند را به هم متصل کنید. به عنوان مثال، وقتی قفل هوشمند خود را قفل می‌ کنید، یک هاب هوشمند خانه می‌ تواند به شما بگوید چراغ‌ های شما خاموش شوند و ترموستات شما به حالت اکو برود. این یک ابزار کلیدی برای ایجاد یک خانه هوشمند خودکار است. این تنها یکی از کارهایی است که یک هاب خانه هوشمند خوب می تواند انجام دهد، اما برخی از آنها نسبت به دیگر هاب ها توانایی بیشتری دارند.

بهترین هاب های خانه های هوشمند کدامند؟

هاب SmartThings سامسونگ هاب مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است، نه بخاطر سخت افزار خوبی که دارد، بلکه برای پلتفرم SmartThings سامسونگ، که اتصال Zigbee و Z-Wave سایر دستگاه‌ ها را آسان می‌ کند. حتی دارای یک جزء مانیتورینگ خانه است که می تواند برای شما هشدار ارسال کند، فیلم ضبط کند، چراغ ها را روشن کند، صداها را پخش کند و در صورت آتش سوزی قفل در ها را باز کند. با این حال، سامسونگ تولید سخت افزار خود را متوقف کرده است. به همین خاطر ما هاب Aeotec Smart را به عنوان یک جایگزین خوب توصیه می کنیم.

نسل چهارم آمازون اکو احتمالا برای افراد بیشتری جذابیت دارد، زیرا به عنوان یک اسپیکر هوشمند نیز قابل استفاده است. فاقد Z-Wave است، اما Zigbee، بلوتوث و Amazon Sidewalk را دارد. برنامه الکسای آمازون به شما امکان می دهد بتوانید هاب را طوری تنظیم کنید که بتوانند دستگاه های هوشمند شما را از طریق محرک هایی مانند خروج یا رسیدن به خانه فعال کند. از آنجایی که اکو یک بلند گوی هوشمند است، می‌ توانید با مکالمه با الکسا دستگاه‌ های خانه هوشمند خود را نیز کنترل کنید.

در این مقاله ما لیستی از بهترین هاب های خانه های هوشمند را به شما معرفی می کنیم.

1. آمازون اکو (نسل چهارم)

آمازون اکو (نسل چهارم)

بهترین هاب خانه هوشمند برای کاربران الکسا

مشخصات فنیاندازه: 5.7 اینچ قطر
فناوری بی سیم: وای فای، بلوتوث، Zigbee، Sidewalk
پورت ها: 3.5 میلی متر صدا
مزایاطراحی کروی براق
داشتن مهارت های عالی برای مدیریت دستگاه های هوشمند
ورودی و خروجی صدا
معایبفاقد ساعت
صدا به خوبی Sonos One نیست

آمازون اکو (نسل چهارم) با بلوتوث، Wi-Fi و Zigbee بهترین هاب خانه هوشمند برای اکثر مردم است. به لطف امکان ارسال پیام های رادیویی متعدد خود، می‌ تواند به تعداد زیادی از دستگاه‌ های خانگی هوشمند کم مصرف متصل شود و به شما امکان دهد از تعدادی محرک (مثل محرک درست زدن برای روشن یا خاموش شدن چراق ها) برای فعال کردن خودکار سایر دستگاه‌ های هوشمند خانه تان استفاده کنید. به علاوه این هاب با گارد الکسا کار می‌ کند، که به هشدار های شکستن شیشه و دود و آتش سوزی گوش می‌ دهد و می‌ تواند چراغ‌ های شما را روشن کند و در مواقع اضطراری به شما اطلاع دهد.

2. Samsung SmartThings Hub v3

Samsung SmartThings Hub v3
مشخصات فنیاندازه: 5x5x1.2 اینچ
فناوری بی سیم: وای فای، بلوتوث، Zigbee، Z-Wave
پورت ها: اترنت، USB
مزایاWi-Fi نصب این هاب را آسان تر می کند
امکان اتوماسیون بیشتر نسبت به سایر هاب ها را فراهم می کند
با Zigbee و Z-Wave کار می کند
با Nest کار می کند
معایبساخت این هاب توسط سامسونگ متوقف شده است

هاب نسل سوم Samsung SmartThings یکی از بهترین هاب خانه های هوشمند است زیرا دارای هر دو نوع Zigbee و Z-Wave است، بنابراین می توانید به صد ها دستگاه متصل شوید، بیشتر از هاب های دیگر. علاوه بر این، برنامه SmartThings به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از سناریو ها و تنظیمات مختلف برای همه دستگاه های هوشمند خانه خود ایجاد کنید. از همه بهتر، SmartThings اکنون با محصولات Nest کار می کند و آن را به یک هاب خانه هوشمند واقعاً کامل تبدیل می کند.

با این حال، سامسونگ دیگر SmartThings Hub خود را نمی سازد، بنابراین برای استفاده از پلتفرم SmartThings خود، به هاب خانه هوشمند Aeotec (134 دلار در آمازون) یا هاب سازگار با SmartThings دیگر نیاز دارید.

3. Apple HomePod mini

Apple HomePod mini

بهترین هاب خانه هوشمند برای HomeKit

مشخصات فنیاندازه: 3.9 اینچ قطر، 3.3 اینچ ارتفاع
فناوری بی‌سیم: Wi-Fi 802.11n، بلوتوث 5.0، Thread
پورت ها: ندارد
مزایاصدای عالی
قیمت رقابتی
طراحی جذاب
معایبکنترل های محدود کودک
نداشتن دکمه فیزیکی میکروفون

هاب خانه هوشمند هوم کیت اپل بهتر از هاب خانه هوشمند گوگل است. اگرچه هوم کیت از دستگاه‌ های کمتری پشتیبانی می‌ کند، اما پیچیدگی بیشتری را هنگام ایجاد سناریو های از پیش تعیین شده شما فراهم می‌ کند، و لازم نیست نگران باشیم که اپل با داده های ما چه می کند.

HomePod mini نه تنها یک بلندگوی هوشمند مقرون به صرفه است، بلکه به عنوان یک هاب نیز عمل می کند و به شما امکان می دهد قفل ها، چراغ ها و سایر دستگاه های کم مصرف را مستقیماً به آن متصل کنید. HomePod mini همچنین دارای Thread داخلی است. در حالی که هاب های خانگی هوشمند نسبتا کمی وجود دارند که این فناوری را دارند. محبوبیت این هاب به زودی بیشتر می شود چون، هم توسط اپل و هم گوگل پشتیبانی می‌ شود.

4. Amazon Echo Dot

Amazon Echo Dot

بهترین هاب خانه هوشمند با بودجه کم

مشخصات فنیاندازه: 3.3 اینچ قطر
فناوری بی سیم: Wifi، بلوتوث
پورت ها: 3.5 میلی متر صدا
مزایاارزان
طراحی زیبا
صدای خوب
معایبنمی توان ظاهرش را تغییر داد
صدا بلند نمی شود

Echo Dot با تنها 49 دلار، نصف قیمت سایر بهترین هاب های خانه هوشمند است، و آن را به سرمایه گذاری ارزانی برای کسانی تبدیل می کند که تازه وارد اتوماسیون خانه هوشمند شده اند. در حالی که این هاب فاقد Zigbee یا Z-Wave است، اگر دستگاه‌ های خانه هوشمند شما دارای بلوتوث یا Wi-Fi هستند، مشکلی وجود نخواهد داشت.

از طریق برنامه الکسا، می توانید سناریو های قدرتمندی ایجاد کنید. الکسا گارد در صورت شنیدن زنگ خطر آتش سوزی یا شکستن شیشه می تواند دستگاه های خانه هوشمند را فعال کند.

می‌ توانید Amazon Echo Dot را در چند مدل خریداری کنید:

  • نسل چهارم Echo Dot
  • Echo Dot نسل چهارم
  • Echo Dot نسل 3 قدیمی‌ تر

5. Starling Home Hub

Starling Home Hub

بهترین هاب خانه هوشمند برای اتصال دستگاه‌های Nest به HomeKit

مشخصات فنیاندازه: 2×2 اینچ
فناوری بی سیم: ندارد
پورت ها: اترنت، میکرو اس دی
مزایابه Nest و HomeKit وصل می شود
کارایی خوبی دارد
معایببه رابط وب نیاز دارد، نه برنامه
Wifi ندارد

Starling Home Hub یک کار را انجام می دهد اما همان یک کار را به خوبی انجام می دهد. این هاب دستگاه های Nest، مانند ترموستات، Nest Learning و Nest Protect را به پلت فرم خانه هوشمند HomeKit اپل متصل می کند. Starling Hub همچنین به شما امکان می‌ دهد دوربین‌ های امنیتی Nest خود را در برنامه Apple Home مشاهده کنید. اگر می‌ خواهید ویدیو های ذخیره‌ شده را ببینید، باید از برنامه Nest استفاده کنید. بروز رسانی اخیر، پشتیبانی از Nest Doorbell (باتری) و Nest Cam (باتری) جدید را اضافه کرد.

6. Hubitat Elevation

Hubitat Elevation
مشخصات فنیاندازه: 2.5×2.5×0.5 اینچ
فناوری بی سیم: Zigbee، Z-Wave، IFTTT، Wi-Fi
پورت ها: برق، اترنت
معایببا دستگاه های Zigbee و Z-Wave کار می کند
امکان تعاملات پیچیده بین دستگاه های هوشمند خانه را فراهم می کند
تمام منطق خانه هوشمند به صورت محلی ذخیره شده است
مزایااپلیکیشنی برای نصب و کنترل روی گوشی ندارد
هاب باید به روتر وصل شود

Hubitat Elevation به دلیل کنترل‌ های فوق‌ العاده دقیق، بهترین هاب خانه هوشمند برای کاربران است. این هاب مناسب صاحبان خانه‌ هایی است که می‌ خواهند قوانین و موقعیت‌ های فوق‌ العاده خاصی را برای زمانی که دستگاه‌ های خانه هوشمند شان فعال می‌ شوند ایجاد کنند.

Hubitat بسیار کوچک است، اما در هر دو آنتن Zigbee و Z-Wave بسته می شود. با این حال، فاقد Wi-Fi است، بنابراین برای استفاده از آن باید آن را به روتر وصل کنید. Hubitat Elevation اپلیکیشن گوشی هوشمند ندارد، بنابراین، باید همه چیز را از طریق یک رابط وب کنترل کنید. در بروز رسانی جدید این هاب، این شرکت یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و آیفون اضافه کرد که نظارت بر خانه هوشمند شما را در حال حرکت آسان‌ تر می‌ کند.

7. Amazon Echo Show 10

 Amazon Echo Show 10

هاب خانه هوشمند الکسا با نمایشگر بزرگ

مشخصات فنیاندازه: 9.7×6.9×4.2 اینچ
فناوری بی سیم: Zigbee, Nest, Philips Hue, SmartThings, IFTTT, WeMo, Honeywell
پورت ها: microUSB
مزایاصدای عالی با باس
استفاده آسان
زنگ در و صدای دوربین دو طرفه
معایبخیلی بزرگ
گران

یکی از بهترین هاب خانه های هوشمند با نمایشگری هوشمند است. این هاب تضمین می کند که بهترین دید از صفحه نمایش را داشته باشید، اما در نتیجه به فضای بسیار بیشتری نسبت به مدل های قبلی نیاز دارد. مانند Amazon Echo Plus، Echo Show دارای Zigbee داخلی است، بنابراین می توانید دستگاه های هوشمند را مستقیماً به Show متصل کنید. همچنین دارای Amazon Sidewalk است، یک فناوری شبکه جدید که دستگاه های کم مصرف را در فواصل دورتر به اینترنت متصل می کند. با این حال، یکی از گران‌ ترین هاب های هوشمند است.

8. Apple TV 4K

Apple TV 4K

هاب خانه هوشمند HomeKit با پلتفرم پخش تلویزیونی

مشخصات فنیاندازه: 3.9×3.9×1.9 اینچ
فناوری بی سیم: Homekit
پورت ها: اترنت، HDMI، microUSB
مزایامحتوای فوق العاده 4K HDR
صفحه اصلی بصری
یکپارچه سازی ساده iOS و macOS
معایبکنترل از راه دور
درگاه صوتی دیجیتال یا USB ندارد

پلت فرم خانه هوشمند هوم کیت اپل به اندازه پلتفرم گوگل یا آمازون محبوب نیست، اما برای تنظیم نسبتاً پیچیده ای از تعاملات بین دستگاه های خانه هوشمند شما، بسیار قدرتمند است. با این حال، همه این دستگاه ها باید از طریق یک هاب خانه هوشمند متصل شوند. این هاب یکی از بهترین دستگاه‌ های پخش جریانی است که به شما امکان می‌ دهد محتوای 4K HDR را از تعداد زیادی منبع از طریق یک رابط کاربری آسان تماشا کنید.

9. Google Nest Hub Max

Google Nest Hub Max

یک صفحه نمایش هوشمند عالی، اما قابلیت های محدود

مشخصات فنیاندازه: 9.9×7.2×4 اینچ
فناوری بی سیم: وای فای، بلوتوث، Thread
پورت ها: ندارد
مزایانمایشگر عالی
صوتی عالی
دارای بسیاری از گزینه های سرگرمی
دوربین خوب برای تماس تصویری
معایبGoogle Home قابلیت های محدودی برای خانه هوشمند دارد

Google Nest Hub Max دارای یک صفحه نمایش هوشمند عالی است. دارای یک صفحه نمایش 10 اینچی بزرگ است که می توان از آن برای تماشای ویدیو در YouTube و Netflix، جستجوی دستور العمل ها، اخبار و موارد دیگر استفاده کرد. بلندگو های دوگانه آن قدرتمند هستند. و دوربین 6.5 مگاپیکسلی آن برای تماس‌ های ویدیویی عالی است.

از نظر فناوری های اتصال، دارای Wi-Fi، بلوتوث و Thread است. از نمایشگر Nest Hub Max می‌ توان برای مشاهده فیلم‌ های زنده از دوربین‌ های امنیتی خانگی سازگار با دستیار Google، زنگ‌ های ویدیویی و مانیتور کودک استفاده کرد و کنترل‌ های روی صفحه به شما امکان می‌ دهند سطح نور هوشمند را تنظیم کنید. با این حال، به عنوان یک پلتفرم خانه هوشمند، Google Home تقریباً پیچیدگی مشابه Alexa یا HomeKit را ندارد.

شما همچنین می توانید مقاله برتری های هاب Google Home نسبت به رقبا ما را نیز بررسی کنید.

چگونه بهترین هاب خانه هوشمند را برای خود انتخاب کنید

هنگام انتخاب یک هاب خانه هوشمند که بهترین انتخاب برای نیازهای شما باشد، ابتدا باید از خود بپرسید که می خواهید برای چه کاری استفاده کنید و چه چیزی را می خواهید کنترل کنید. اگر فقط یک مجموعه از چراغ های هوشمند دارید، پس احتمالاً نیازی به هاب خانه هوشمند ندارید. اما، اگر چراغ‌ های هوشمند و یک قفل هوشمند دارید و می‌ خواهید که چراغ‌ ها هنگام باز شدن قفل در شب روشن شوند یا سایر دستگاه های هوشمند خود را به کمک آن مدیریت کنید، به یک هاب خانه هوشمند نیاز دارید.

فناوری های بی سیم Wi-Fi، بلوتوث، Zigbee یا Z-Wave

هر دستگاه خانه هوشمند از نوعی فناوری بی سیم برای برقراری ارتباط با دستگاه های دیگر استفاده می کند. دستگاه‌ های کوچک‌ تر، مانند سنسور های در و پنجره، معمولاً از Zigbee یا Z-Wave استفاده می‌ کنند، زیرا قدرت کمی دارند و نیازی به انتقال داده‌ های زیادی ندارند. اما دستگاه‌ های بزرگ‌ تر و آن‌ هایی که می‌ توانند از یک منبع برق ثابت استفاده کنند، معمولاً از Wi-Fi استفاده می‌ کنند، زیرا می‌ تواند داده‌ های بیشتری را انتقال دهد. دستگاه‌ های این دسته شامل دوربین‌ های امنیتی خانگی، ترموستات‌ های هوشمند و آیفون های تصویری می‌ شوند.

محصولاتی را که می خواهید متصل کنید در نظر بگیرید. اگر همه آنها به وای فای متصل هستند، می توانید از یک هاب خانه هوشمند مانند Amazon Echo Dot استفاده کنید و از برنامه الکسا برای کنترل همه چیز استفاده کنید. اگر دستگاه های هوشمند شما از فناوری های بی سیم مختلفی استفاده می کند، باید یک هاب خانه هوشمند خریداری کنید که بتواند آن سیگنال‌ ها را دریافت کند.

منبع: tomsguide.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *