معرفی محصول

معرفی و بررسی آداپتور لپ تاپ

معرفی آداپتور لپ تاپ

پس از سال ها استفاده از سیستم های کامپیوتری، نیاز به یک سیستم با قابلیت های کامپیوتر اما با حجم کمتر و با قابلیت جابجایی بسیار احساس می شد. همین امر باعث شد تا لپ تاپ ها به عرصه تکنولوژی پا بگذارند. یکی از عمده مزیت های لپ تاپ ها علاوه بر جابجایی آسان آن ها، امکان ذخیره شارژ در باتری برای استفاده در همه مکان ها است. از همین رو آداپتور یا شارژر لپ تاپ یکی از مهمترین اجزای هر لپ تاپی محسوب می شود. ما نیز در این مقاله به معرفی و بررسی آداپتور لپ تاپ می پردازیم.

بررسی آداپتور لپ تاپ
آداپتور یا مبدل AC/CD نوعی منبع تغذیه خارجی است. آداپتورهای مخصوص تجهیزات باطری به نام شارژر شناخته می شوند.

آداپتور یا مبدل AC/DC نوعی منبع تغذیه خارجی است. آداپتورهای مخصوص تجهیزات باطری به نام شارژر شناخته می شوند. استفاده از منبع تغذیه خارجی باعث حذف بخش عمده ای از تجهیزات داخلی برای دستگاه می شود و این یک مزیت بسیار مهم است. از دیگر موارد قابل توجه در استفاده از آداپتورها، ایمنی است که آنها فراهم می کنند، زیرا آنها قابلیت تبدیل ولتاژ را ایجاد می کنند.

آداپتور برق یک قسمت مرکزی دارد که نیرو را از طریق کابل می گیرد و آن را تبدیل به DC می کند که توسط دستگاه قابل استفاده است و آن را از طریق کابل به دستگاه منتقل می کند. قدرت هر آداپتور با ولت یا وات اندازه گیری و مشخص می شود، بنابراین بسته به نیاز هر دستگاه نوع آداپتور متفاوت خواهد بود. برای هر لپ تاپ آداپتور مخصوص به خودش وجود دارد، برند های لپ تاپ ایسوس، لپ تاپ لنوو و یا لپ تاپ دل بسته به ولت آن متفاوت خواهد بود.

بررسی آداپتور لپ تاپ
آداپتور لپ تاپ یا شارژر ولتاژ برق ورودی شهر را دریافت می کند و آن را به یک ولتاژ سطح پایین که مناسب با لپ تاپ است تبدیل می کند.

آداپتور لپ تاپ یا شارژر ولتاژ برق ورودی شهر را دریافت می کند و آن را به یک ولتاژ سطح پایین که مناسب با لپ تاپ است تبدیل می کند. این آداپتورها توان مورد نیاز برای شارژ شدن باتری لپ تاپ را متناسب با نوع آن فراهم می کند. به همین جهت است که نوع آداپتوری که برای هر لپ تاپ استفاده می شود بسیار مهم است.

امکان دارد هنگامی که شما لپ تاپ خود را به برق وصل می کنید آداپتور لپ تاپ گرم می شود، این موضوعی طبیعی است خصوصا وقتی لپ تاپ هنگام شارژ شدن استفاده هم می شود. اما اگر این داغ شدن از حد طبیعی آن خارج شود مطمئنا نیازمند توجه خواهد بود.

بررسی آداپتور لپ تاپ
اگر آداپتور لپ تاپ شما کار نکند یکی از مواردی که باید بررسی کرد این است که اتصال آن را به پریز برق بررسی کنید.

اگر آداپتور لپ تاپ شما کار نکند یکی از مواردی که باید بررسی کرد این است که اتصال آن را به پریز برق بررسی کنید. ممکن است اتصال آن کاملا واضح به نظر برسد اما امکان شل شدن آن وجود دارد، در چنین مواردی بهتر است آن را بکشید و مجدد وصل کنید.

از موارد دیگر که باید بررسی شود چراغ نشانگر آداپتور است که اگر این چراغ که نشان دهنده میزان قدرت آداپتور است سبز باشد، آداپتور در بالاترین حد قدرت را دریافت می کند. توجه داشته باشید که قبل از بررسی این موارد حتما پریز برق را چک کنید، می توانید این کار را با ولت متر انجام دهید و اطمینان داشته باشید که پریز به درستی کار می کند.

بررسی آداپتور لپ تاپ
برخی از آداپتورها از اتصال دو قطعه به هم تشکیل شده اند، این نوع از آداپتورها را باید به هنگام اتصال به خوبی بررسی کرد.

برخی از آداپتورها از اتصال دو قطعه به هم تشکیل شده اند، این نوع از آداپتورها را باید به هنگام اتصال به خوبی بررسی کرد، زیرا امکان دارد در محل اتصال دو قطعه قطعی اتفاق افتاده باشد. توجه داشته باشید که محل اتصال سیم آداپتور به لپ تاپ نیز باید به خوبی بررسی شود و قسمت فلزی به خوبی در جایگاه آن ثابت شده باشد. همچنین توجه شود که اتصالات فلزی هر دو سمت آداپتور درست باشد، زیرا اگر شکستگی یا خم شدن در این قسمت وجود داشته باشد، در دریافت قدرت لازم توسط آداپتور مشکل به وجود خواهد آمد.

بررسی آداپتور لپ تاپ
اگر در استفاده از آداپتور لپ تاپ به مشکلی برخوردید و دسترسی به آداپتور مناسب با مدل لپ تاپ خود نداشتید، معمولا توصیه می شود یک آداپتور جهانی بخرید.

اگر در استفاده از آداپتور لپ تاپ به مشکلی برخوردید و دسترسی به آداپتور مناسب با مدل لپ تاپ خود نداشتید، معمولا توصیه می شود یک آداپتور جهانی بخرید. از معروف ترین برند های این آداپتورها می توان به Targus اشاره کرد که برندی محبوب و با کیفیت است. این آداپتور برای بسیاری از مدل های لپ تاپ کار می کند. فقط میزان ولتاژ و آمپر آن باید بررسی شود که متناسب با مدل لپ تاپ شما باشد.

Gerelateerde berichten