مجله تکنولوژی

همه چیز درباره بازی شبح سوشیما (Ghost of Tsushima)

Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima یا (شبح سوشیما) بازی جدید و اکشن از استودیوی Sucker Punch است که در تاریخ 17 جولای 2020 منتشر شد و با استقبال فراوانی از جانب گیمر ها و منتقدان بازی مواجه شد.

برای اولین بار در سال 2017 در همایش Paris Games Week استودیو Sucker Punch بازی Ghost of Tsushima را به عنوان یک بازی اختصاصی برای پلی استیشن 4 و احتمالا پلی استیشن 5 معرفی کرد.

در حقیقت از ابتدا تاریخ انتشار بازی Ghost of Tsushima برای سال 2020 برنامه ‌ریزی شده بود.

داستان بازی Ghost of Tsushima

داستان بازی Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima حکایت زندگی یک سامورایی است که جین ساکای نام دارد و یکی از آخرین نفراتی است که در حمله مغول‌ ها به جزیره تسوشیما زنده ماند و با آن ها مبارزه کرد.

خوشبختانه مهارت ‌های شمشیر زنی این مرد جوان سبب شد تا از آن یک ارتش تک نفره بسازد.

با وجود شرایط سختی که به وجود آمده بود، جین دریافت که مهارت های سنتی سامورایی به تنهایی در نجات سرزمینش به او کمک نمی کند.

بنابراین تصمیم گرفت تا با استفاده از سبک جدیدی از مبارزه به نام روش شبح با مغول ها مقابله کند.

با توجه به اینکه جین تسلط کافی به مهارت های رزمی خود داشت، با این حال باز هم پیروزی در مقابل ارتش مغول ها آن هم به صورت تکی ناشدنی بود، بنابراین تصمیم گرفت تا پیروانی را برای خود جمع کند.

ماساکا کماندار زبده ای بود که به یاری جین پیوست، در ابتدا نقش پر رنگی در این بازی دارد اما به مرور روابط آن ها دچار اختلافاتی می شود که خود منجر به داستانی جدید میان آن دو خواهد شد.

از آن جا که نقش اصلی این بازی سامورایی است، انتظار صحنه های اکشن بیشتری از این بازی می رود.

زمان انتشار بازی Ghost of Tsushima

زمان انتشار بازی Ghost of Tsushima

در ابتدا تاریخ انتشار بازی Ghost of Tsushima در 26 ژوئن 2020 در نظر گرفته شده بود که کمپانی سونی به مدت یک ماه این تاریخ را به تعویق انداخت و نهایتاً در تاریخ 17 جولای منتشر گردید.

بازی شبح سوشیما هم اکنون در بازار موجود است و امکان خرید آن فراهم شده است، شما می توانید این بازی را به قیمت 119 دلار خریداری کرده و در پلی استیشن 4 اجرا نمایید.

پلتفرم بازی شبح سوشیما

این بازی در حال حاضر برای PS4 طراحی شده و در حال حاضر در بستر دیگری قابل اجرا نمی باشد، اما اخباری دال بر اینکه به زودی ورژن PS5 آن طراحب خواهد شد، وجود دارد.

ویژگی های بازی شبح سوشیما

ویژگی های بازی شبح سوشیما

علاوه بر نکات گفته شده در رابطه با این بازی، ویژگی های جذاب دیگری هم درباره ان وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

1. سلاح های متنوع

عملاً مهمترین قسمت در یک بازی جنگی سلاح های موجود در آن است که خوشبختانه سلاح های گوناگونی برای این بازی در نظر گرفته شده است.

کمان های بلند، شمشیر های سامورایی، آتش افزار های متنوع و … نمونه هایی از سلاح های موجد در این بازی می باشد.

2. نسخه انحصاری برای PS5

اخیراً شایعاتی مبنی برا این که این بازی انحصاراً برای پلی استیشن 5 به عنوان جایگزین پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد، به وجود آمد.

در نهایت کمپانی سونی در پاسخ به این شایعات لیستی از بازی هایی که برای پلی استیشن 4 ارائه می شود، منتشر کرد که طبق آن بازی شبح سوشیما حداقل تا 3 سال آتی برای این کنسول ارائه خواهد شد.

با این وجود این موضوع به این معنا نیست که هرگز این بازی برای پلی استیشن 5 منتشر نخواهد شد، چرا که داستان شگفت انگیز آن به خودی خود این بستر را برای کنسول جدید سونی فراهم خواهد کرد.

3. کاراکتر منفی

همانطور که در بالا اشاره شد کاراکتر اصلی این بازی با وجود تسلط بر فنون رزمی همچون اسب سواری، تیر اندازی و … به مقابله با ارتش مغول می پردازد.

در مقابل رییس این ارتش که دشمن سر سخت جین است، توسط ساکر پانچ لقب “قاتل خیلی منطقی” را به خود گرفت.

این امر می تواند به این موضوع نیز اشاره داشته باشد که سازندگان این بازی نظری خاص به کاراکتر منفی این بازی داشته اند و سعی کرده اند تا آن را جذاب جلوه دهند تا گیمر ها بیشتر به چالش کشیده شوند.

Ghost of Tsushima روایت داستانی پرماجرا و چالش بر انگیز است که با سلاست بیان بی ‌نظیری در طول بازی جریان دارد و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین بازی ‌هایی است که برای PS4 طراحی شده است.

گرافیک بازی Ghost of Tsushima

گرافیک بازی Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima از جلوه های شگفت انگیز سینمایی بهره می برد که البته مانند سایر بازی ها نقاط ضعف خود را هم دارد که از این دسته می توان به ضعف آن در طراحی سیستم ماموریت های مورد نظر اشاره کرد.

هر چند که ایرادات جزئی خدشه ای بر سایر جذابیت ها و ویژگی های منحصر به فرد این بازی وارد نمی کند.

قطع به یقین بازی Ghost of Tsushima از جذاب ‌ترین بازی های اختصاصی PS4 در سال 2020 است، زیرا این بازی تمامی عناصری که یک بازی اکشن باید داشته باشد را ارائه می دهد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *