معرفی محصول

معرفی و بررسی انواع دی وی دی رایتر

در این مقاله قصد داریم مفهوم سی دی و دی وی دی را برای شما عزیزان شرح دهیم. همچنین به معرفی دی وی دی رایتر ها می پردازیم. با تک یک همراه باشید.

معرفی و بررسی دی وی دی رایترها
معرفی و بررسی دی وی دی رایترها

معرفی CD

معرفی و بررسی دی وی دی رایترها

دیسک جمع و جور، یا CD ، قطعه ای از یک دایره نازک است که می تواند برای ذخیره داده ها از جمله گرافیک و موسیقی استفاده شود. این اواخر دهه 1970 توسعه یافت و اولین روش اصلی برای ذخیره دیجیتالی موسیقی بود.

اصطلاح “جمع و جور” به اندازه آن نسبت به سوابق سنتی به جای سایر قالب های دیجیتال اشاره دارد. سی دی های استاندارد 12 سانتی متر یا حدود 4.7 اینچ قطر دارند.

هر چند که امروزه فلش مموری ها و هارد ها جای مناسبی در بین عوام مردم پیدا کرده اند اما هنوز هم سی دی ها و dvd ها جایگاه خودشان را دارند.

معرفی DVD

معرفی و بررسی دی وی دی رایترها

روش دسترسی به اطلاعات در این دیسک ها به صورت تصادفی بوده است.

در سال 1995 تولید کنندگان رقیب این محصول ابتدا نام دیسک ویدیوی دیجیتال را پذیرفتند که به منظور تأکید بر انعطاف پذیری قالب برای برنامه های چندرسانه ای، مخفف DVD مفهومی برای نشان دادن دیسک همه کاره دیجیتال را انتقال می دهد.

معرفی انواع دی وی دی رایتر

در نزدیکی 5 تا 10 سال پیش اکثر کامپیوتر ها و لپ تاپ ها دارای درایوی برای خواندن و یا نوشتن سی دی یا دی وی دی بودند. دی وی دی رایتر ها عمدتا به دو دسته اینترنال و اکسترنال تقسیم می شوند:

دی وی دی رایتر اینترنال

اکثر لپ تاپ ها و کامپیوتر ها دارای دی وی دی رایتر در درون خود هستند. به این نوع دی وی دی رایتر ها دی وی دی رایتر های اینترنال می گویند که باید به اتصالات داخلی کامپپیوتر و لپ تاپ متصل شوند و تنها با خود دستگاه قابلیت جا به جایی دارند.

دی وی دی رایتر اکسترنال

اما امروزه بعضی از لپ تاپ ها DVD_W ندارند و تنها دارای پورت های مختلف USB , VGA , HTMI می باشند. این مورد را فراموش نکنید که دی وی دی و سی دی ها به طور کامل منسوخ نشده اند و شما به یک DVD_W نیاز خواهید داشت.

به این نوع دی وی دی رایتر ها که قابل حمل در مکان های مختلف هستند، دی وی دی رایتر های اکسترنال می گویند.

شما می توانید آن ها را به راحتی و با استفاده از کابل برق USB به کامپیوتر ها و لپ تاپ ها متصل کنید.

اگر چندین لپ تاپ و یا سیستم دارید، پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از دی وی دی رایتر های اکسترنال می باشد. این نوع دی وی دی رایتر ها سبک و قابل حمل می باشند. همچنین شما می توانید آن ها را به راحتی و با کابل برق USB به کامپیوتر ها و لپ تاپ ها متصل کنید.

معرفی و برسی دی وی دی رایترها

این روز ها با توجه به بالا رفتن سرعت سی دی ها و دی وی دی ها اکثر دی وی دی رایتر ها هم از سرعت بالایی برخوردار شده اند.

قابلیت های دی وی دی رایترها

آن دسته که DVD_W نیز هستند به شما این امکان را می دهند تا روی سی دی و یا دی وی دی خود اطلاعاتی را نیز ذخیره کنید و از آن ها استفاده کنید.

این فایل ها هر چیزی می تواند باشد مثلا: عکس، فیلم، سند، موزیک، اطلاعات با پسوند های مختلف و… .

به همین منظور به شما پیشنهاد می کنیم بعد از خریدن دی وی دی رایتر ها کتابچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا از تمامی قابلیت های دی وی دی رایتر تان مطلع بشوید و بتوانید از آن بهترین استفاده را داشته باشید.

معرفی و برسی دی وی دی رایترها

دی وی دی رایتر ها می توانند یک وسیله بسیار کاربردی برای تهیه نسخه های پشتیبان از دیتا های مختلف باشند. دی وی دی ها نازک و سبک هستند به همین علت حمل و نقل آن ها نیز راحت و آسان است.

دی وی دی رایتر ها انواع مختلفی دارند که شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید فقط باید اطلاعات لازم در مورد ویژگی هایی که به شما می دهند را داشته باشید. مثلا بعضی از دی وی دی رایتر ها این قابلیت را دارند که روی سی دی ها و دی وی دی ها چندین بار دیتا را بنویسند.

یعنی اطلاعات قبلی را حذف کرده و اطلاعات جدید را به آن اضافه کنند بدون اینکه سی دی یا دی وی دی شما از بین برود.

معرفی و برسی دی وی دی رایترها

پس بنا بر توضیحات بالا بعضی دی وی دی ها قابلیت یکبار نوشتن را دارند و بعضی دیگر قابلیت چندبار نوشتن را.

برای این که از قابلیت های دی وی دی رایتر خود مطلع شوید روش های مختلفی وجود دارد. مثلا می توانید کتابچه راهنمای آن را بخوانید یا این که مدل آن را در اینترنت جست و جو کنید تا اطلاعات مربوط به دی وی دی رایتر خود را پیدا کنید.

اگر دی وی دی رایتر شما قابلیت نوشتن را ندارد شما می توانید اطلاعاتتان را اگر نسخه پشتیبان یا اسناد کم حجم هستند با استفاده از ایمیل برای مقصد بفرستید.

دی وی دی یا سی دی رایتر دستگاه هایی هستند که به شما این مجوز را می دهند از یک رایانه به اطلاعات یک دیسک دسترسی پیدا کنید.

هر سی دی صوتی و سی دی داده از قالبهای استاندارد استفاده می کنند، بنابراین یک درایو مدرن می تواند تقریباً هر CD استاندارد را بخواند. برخلاف نوارها و کاست های قدیمی ، که با استفاده از آن اندکی تخریب می شوند، یک سی دی به صورت تئوری می تواند بارها و بارها بدون از دست دادن داده یا فساد پخش شود.

معرفی و برسی دی وی دی رایترها
معرفی دی وی دی رایتر

سی دی های خراشیده شده یا آسیب دیده می توانند به سختی اطلاعات را ارائه دهند و یا حتی بی فایده باشند، اما قطعات مکانیکی موجود در دستگاه های پخش کننده CD و درایوهای سی دی می توانند از بین بروند.

گرد و غبار در درایوهای سی دی یا سی دی نیز می تواند باعث مشکلات در پخش آن ها شود، بنابراین بهتر است در مواردی که در مدت طولانی از سی دی یا دی وی دی خود استفاده نمی کنید، درایوها را بسته و دیسک ها را در جایی که خاک نفوذ نکند نگهداری کنید.

معرفی و برسی دی وی دی رایترها
سی دی های خراشیده شده یا آسیب دیده می توانند به سختی اطلاعات را ارائه دهند.

شرکت های مختلفی هستند که دی وی دی رایتر تولید می کنند که شما با توجه به نیازتان باید از برند های مختلف این دستگاه را تهیه کنید.