ترفند, ترفند گوشی

راهنمای رفع مشکل خرابی صفحه نمایش گوشی و روشن نشدن آن‎

خرابی صفحه نمایش گوشی

ما در این مقاله قصد داریم راهنمایی در مورد خرابی صفحه نمایش گوشی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید.

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی از جمله مسائلی است که بعضا ممکن است برخی کاربران تلفن های همراه با آن روبرو شوند. در اصطلاح به این عمل The Black Screen of Death می گویند. ممکن است شما نیز با این مشکل روبه رو شده باشید و به هنگام استفاده از تلفن همراه به یک باره صفحه نمایش گوشی خاموش و یا سیاه شود، اما علت آن چیست؟؟

علائم اصلی خاموش شدن صفحه گوشی

قبل از اینکه خاموشی و سیاه شدن صفحه دستگاه به طور کامل رخ دهد، معمولا علائم خاصی را قبل از آن مشاهده خواهید کرد. تعدادی از این علائم را در قسمت بعدی نام برده ایم. برخی از اصلی ترین علائم عباراتند از:

  1. ری استارت خودکار دستگاه
  2. افت ناگهانی درصد شارژ تلفن همراه
  3. هنگ کردن بیش از حد تلفن همراه
  4. کرش های پی در پی برنامه ها
  5. عدم کار کردن تاچ گوشی
  6. سوسو زدن صفحه نمایش

مواردی که در بالا نام بردیم تعدادی از نشانه های بروز این مشکل هستند، اما صد درصد امکان ندارد که بعد از بروز هر یک از عوامل فوق با مشکل خرابی صفحه نمایش روبه رو شده باشید، اما می تواند نشانه های بالا زنگ خطری برای شما باشد.

دلایل اصلی خرابی صفحه نمایش گوشی

ما در قسمت بعدی به معرفی مهم ترین دلایل اصلی خرابی صفحه نمایش گوشی می پردازیم با ما همراه باشید.

  1. استفاده از شارژر بی کیفیت
  2. اتمام عمر باتری
  3. استفاده از باتری فیک
  4. عدم جدا کردن شارژر از باتری در صورت فول شارژ شدن دستگاه
  5. نصب برنامه های مخرب و باگدار

راهکارهای رفع خرابی صفحه نمایش گوشی

ما در این بخش به معرفی سه روش مهم به منظور رفع خرابی صفحه نمایش گوشی می پردازیم شما می توانید به هنگام بروز چنین مشکلی از راه حل های این مقاله بهره مند شوید.

روش اول: حذف پارتیشن حافظه کش گوشی

در اکثر مواقع با حذف پارتیشن حافظه کش مشکل خاموشی و سیاه شدن صفحه نمایش حل می شود. بنابراین بهتر است این روش را نیز انجام دهید شاید مشکل خرابی صفحه نمایش شما حل شود. برای انجام این روش باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا تلفن همراه تان را خاموش کنید و سپس راه اندازی کنید.
  2. وارد حالت Recovery Mode شوید. برای ورود به حالت ریکاوری باید دکمه افزایش صدا + پاور + دکمه هوم را به طور هم زمان با هم فشار دهید و نگه دارید تا وارد حالت ریکاوری شوید.
  3. گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید و سپس دکمه پاور بفشارید.
  4. پیغامی را در مرحله بعد دریافت می کنید گزینه Yes را انتخاب کنید.
  5. بعد از پاک شدن حافظه کش گزینه Reboot system now را انتخاب کنید و گوشی را ریستارت کنید.
خرابی صفحه نمایش گوشی

با حذف پارتیشن حافظه کش احتمالا مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی برطرف خواهد شد، در صورت حل نشدن از دو روش دیگر استفاده کنید.

نکته 1: گاهی اوقات امکان دارد تنظیمات گوشی ها برای ورود به حالت ریکاوری با هم یکسان نباشد و نیاز به فشردن دکمه های دیگری باشد. در چنین مواردی نیاز است که سرچ ساده ای در اینترنت داشته باشید.

نکته 2: برای حرکت در بین گزینه ها با استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا اقدام کنید.

روش دوم: حذف برنامه های مخرب و بد افزار

یکی دیگر از دلایلی که به سیاه شدن صفحه گوشی و خاموش شدن تلفن همراه منجر می شود، نصب برنامه های مخرب و بد افزار است. شما می توانید با شناسایی این نرم افزار ها و حذف آن ها از ادامه این مشکل جلوگیری کنید. اما بخش سخت تر کار زمانی است که شما باید این اپلیکیشن های مخرب را شناسایی کنید.

در ابتدا شما باید لیستی از برنامه هایی که به تازگی بر روی تلفن همراه تان نصب کرده اید و احتمال دارد که در امر سیاه شده صفحه موبایل دخیل باشد را تهیه کنید. برای حذف اپلیکیشن ها می توانید از حالت سیف مود (Safe Mode) استفاده کنید. مراحل زیر را طی کنید:

  1. تلفن همراه خود را ری استارت کنید و سپس در حالت بوت زمانی که به لوگوی شرکت سازنده رسیدید، دکمه کاهش صدا را بفشارید تا لاک اسکرین نمایش داده شود.
  2. گوشی در حالت Safe Mode قرار خواهد گرفت.
  3. سپس برنامه هایی که احساس می کنید باعث خاموش شدن صفحه می شوند را حذف کنید.
  4. بعد از حذف اپلیکیشن ها دستگاه را مجددا ری استارت کنید تا به حالت اولیه برگردید.
  5. اگر مشکل شما برطرف شد که هیچ اما اگر نه مجددا اپلیکیشن های مشکوک را حذف کنید.
خرابی صفحه نمایش گوشی

روش سوم: ریست فکتوری

اگر از دو روش بالا نتیجه ای نگرفتید، بهتر است گوشی تان را ریست فکتوری کنید. با ریست فکتوری دستگاه تمامی اطلاعات شما پاک می شود و دستگاه به حالت کارخانه یا پیش فرض باز می گردد. طبق آمار های بدست آمده در 80 درصد مواقع با ریست فکتوری مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش حل می شود. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کتید.:

  1. ابتدا تلفن همراه تان را خاموش کنید و سپس راه اندازی کنید.
  2. وارد حالت Recovery Mode شوید. برای ورود به حالت ریکاوری باید دکمه افزایش صدا + پاور + دکمه هوم را به طور هم زمان با هم فشار دهید و نگه دارید تا وارد حالت ریکاوری شوید.
  3. گزینه wipe data/factory reset را انتخاب کنید و با انجام فکتوری ریست موافقت نمایید.
خرابی صفحه نمایش گوشی

به احتمال بسیار زیاد بعد از ریست فکتوری مشکل شما حل می شود.

همان طور که مشاهده کردید ما در این مقاله به راهکار های رفع مشکل خرابی صفحه نمایش گوشی و روشن نشدن آن‎ پرداختیم. امیدوارم که این مطلب به اندازه کافی برای شما مفید بوده باشد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *