نرم افزار

بهترین نرم افزار های طراحی دیجیتال در سال 2021

بهترین نرم افزار های طراحی دیجیتال ۲۰۲۱

چه یک طراح گرافیک آماتور باشید و چه یک طراح دیجیتال با تجربه، یک لپ تاپ مناسب طراحی و استفاده از ابزار مناسب می تواند استعداد شما را چند برابر افزایش دهد. بهترین نرم افزار های طراحی دیجیتال کنترل های بصری و انعطاف پذیری را فراهم می کنند که طراحی را به راحتی برای یک مبتدی قابل درک می سازد و دارای ابزار های بسیار برتر برای یک کاربر باتجربه هستند.

بهترین راه برای دانستن اینکه کدام نرم افزار بیشتر برای شما مناسب است، دستیابی به ابزار و آزمایش آن ها است. ویژگی های برتر هر یک از نرم افزار ها سهولت استفاده، عملکرد، هزینه و در دسترس بودن آن هاست. بسیاری از نرم افزار های پولی برای طراحی گرافیک یک آزمایش رایگان برای کاربران دارند تا درک بهتری از نرم افزار به آن ها بدهند.

با طراحی گرافیکی می توان وب سایت نمونه کار های خود را ارتقا داد. در حالی که مهارت های طراحی گرافیک خود را بهبود می بخشید، فراموش نکنید که برای به نمایش گذاشتن کار های خود، وب سایت نمونه کار های طراحی گرافیک خود را ایجاد کنید.

نمونه کار های طراحی شما نمایانگر دریچه ای برای جهان برای مشاهده کار های شما و قضاوت درباره استعداد، مهارت ها و تجربیات شما است. اگر تا کنون وب سایتی برای نمونه کار های خود ایجاد نکرده اید، پیشنهاد می کنیم به مقاله نحوه ایجاد وب سایت مراجعه کنید.

Adobe Photoshop

نرم افزار طراحی دیجیتال adobe photoshop

بدون شک Adobe Photoshop بهترین نرم افزار برای طراحی گرافیک به صورت دیجیتال است و توسط میلیون ها هنرمند در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال ایجاد بنر، پوستر، وب سایت یا لوگو هستید، این بهترین نرم افزار طراحی گرافیک است که می تواند همه کار ها را برای شما انجام دهد.

از ویرایش های کوچک گرفته تا طراحی های پیچیده، Adobe Photoshop ابزاری برای هر سطح دارد. اگر شما با طرح های illustrative کار می کنید، حتی می توانید هر چیزی را که دوست دارید بکشید یا نقاشی کنید.

همراه با قابلیت ویرایش تصویر، می توانید آثار هنری و ترکیب های طبیعی زیبایی را در این نرم افزار ایجاد کنید. شما می توانید اندازه بوم خود را تعیین کنید، عناصر را از پس زمینه مجزا کنید، قلم مو های سفارشی ایجاد کنید، به صورت سه بعدی کار کنید و کار های فوق العاده دیگری انجام دهید.

پلتفرم ها: Windows و Mac


Sketch

نرم افزار طراحی دیجیتال sketch

Sketch یکی از بهترین نرم افزار های طراحی گرافیکی است که فقط برای مک است و بیشتر روی طراحی دیجیتال تمرکز دارد. این طراحی های دیجیتال برای ایجاد وب سایت ها، برنامه ها و رابط ها استفاده می شود. برخلاف فتوشاپ، Sketch برای ویرایش عکس یا کار های چاپی ساخته نشده است. با Sketch می توانید با همکاری با دیگر طراحان روی پلت فرم و نمونه اولیه کار خود آن را ایجاد کنید.

این برنامه دارای یک ویژگی طرح بندی هوشمند است که در آن اجزا به طور خودکار براساس محتوا تغییر اندازه می دهند. صد ها افزونه در نرم افزار وجود دارد که به شما امکان ویرایش برداری و کار های طراحی دیگر را با دقت پیکسلی می دهد. آیکون های دیجیتالی مورد دیگری است که می توان از طریق این نرم افزار ایجاد کرد. Sketch برای نقاشی یا ویرایش تصاویر مناسب نیست.

پلتفرم: Mac

Adobe Illustrator

نرم افزار طراحی دیجیتال adobe illustrator

Adobe Illustrator یک نرم افزار طراحی دیجیتال است که حول طراحی برداری متمرکز است. شما می توانید آثار هنری، آیکون ها، پوستر ها و غیره ایجاد کنید و از طرح های ایجاد شده در Adobe Illustrator می توانید در کارت های ویزیت یا بیلبورد و از تلفن های هوشمند گرفته تا صفحه های 8k استفاده کنید.

می توانید از این نرم افزار برای ترسیم، ترکیب و اصلاح طرح ها برای ایجاد اثر های دیدنی استفاده کنید. Adobe نسخه موبایلی به نام Adobe Illustrator Draw ساخته است که یکی از بهترین نرم افزار های طراحی دیجیتال موجود است.

برای طراحی می توانید از ابزار shaper استفاده کنید و اشکال برداری را ایجاد کنید. اشکال هندسی را هم می توان اضافه کرد و آن ها را جابجا، تغییر شکل داده و مقیاس بندی کرد. حتی می توان با تنظیم وزن، شیب یا عرض آن ها، قلم های موجود در نرم افزار را با توجه به نیاز شما دستکاری کرد. برای مبتدیان Adobe برای صرفه جویی در وقت، الگو های حرفه ای طراحی کرده است. رابط کاربری برنامه مفید است اما برای یادگیری مهارت تصویر گری زمان لازم است.

پلتفرم: Windows و Mac


Affinity Designer

نرم افزار طراحی دیجیتال affinity designer

Affinity Designer جایگزین ارزان تری نسبت به Adobe Illustrator است که مخصوصاً برای کسی که در مراحل اولیه کار طراحی قرار دارد مناسب است. این نرم افزار به راحتی کار می کند و می تواند گردش کار شما را بهبود بخشد و باعث شود شما خلاقیت خود را آزادانه تر بیان کنید.

می توانید کار های هنری خود را با سرعت 60 فریم در ثانیه حرکت داده و بزرگنمایی کنید. همچنین می توانید gradients، افکت ها و تنظیمات را به همراه تغییرات و ویرایش های curve به صورت زنده مشاهده کنید.

Affinity Designer به شما امکان می دهد هم در فضای کاری vector و هم در raster کار کنید و می توانید به راحتی بین آن ها جابجا شوید. این نرم افزار می تواند روی هر دستگاهی کار کند و شما می توانید کار های هنری نا محدودی را در آن ایجاد کنید.

Affinity Designer یک برنامه طراحی دیجیتال برای iPad با همان ویژگی های ارائه شده در نسخه های دسک تاپ ارائه می دهد. کنترل های پیشرفته رنگ در مواردی ارائه می شود که می توانید در فضای رنگی RGB یا LAB با حداکثر 32 بیت در هر کانال کار کنید.

شما می توانید طیف گسترده ای از مجموعه ابزار ها را در این نرم افزار پیدا کنید که می تواند برای دست یابی به سطح بالایی از دقت و بهره وری مورد استفاده قرار گیرد. شبکه ها و راهنما ها کاملاً قابل تنظیم هستند، جایی که می توانید فاصله، زیرمجموعه ها، زاویه ها و … را تغییر دهید. یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند طراح Affinity این است که با بزرگنمایی آثار هنری خود، حتی با بیش از یک میلیون درصد، به دقت نقطه شناور می رسید.

پلتفرم: Windows و iPad و Mac


Adobe InDesign

نرم افزار طراحی دیجیتال adobe indesign

نرم افزار دیگری از Adobe که می تواند برای طراحی استفاده شود Adobe InDesign است. این نرم افزار طراحی دیجیتال در درجه اول در صنعت انتشارات مورد استفاده قرار می گیرد زیرا شما می توانید مجلات، کتاب، پوستر، PDF های تعاملی، بروشور و … را با آن طراحی کنید. با گزینه ‘adjust layout’ که InDesign ارائه می دهد، می توانید متن سند خود را تغییر دهید و نمودار نیز متناسب با آن تنظیم می شود.

پانل Properties طراحی مجدد شده است تا کنترل بصری بیشتری بر روی ابزار داشته باشید. فناوری Sensei که در InDesign ادغام شده است باعث تنظیم و تغییر اندازه تصاویر به صورت خودکار می شود. مبتدیان می توانند به سرعت این نرم افزار طراحی دیجیتال را بیاموزند زیرا آسان است.

برای کار با سایر اعضای تیم خود در ایجاد یک طراحی، می توانید از Adobe InCopy استفاده کنید. کتابخانه های Creative Cloud به شما کمک می کنند متن، رنگ و گرافیک را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید.

پلتفرم: Windows و Mac


CorelDRAW Graphics Suite 2019

نرم افزار طراحی دیجیتال coreldraw

CorelDRAW قبلاً فقط برای سیستم عامل ویندوز ساخته شده بود. اکنون برای Mac نیز در دسترس است. با استفاده از این برنامه طراحی دیجیتال، می توانید تصاویر برداری حرفه ای ایجاد کنید. ابزار های قدرتمند طراحی برای کمک به شما در کار سریع تر و دقیق تر وجود دارد.

گزینه های سفارشی سازی بی شماری را پیدا خواهید کرد، چه روی لوگو ها، چه طراحی وب یا پروژه های چاپی. CorelDRAW اکنون استفاده از فناوری AI LiveSketch را به شما ارائه می دهد که طراحی را به منحنی های برداری دقیق تبدیل می کند.

این مجموعه شامل ابزار هایی برای طراحی دیجیتال و همچنین طرح بندی است. دارای Photo-Paint و Corel Font Manager برای ویرایش عکس و مدیریت قلم است.

این نرم افزار دارای ابزار های گرافیکی وب و preset ها برای توسعه محتوای وب خلاق است. می توانید از طریق آن اثر خود را مستقیماً در سایت وردپرس خود منتشر کنید. سازگاری فایل بالایی نیز دارد. این برنامه از بیش از 100 قالب فایل پشتیبانی می کند.

پلتفرم: Windows و Mac


Xara Designer Pro X

نرم افزار طراحی دیجیتال xara designer

Xara Designer هم برای bitmaps و هم برای vectors ساخته شده است. این برنامه می تواند انتشار دسکتاپ، طراحی گرافیک، تصویر گری و ویرایش عکس همه را در یک مکان انجام دهد. نرم افزار طراحی دیجیتال صد ها لی اوت، عناصر طراحی و بیش از یک میلیون عکس بایگانی را برای شما فراهم می کند تا سریع شروع کنید.

با استفاده از بردار هر شکل، خط یا منحنی را ترسیم می کنید، وقتی آن را مقیاس بندی می کنید با افت کیفیت روبرو نخواهید شد. شما می توانید عناصر طراحی سفارشی ایجاد کنید و از آن ها در هر طرح خود استفاده کنید. ابزاری مانند شیب، طرح کلی و شفافیت در این نرم افزار جلوه خاصی به آثار هنری شما می بخشد.

پلتفرم: Windows


GIMP

نرم افزار طراحی دیجیتال gimp

GIMP یک نرم افزار رایگان طراحی دیجیتال است که در بسیاری از سیستم عامل ها مانند ویندوز، لینوکس و سیستم عامل Mac کار می کند. GIMP یک نرم افزار متن باز است که به شما امکان می دهد کد منبع خود را تغییر داده و برنامه را توسعه دهید.

بسیاری از برنامه های شخصی سازی و پلاگین های شخص ثالث وجود دارد که می توانند در GIMP برای بهبود بهره وری و ایجاد طرح های بهتر استفاده شوند. GIMP همچنین می تواند برای روتوش تصاویر استفاده شود، جایی که حتی می توانید کامپوزیت های خلاقانه بسازید. اجزای رابط و ماکت نیز می تواند همراه با طرح های چاپی مانند نماد ها و لوگو ها طراحی شود.

پلتفرم: Windows و Mac و Linux


Gravit Designer

نرم افزار طراحی دیجیتال gravit

این یکی دیگر از نرم افزار های رایگان طراحی دیجیتال است که می تواند برای ایجاد طرح های مبتنی بر بردار استفاده شود. در این برنامه می توانید لوگو و عکس ویرایش کنید و انیمیشن و تصاویر ایجاد کنید. Gravit در برنامه رایگان نسخه آفلاین ندارد.

این نرم افزار کاملاً متناسب با نیاز کاربر قابل تنظیم است. نسخه حرفه ای Gravit پولی است و دارای ویژگی های پیشرفته تری مانند گزینه های پیشرفته export، نسخه آفلاین، فضای رنگی بیشتر و … است.

پلتفرم: Windows و Mac و Linux و سیستم عامل Chrome


Visme

نرم افزار طراحی دیجیتال visme

Visme ابزاری برای طراحی آنلاین است که فراتر از توانایی های اساسی طراحی است بدون اینکه شما را ملزم به یادگیری نرم افزار پیچیده کند. این یک ویرایشگر drag-and-drop آسان است که هم به افراد دارای بیزینس و هم افرادی که محتوای بصری خیره کننده و تعاملی ایجاد می کنند، اجازه استفاده می دهد. صد ها الگو برای انتخاب از بین 40+ دسته وجود دارد، از ارائه و اینفوگرافیک گرفته تا انتشار مطبوعات، گزارش ها و تصاویر رسانه های اجتماعی.

با یک اکانت رایگان Visme، می توانید از برخی از این الگو ها استفاده کنید اما به میلیون ها عکس، فیلم، آیکون، گرافیک متحرک، فونت و نمودار دسترسی کامل دارید تا این الگو ها را به دلخواه خود تنظیم کنید. اگر می خواهید به الگو ها و ویژگی های برتر مانند کیت مارک دسترسی داشته باشید، باید اکانت خود را به یک اکانت پولی ارتقا دهید.

در Visme چندین قالب دانلود وجود دارد، از تصویر گرفته تا وب آفلاین. همچنین می توانید پروژه های خود را بصورت آنلاین منتشر کرده و با یک URL مستقیم به اشتراک بگذارید. نکته منحصر به فرد در مورد Visme این است که شما می توانید با ویژگی های پیشرفته انیمیشن و تعاملی محتوای خود را زنده کنید.

به عنوان مثال می توانید یک شخصیت متحرک سفارشی ایجاد کنید، یا لینک ها، جلوه های شناور و پنجره های باز شو را به طرح های خود اضافه کنید.

پلتفرم: مرورگر های وب


Vectr

نرم افزار طراحی دیجیتال vectr

از نرم افزار گرافیکی رایگان Vectr می توان برای ایجاد گرافیک برداری استفاده کرد. این بردار های ایجاد شده با کوچک شدن کیفیت خود را از دست نخواهند داد. Vectr از پیکسل برای ایجاد طرح استفاده نمی کند. از معادلات ریاضی استفاده می کند.

این نرم افزار رایگان طراحی گرافیک هم به صورت آنلاین و هم برای دسکتاپ در دسترس است. Vectr بستری آسان برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد که می توانید برای ایجاد هرگونه گرافیک 2 بعدی از آن استفاده کنید. این گرافیک دو بعدی می تواند کارت ویزیت، لوگو، پوستر، بروشور و … باشد.

Vectr راهنما های مفصلی در مورد نحوه استفاده از برنامه در اختیارتان قرار می دهد که می توانید برای یادگیری و ایجاد هر چیزی با تخیل خود از آن ها استفاده کنید.

پلتفرم: Windows و Mac و Linux و سیستم عامل Chrome و مرورگر های وب


Colorcinch

نرم افزار طراحی دیجیتال colorcinch

Colorcinch یکی از بهترین نرم افزار های مورد علاقه طرفداران طراحی دیجیتال است. یک ویرایشگر عکس آنلاین رایگان با کاربرد ساده است که دارای ویژگی های فراوانی است. برای تنظیم نوردهی، کنتراست، رنگ و … یا برش و چرخش تصاویر می توانید با استفاده از مجموعه ابزار های ویرایش سریع و آسان عکس ها را ویرایش کنید، اما Colorcinch فرا تر از ویرایش اولیه تصویر است.

این نرم افزار می تواند برای ایجاد انواع پروژه های طراحی دیجیتال نیز مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید از جلوه های ویژه آن ها مانند کارتونی کردن برای تبدیل هر عکس به کاریکاتوری با طیف گسترده ای از سبک های کارتونی استفاده کنید. همچنین گسترده ترین کتابخانه های موجود در اینترنت را برای فیلتر ها، جلوه ها، پوشش ها، ماسک ها، گرافیک ها و آیکون ها را دارند.

همه این ویژگی ها در یکی از جذاب ترین و کارآمد ترین رابط کاربری و ویرایشگر عکس آنلاین خلاصه می شود. شروع کار در Colorcinch ساده است. نیازی به ثبت نام در سایت نیست و شما می توانید به سادگی تصویر خود را بارگذاری کنید و ویرایش را شروع کنید. وقتی نوبت به export کردن تصویر تمام شده می رسد، گزینه های export متناسب با شما وجود دارد.

پلتفرم: مرورگر های وب


Canva

نرم افزار طراحی دیجیتال canva

اگر هیچ تجربه قبلی در طراحی دیجیتال ندارید و به دنبال چیزی بسیار آسان هستید، نرم افزار Canva بهترین انتخاب برای شماست. این نرم افزار رایگان طراحی دیجیتال آنلاین به شما امکان می دهد به راحتی و سریع طرح ایجاد کنید. تعداد زیادی الگو و تصویر فونت وجود دارد که استفاده از بسیاری از آن ها رایگان است.

Canva با مفهوم drag and drop کار می کند، جایی که فقط باید عناصر را انتخاب کرده و روی قسمت کار خود بکشید و آن را سفارشی کنید. این برنامه ویژگی های پیشرفته ای مانند فتوشاپ را در اختیار شما قرار نمی دهد. با این وجود، نیاز طراحی مبتدی را که نمی خواهد وارد فرآیند یادگیری و خرید نرم افزار شود را برطرف می کند.

Canva به عنوان یک برنامه طراحی گرافیکی در دسترس است که می تواند در دستگاه های Apple و Android استفاده شود. ویژگی های اساسی در Canva رایگان است. اگر بخواهید از ویژگی های بیشتری در آن استفاده کنید، هزینه ای از شما کسر می شود.

پلتفرم: مرورگر های وب و Android و iOS


Inkscape 

نرم افزار طراحی دیجیتال inkspace

Inkscape مانند بسیاری از بهترین نرم افزار های دیگر طراحی دیجیتال، استفاده چند منظوره را فراهم می کند. توسط طراحان، تصویرگران یا طراحان وب قابل استفاده است. این نرم افزار دارای ابزار طراحی انعطاف پذیر است که درک نرم افزار را برای مبتدیان آسان می کند و بدون مشکل هنر را خلق می کند.

از آنجا که متن بخشی جدایی ناپذیر از طراحی گرافیک است، Inkscape یک ابزار متن قدرتمند در اختیار شما می گذارد. این نرم افزار متن باز است و با هر پلتفرمی قابل استفاده است. یک طراح باید مدتی را صرف درک نحوه استفاده از این نرم افزار کند. این نرم افزار برای ایجاد تصاویری که مبتنی بر بردار هستند و نیاز به قالب SVG دارند بهتر است. Inkscape فیلتر های زیادی را فراهم می کند و جامعه مفیدی را برای رشد طراح فراهم می کند.

پلتفرم: Windows و Mac و Linux


Adobe Comp

نرم افزار طراحی دیجیتال adobe comp

Adobe Comp یک برنامه طراحی دیجیتال است که برای استفاده در کنار سایر نرم افزار های Adobe مانند Photoshop ،Illustrator و … طراحی شده است. با استفاده از متن و اشکال می توان طرح ها را ایجاد کرد.

Adobe فونت های رایگان از کتابخانه Typekit که مانند فونت دسکتاپ است را ارائه می دهد. با استفاده از Comp می توانید طراحی های سخت خود را به گرافیک واضح تبدیل کنید و با استفاده از سایر نرم افزار های Adobe طراحی های روی دسکتاپ خود را به پایان برسانید.

پلتفرم: Android و iOS

منبع: pixpa.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *