آموزش, نرم افزار

12 روش کاربردی و تضمینی افزایش فالوور اینستاگرام رایگان

افزایش فالوور اینستاگرام

مطمئنا سوالی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است این است که “چرا پیج اینستاگرام من در حد انتظارم موفق نیست؟“. راه های افزایش فالوور اینستاگرام زیاد است به عنوان مثال خرید فالوور یا حتی استفاده از ربات های اینستاگرامی. اما نکته ای که مهم است و باید به آن توجه کنید این است که فالوورهای واقعی و علاقه مند به آن کسب و کار را جذب کنیم. پس باید به افزایش فالوور اینستاگرام (فالوور واقعی) توجه داشت. در این مطلب 12 روش کاربردی و تضمینی افزایش فالوور اینستاگرام رایگان را به شما آموزش می دهیم.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام (افزایش فالوور واقعی)

افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته روش هایی وجود دارند که شما یک شبه 10 هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ اما این فقط به یک عدد در صفحه شما تبدیل می شود و تاثیری به حال اینستاگرام شما ندارد.

اصولا راه درست رسیدن به هر چیزی وقت و انرژی لازم را می طلبد، تا شما را به نتیجه دلخواه و مطمئن برساند. برای زیاد شدن فالوور های خود، شما به یک استراتژی نیاز دارید. استراتژی طراحی یک مسیر است که شما را از نقطه فعلی به نتیجه مطلوب برساند. برای طراحی یک استراتژی خوب باید:

1. هدف خود را مشخص کنید

داشتن یک هدف مشخص مهم ترین بخش طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. باید هدف خود را تعیین کنید و از خود بپرسید، “جایگاه و شرایط مورد انتظار و مورد قبول من در سال آینده کجاست؟”، تعداد فالوور های مورد نظر من چقدر است؟”، “وضعیت لایک و کامنت ها چگونه باید باشد؟”

اگر جواب این سوال ها را می دانید که خیلی خوب است. اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در هدف گذاری است، بنابراین قبل از اینکه دست به هر عملی بزنید، باید هدف خود را مشخص کنید.

2. شناخت مخاطب

باید بدانید که با چه اشخاص و سلایقی در ارتباط هستید (یا می خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی، علاقه مندی ها و … به خوبی بشناسید.

وقتی مخاطبانتان را بشناسید، پیش بینی و تحلیل های دقیق تری از رفتارها و واکنش های آن ها خواهید داشت و می توانید برنامه عملی هدفمند تری داشته باشید.

3. شناخت پیدا کردن از رقبا

شما می توانید رفتار رقیب های خود را بررسی کنید. نقاط ضعف و قوت آن ها را پیدا کنید و از تجربه ی آن ها درس بگیرید. مثلا توجه کنید که بیشترین لایک متعلق به چه پستی است؟ یا کمترین کامنت مربوط به چه پستی است؟ چنین مسائلی را باید مورد توجه قرار دهید.

با انجام یک بررسی دقیق از پیج های رقبا می توانید به یک گنجینه ارزشمند از تجربیات دیگران دست پیدا کنید که این برنامه شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ می کند.

4. هویت برند خود را به مخاطبان القا کنید

اگر پست های شما در حالی که متفاوت هستند دارای یک تم خاص باشند صفحه اینستاگرام شما جذاب تر می شود و گیرایی بیشتری خواهد داشت. داشتن لوگو و شعار برند، شما را حرفه ای تر و مصمم تر نشان خواهد داد و مشخص می کند که هدف دارید و آمده اید که بمانید.

همچنین می توانید برای خودتان یک هشتگ مخصوص ایجاد کنید که مختص شما و معرف کسب و کار شما می باشد. این کار باعث می شود در ذهن مخاطبان خود بمانید.

5. جذاب کردن پروفایل برای افزایش فالوور اینستاگرام

برای افزایش فالوور اینستاگرام باید تصاویر جذاب و مبتکرانه ای به اشتراک بگذارید. این امر باعث می شود افراد بیشتری جذب پیج و پست های شما شوند و تمایل داشته باشند پیج شما را فالوو کنند.

به عنوان مثال ویترین یک مغازه هر چه جذاب تر باشد مشتری بیشتری خواهد داشت. پروفایل شما نیز شباهت زیادی به ویترین مغازه دارد.

6. به طور پیوسته و در زمان مناسب پست بگذارید

وقتی شما روزانه و مرتبا پست می گذارید نظر مخاطب را به خود جلب کرده و او را متوجه خود می کنید و در خاطر او می مانید و به آن ها نشان می دهید که پیج شما و کسب و کارتان به روز و فعال است. این امر باعث می شود کاربران به پست های شما بیشتر واکنش نشان دهند.

پست گذاشتن در ساعات مختلف را امتحان کنید و نتیجه را بررسی کنید تا مشخص شود پست هایتان در چه زمان بازخورد بیشتری دارند. شما باید مخاطب خود و نیاز ها و رفتار های او را بشناسید و این گونه با شناختی که از محتوای خود و مخاطبان دارید شیوه روایت شما کم کم جذاب تر می شود.

همچنین سعی کنید عکس های با کیفیت و جذاب در پست هایتان قرار دهید. سعی کنید پست ها را به یکدیگر ربط بدهید تا یک روایت منسجم بسازید. این گونه فالوور جذب می شود تا بقیه عکس هایتان را هم ببیند.

7. از استوری اینستاگرام استفاده کنید

همان طور که می دانید استوری در بالای صفحه نمایش داده می شود به همین دلیل وقتی که از استوری استفاده می کنید شانس دیده شدن بیشتری توسط افراد مختلف پیدا می کنید.

افزایش فالوور اینستاگرام توسط استوری اینستاگرام

اگر هر روز مرتب استوری بگذارید باعث می شود در صف اول باقی بمانید و بیشتر دیده شوید که در نتیجه باعث افزایش فالوور های اینستاگرام می شود.

8. کپشن های جذاب و خواندنی بنویسید

کپشن های خود را به گونه ای بنویسید که بتواند نظر مخاطب را جلب کند و خواندن آن آسان، مختصر و مفید باشد. برای این کار باید با توجه به محتوای پست و مرتبط با آن بنویسید. سعی کنید کپشنی که می نویسید متناسب با عکسی باشد که انتخاب کرده اید.

می توانید در کپشن در مورد عکس یا مطلبی که به اشتراک گذاشته اید سوال بپرسید تا مخاطب در پیج شما فعالیت کند. بعضی از مطالب را قصه وار بیان کنید تا مخاطب خسته و دلزده نشود و صفحه و مطالب شما را دنبال کند. همچنین اگر محصولی دارید می توانید مراحل تولیدش را به مخاطبان توضیح دهید.

9. از هشتگ استفاده کنید

هشتگ کمک می کند پست شما بیشتر دیده شود. اما زمانی هشتگ موثر است که مرتبط با محتوایی که تولید می کنید باشد. حتی اگر پستتان هشتگ های زیادی دارد، تعدادی از آن ها را در کامنت ها قرار دهید، آن ها همچنان کارکرد خود را خواهند داشت. بهتر است بدانید که هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است.

افزایش فالوور اینستاگرام با هشتگ

اخیرا امکان فالوو کردن هشتگ نیز به قابلیت های اینستاگرام افزوده شده است که به این طریق افراد می توانند هشتگ های مورد پسند خود را دنبال کنند. راه حل خوب این است که لیستی دقیق از هشتگ های داغ ، جذاب و پربازدید اینستاگرام که مرتبط با کار شما هستند را پیدا کرده و در پست های خود استفاده کنید. هر پستی را که با هشتگ مناسب و مرتبط به اشتراک بگذارید، به طور متوسط 3 نفر فالوو می کنند.

10. با کاربرانتان به روش های مختلف ارتباط برقرار کنید

ارتباط یک کاربر با شما یعنی این که او از آن پست خوشش آمده، درباره اش کنجکاو است و به نحوی می خواهد این حس ایجاد شده را به یک عکس العمل منتقل کند. پس محتوای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در مخاطب ایجاد کنند.

به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید. Explore Tab اینستاگرام همان آیکن ذره بین در پایین اپلیکیشن است. با توجه به گفته سازندگان اینستاگرام، Explore Tab جایی است که می توانید عکس ها و ویدئوهای جالب کسانی که فالوو نمی کنید را بیابید.

محتوا هایی که در Explore Tab قرار می گیرند روزانه توسط 100 میلیون نفر مشاهده می شوند. نمی توانید به آسانی به Explore Tab راه بیابید، اما در صورت موفقیت تعداد زیادی فالوور مرتبط خواهید داشت.

11. به اشتراک گذاشتن پست های چالش برانگیز

می دانستید که به اشتراک گذاشتن پست های چالش برانگیز باعث افزایش فالوور اینستاگرام می شود؟ همه حوزه های کاری مباحث چالش برانگیز دارند. سعی کنید از این مباحث به نحو درست استفاده کنید. سوال مطرح کنید و مردم را به چالش بکشید.

افزایش فالوور اینستاگرام با اشتراک گذاشتن پست های چالش برانگیز

با مطرح کردن سوالات چالش برانگیز کاربران با شما تعامل بیشتری برقرار می کنند و کامنت می گذارند و در بحث هایی که مطرح می کنید شرکت می کنند.

یا ممکن است از دوستان خود برای شرکت در بحث دعوت کنند. زمانی که پست شما بین کاربران پخش شود، باعث می شود لایک پست و پیجتان بالا برود که این امر باعث افزایش فالوور اینستاگرام خواهد شد.

12. کمک گرفتن از صفحات اجتماعی و مجازی

اگر در صفحات اجتماعی و مجازی مانند گوگل پلاس، توئیتر و فیسبوک و … فعال هستید، پیج اینستاگرام خود را معرفی کنید. این موارد گزینه های خوبی برای افزایش فالوور اینستاگرام شما هستند.

افزایش فالوور اینستاگرام با کمک گرفتن از صفحات اجتماعی و مجازی

اگر وب سایت دارید از تبلیغات خود در وب سایت استفاده کنید. افراد زیادی هستند که از طریق وب سایت و گوگل با شما آشنا می شوند. همچنین کارت ویزیت و بروشورهای تبلیغاتی را فراموش نکنید. اگر این وسایل تبلیغاتی در کسب و کارتان کاربرد دارند، حتما آدرس اینستاگرام خود را در آن ها درج کنید.

نیتجه گیری

اگر می خواهید در اینستاگرام موفق باشید، ابتدا باید در زمینه فعالیتتان خوب باشید. سپس یک استراتژی برای تولید محتوا خود داشته باشید. پست های بیشتری منتشر کنید و کیفیت آن ها را بهتر کنید. به مرور زمان سبک خود را پیدا می کنید و صفحه تان هویت پیدا می کند.

در این مسیر باید یاد بگیرید که با فالوور هایتان ارتباط برقرار کنید. برای آن ها جذاب و آموزنده باشید و کنجکاوی شان را برانگیزید. آن ها هم در مقابل مشتریانتان شما را دنبال می کنند و به شما وفادار خواهند ماند. پس رمز موفقیت درایجاد یک محتوای با کیفیت و ارتباط با دیگران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *