مجله تکنولوژی

بهترین تبلت ها برای طراحی دیجیتال

بهترین تبلت طراحی دیجیتال

دنیای طراحی دیجیتال طی چند سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است. در جستجوی بهبود کیفیت عکس یا نقاشی، بسیاری از طراحان اکنون ابزار ها و برنامه هایی دارند که به آن ها امکان می دهد بهره وری و نتایج بهتری داشته باشند. یکی از این فناوری ها، بهترین تبلت های طراحی دیجیتال است.

پروژه هایی که امروزه طراحان دیجیتال با آن ها روبرو هستند، می توانند چالش برانگیز باشند. استاندارد های ویرایش افزایش یافته و مشتریان به طور فزاینده ای تقاضا دارند، بنابراین تهیه یک تبلت طراحی دیجیتال با قلم یک چیز خاص نیست، بلکه یک ضرورت است. در اینجا بهترین تبلت های طراحی دیجیتال موجود در بازار را لیست می کنیم.

1. Microsoft Surface Book 2

Microsoft Surface Book 2

اگر طراح گرافیک باشید و به دنبال کاربردی بودن یک دستگاه هستید، Surface Book 2 بهترین گزینه است. به طور همزمان یک لپ تاپ و تبلت برای طراحی گرافیک است، بنابراین به شما امکان می دهد چندین کار را در همان زمان انجام دهید. این دستگاه صفحه نمایش لمسی 13.5 و 15 اینچی دارد که برای پروژه های شما مناسب است، اما برای این کار باید قلم Surface Pen خود را بخرید.

این تبلت دارای پردازنده 1.9 گیگا هرتز اینتل است، حافظه رم آن 16 گیگابایت است، دارای ویندوز 10 پرو است و ظاهری بسیار پیچیده دارد. سبک است و فقط 1.65 کیلوگرم وزن دارد و برای بردن آن در همه جا و کشیدن نقاشی یا ویرایش عکس مناسب است. وقتی می خواهید فعالیت های مختلفی انجام دهید، فقط باید صفحه کلید را وصل کنید تا به لپ تاپ تبدیل شود.

باتری فوق العاده آن امکان استفاده مداوم تا 17 ساعت پشت سر هم را فراهم می کند که برای کار طولانی مدت در خارج از خانه کافی است. Surface Book 2 یکی از بهترین تبلت های طراحی دیجیتال است که از طریق بلوتوث و USB 3.0 از قابلیت اتصال برخوردار است و تفاوت اصلی آن با نمونه قبلی، Surface Book بزرگی صفحه نمایش آن است و 5 برابر سریع تر است.

2. Wacom Cintiq 13hd

Wacom Cintiq 13hd

تبلت های Wacom ترجیح طراحان و تصویرگران است و طرح Cintiq Pro 13 یکی از بهترین تبلت های طراحی دیجیتال Wacom است. با صفحه نمایش HD، قلم بدون باتری Wacom Pro 2 و مدل ارگونومیک خود به عنوان یکی از بهترین مدل های بازار نصب شده است.

صفحه نمایش 13 اینچی LED آن از طیف گسترده ای از رنگ، تا 87٪ Adobe RGB پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد که تصاویر شما بسیار رنگارنگ و واضح تر باشند. حساسیت قلم این تبلت Wacom 8192 سطح فشار است و در هنگام نقشه کشی دقت بیشتری به دست می آورد، نیازی به گفتن نیست که دارای اختلاف منظر کوچکی است که به شما امکان می دهد بدون توجه به زاویه ای که دارد دقت بیشتری به قلم بدهید.

یکی دیگر از موارد اضافه شده در Cintiq 13hd کنترل چند لمسی آن و دارای 4 کلید قابل تنظیم است. با Windows و Mac سازگار است، دارای دسترسی به اینترنت و پورت USB-C برای ارائه بهترین وضوح ممکن در رایانه شما، حداکثر تا 1920 × 1080 است. یک دستگاه با صفحه کاملاً حرفه ای و مشخصات عالی.

3. Apple iPad Pro

Apple iPad Pro

تبلتی که برای استفاده روزمره و همچنین برای طراحی گرافیک استفاده می شود. با داشتن سیستم عامل iOS، بدون نیاز به رایانه می توانید از آن در هر کجا استفاده کنید. آخرین مدل منتشر شده توسط اپل که می تواند در دو اندازه متفاوت باشد: 11 اینچ و 12.9 اینچ.

iPad Pro برای طراحی صنعتی یک گزینه عالی است، صفحه ProMotion آن از لبه به لبه دیگر و استفاده از Apple Pencil به شما امکان می دهد تا حداکثر 10 ساعت متوالی پروژه های حرفه ای را انجام دهید. این قلم فقط با iPad Pro سازگار است.

در حین طراحی می توانید کار های دیگر هم انجام دهید یا از برنامه ها در تب های مختلف استفاده کنید. با iPad Pro می توانید هر زمان که بخواهید فیلم و عکس تماشا کنید و در اینترنت گشت و گذار کنید و هنگامی که می خواهید پروژه های خود را ذخیره کنید، می توانید این کار را به لطف فضای زیادی که از 64 گیگابایت تا 1 ترابایت دارد، انجام دهید.

4. Microsoft Surface Go

Microsoft Surface Go

ما یکی دیگر از مدل های Surface را پیشنهاد می کنیم که مایکروسافت این بار با یک نسخه 10 اینچی ارائه می دهد. Surface Go برای طراحی گرافیک 2 در 1 است: تبلت و لپ تاپ همزمان. دارای پردازنده 1.6 گیگاهرتزی Intel Pentium Gold و سیستم عامل ویندوز 10 است.

صفحه نمایش آن با حداکثر رزولوشن 1800 × 1200 و با فناوری PixelSense است که می توانید از حرکات دست برای کنترل محتوای صفحه استفاده کنید، اما قلم Surface باید جداگانه خریداری شود تا بتوانید نقاشی بکشید.

این تبلت کاملاً سبک است، فقط 558 گرم وزن دارد و قابلیت حمل و نقل آن به شما امکان می دهد از مکانی که ترجیح می دهید با 9 ساعت شارژدهی باتری طراحی کنید، عکس ها را ویرایش کنید و هر کاری را انجام دهید.

با داشتن یک لپ تاپ، می توانید کار های بی شماری را خارج از طراحی گرافیکی انجام دهید، از گشت و گذار در اینترنت گرفته تا تماشای فیلم. در ارائه های مختلف Surface Go ظرفیت ذخیره سازی از 64 گیگابایت تا 128 گیگابایت متفاوت است.

5. Huion h420

Huion h420

مقرون به صرفه تر از تبلت های on-screen یا تبلت قابل حمل، تبلت های طراحی گرافیکی و هنری برای اهداف مشابه در طراحی دیجیتال استفاده می شود. برای یک طراح با بودجه کم، این تبلت طراحی دیجیتال ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. با سیستم عامل های ویندوز، Mac OS و Linux سازگار است.

Huion H420 با پر کاربرد ترین نرم افزار های طراحی دیجیتال مانند Adobe Photoshop ،Adobe Illustrator ،Corel Painter ،Comic Studio ،Macromedia Flash ،CorelDraw ، Corel Painter و سایر موارد سازگار است. شما فقط باید کابل USB را به پورت رایانه متصل کنید و شروع به استفاده از قلم کنید انگار که نشانگر ماوس باشد.

مساحت فعال آن 4 در 2.23 اینچ است، دارای 3 کلید است که پیکربندی از پیش تعیین شده ای دارند و قلم دارای یک دکمه مرکزی است تا پروژه های شما را با سهولت بیشتری مرور کند.

6. Trust Ultra-Thin

Trust Ultra-Thin

تبلت های گرافیکی انعطاف پذیر نیز وجود دارند و به شما امکان می دهند در فضا های کوچک یا غیر متعارف کار کنید. تبلت Trust Ultra-Thin طراحی گرافیکی ارگونومیک، نازک و صرفه جویی در فضا دارد که برای هر طراح مفید است. اندازه آن 6 * 4.6 اینچ است و از طریق USB به رایانه شما متصل می شود. با ویندوز و مک سازگار است.

این تبلت طراحی با وزن 222 گرم به راحتی قابل حمل و نصب در هر محل کاری است. این دستگاه شامل یک مداد چپ و راست دست است و منطقه فعال دارای فشار 1024 سطح است. یکی از بهترین تبلت های طراحی دیجیتال برای نوشتن، نقاشی کردن و ویرایش است.

قلم آن جدا از ارگونومیک بودن، دارای دو دکمه است که عملکرد راست دست و چپ دست را انجام می دهند، اما می توان آن ها را از طریق نرم افزار Trust رایگان پیکربندی کرد که آزادی بیشتری را به طراح ارائه می دهد.

7. Samsung Galaxy Tab

Samsung Galaxy Tab

محصولات سامسونگ به لطف Galaxy Tab توانسته اند توجه بسیاری از طراحان گرافیک را به خود جذب کنند. صفحه نمایش 10.5 اینچی HD آن با نسبت 16:10 کاملاً واضح است. دارای پردازنده 1.8 گیگاهرتزی است و می تواند کار های مختلفی را روی این دستگاه انجام دهد که با اندروید سازگاری دارد.

از Galaxy Tab می توانید برای طراحی دیجیتال استفاده کنید. وزن آن فقط 531 گرم است و باتری طولانی مدت دارد، زیرا با استفاده مداوم از آن تا 15 ساعت شارژ می ماند و در مدت زمان فقط 200 دقیقه دوباره به حالت شارژ کامل برمی گردد.

برای شروع پروژه های خود می توانید برنامه های طراحی گرافیکی را بر روی Galaxy Tab خود نصب کنید اما ابتدا باید یک قلم Samsung برای Tab داشته باشید ، زیرا در خرید تبلت لحاظ نشده است. این یکی از همه کاره ترین گزینه های موجود در بازار است.

8. Huion Inspiroy Q11K

Huion Inspiroy Q11K

ISPIROY Q11K در نسخه دوم خود یک تبلت طراحی گرافیکی بی سیم ساخته شده توسط Huion است که قلم PW500 بدون باتری آن را به عنوان یک نوآوری بزرگ به ارمغان می آورد. V2 مانند نسخه قبلی خود دارای مساحت فعال 11 در 6.8 اینچ است که به اندازه کافی گسترده است تا کار های شما را انجام دهد.

این تبلت دارای سطح حساسیت 8192 و همچنین نسخه اول است که باعث می شود دقت هنگام نقاشی کاملاً مناسب باشد. این تبلت طراحی دارای ویژگی های جدید، +/- 60 سطح به طور دقیق و ارائه یک ضربه طبیعی تر است. PW500 دارای طراحی ارگونومیک و سیلیکونی است و بسیار سبک وزن است و برای هر طراحی راحت است.

همچنین دارای 8 دکمه میانبر است. آن ها تنظیمات کارخانه ای دارند اما شما می توانید با استفاده از آن ها دکمه های دلخواه خود را برای تولید بیشتر کار خود تنظیم کنید. اتصال بی سیم این امکان را فراهم می کند که هیچ کابلی فضای کار شما را در حداکثر 30 ساعت محدود نکند. همچنین گزینه اتصال از طریق USB را به همراه دارد.

9. Parblo Coast 10

Parblo Coast 10

Coast10 با طراحی ارگونومیک صفحه نمایش 10.1 اینچی و قلم سبک، یکی از بهترین تبلت های دیجیتال با مانیتور برند Parblo است. مهم نیست که شما از چه زاویه ای صفحه را مشاهده می کنید، زیرا Coast 10 دارای زاویه دید افقی و عمودی 170 است که مشاهده آن را بدون هیچ مشکلی آسان می کند.

این مانیتور دارای حساسیت 2048 سطح فشار در محدوده مطلوب برای استفاده حرفه ای از طراحی است. همراه با قلم بدون باتری آن که وزن کمی نیز دارد، هنگام طراحی تجربه بسیار راحتی را برای شما به ارمغان می آورد زیرا شبیه نقاشی با مداد و کاغذ است. همچنین شامل یک دستکش دو انگشتی برای تسهیل پیمایش روی صفحه و جلوگیری از اشتباهاتی است که ممکن است با لمس صفحه در حین طراحی به پروژه شما آسیب برساند.

وزن آن 440 گرم است که قرار دادن آن روی میز کار یا حتی روی پا ها را آسان می کند، حمل و نقل را نیز تسهیل می کند. با تمام نسخه های Windows و Mac OS سازگار است، فقط باید آن را از طریق USB به رایانه متصل کنید. از CD نصب استفاده کنید و فعالیت های خود را شروع کنید.

10. Wacom Cintiq 16

Wacom Cintiq 16

اگر به دنبال رزولوشن 4k برای کار در پروژه های حرفه ای خود هستید، مدل Cintiq Pro 16 را از Wacom دوست خواهید داشت. یک تبلت گرافیکی که با قلم و صفحه لمسی کار می کند، با حداکثر وضوح تصویر 3840 در 2160 با صفحه نمایش 15.6 اینچی LED خود و زاویه دید 176 به حداکثر رزولوشن می رسد.

دقت این تبلت طراحی بسیار زیاد است: 8192 سطح فشار. با Wacom Pro Pen 2 می توانید خطوط و ارقام دقیقی بسازید. ارگونومیک است و برای افراد راست دست و چپ دست قابل استفاده است. Cintiq Pro 16 از پشتیبانی انعطاف پذیر برخوردار است بنابراین می توانید با تمام راحتی کار کنید.

وزن آن 1.5 کیلوگرم است، کمی سبک تر از بقیه است اما هنوز هم می توان آن را به راحتی حمل کرد. به لطف آداپتور Link Plus از همان شرکت Wacom، اتصال HDMI را به رایانه Windows یا Mac OS خود برقرار کنید.

11. Wacom Cintiq 22HD

Wacom Cintiq 22HD

یکی دیگر از تبلت های طراحی دیجیتال Wacom این بار با صفحه نمایش 21.5 اینچ عرضه می شود. با حداکثر رزولوشن 1920 در HD 1080 سومین و بهترین مدل بزرگ در بین تمام تبلت های طراحی دیجیتال Wacom است. مانند نسخه های قبلی آن با Wacom Pro Pen 2 ترکیب شده است.

صفحه نمایش این تبلت طراحی دیجیتال دارای حساسیت 8192 است. به شما امکان می دهد بدون محدودیت فضا در پروژه خود به لطف اندازه بزرگ آن، کار کنید. همچنین به شما آزادی بیشتری در مشاهده تصویر و ویرایش تصاویر می دهد در حالی که از وضوح رنگ های روی صفحه لذت می برید.

این تبلت تکیه گاهی دارد که با موقعیت و زاویه ای که در آن می کشید سازگار است و به شما کمک می کند تا هنگام طراحی راحت تر باشید. برخلاف سایر مدل ها Cintiq 22HD از وزن بسیار بیشتری برخوردار است، 5.6 کیلوگرم، که حمل و نقل آن را کمی پیچیده تر می کند.

12. XP-PEN Star06c

XP-PEN Star06c

XP-PEN Star 06 با یک سطح بزرگ و حساسیت قلم بالا به عنوان یکی از بهترین تبلت های طراحی دیجیتال تا به امروز شناخته شده است. مساحت فعال آن 10 در 6 اینچ با فرکانس 5080 LPI برای تضمین یک کار طبیعی است.

قلم آن بدون باتری است و دارای دقت 8192 است و به ایجاد خطوط در اندازه های مختلف تنها با فشار دادن سخت یا نرم روی صفحه کمک می کند. ما 6 کلید آن را 100٪ قابل تنظیم می دانیم که کار آسان تری را برای طراح یا تصویرگر تضمین می کند و بهره وری بیشتری را به دنبال دارد. همچنین دارای یک scroll است که به شما امکان می دهد در نقاشی پیمایش کنید.

وزن Star06c حدود 670 گرم است و از طریق USB به رایانه شما متصل می شود. با Windows و Mac OS سازگار است. این تبلت با هر نرم افزار طراحی مانند Photoshop ،Macromedia Flash ، Comic Studio و سایر موارد کاملاً کاربردی است. علیرغم اینکه یک تبلت طراحی آماتور است چندین عنصر برای حرفه ای تر شدن کار شما به ارمغان می آورد مانند یک جفت دستکش، یک دستکش نقاشی (دو انگشت)، یک نگهدارنده قلم و کتابچه راهنما.

13. Ugee M70

Ugee M70

اگر شما از طراحانی هستید که دکمه های دسترسی مستقیم را دوست دارید، مدل Ugee M70 هشت دکمه برای شما به ارمغان می آورد تا بتوانید تعداد بیشتری میانبر را در تبلت طراحی گرافیکی و هنری خود برنامه ریزی کنید. مساحت آن 10 در 6 اینچ برای انجام پروژه های شما است و بافت آن شبیه کاغذ است.

Ugee M708 دارای قلم بدون باتری، سبک و ارگونومیک است. با داشتن سطح فشار 8192 و دو دکمه برای انجام عملکرد های اساسی مانند پاک کردن و نوشتن، بسته به فشاری که به مداد وارد می کنید می توانید با شدت بیشتر یا کمتر ترسیم کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این تبلت از 8 کلید برای فعالیت های شخصی تشکیل شده است که کارایی بیشتر هنگام کار را به همراه دارد. اتصال USB آن به شما امکان می دهد تبلت خود را برای طراحی دیجیتال به رایانه یا لپ تاپ با ویندوز یا سیستم عامل مک متصل کنید و وزن آن فقط 658 گرم است. همچنین کیت حرفه ای را با عناصری برای ترسیم به همراه می آورد.

14. XP-PEN DECO-01

XP-PEN DECO-01

بسیار شبیه به مدل Star06c که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، است. تبلت طراحی DECO 01 برخلاف داشتن 8 کلید 6 کلید با همان ویژگی های نسخه دیگر را به ارمغان می آورد. مساحت آن برای کشیدن 10 در 6.25 اینچ است که به اندازه کافی بزرگ است.

مداد آن بسیار سبک، بدون باتری و دارای سطح فشار 8192 است و هنگامی که با سطح صفحه نقاشی تماس پیدا می کند، احساس نوشتن روی کاغذ را ایجاد می کند. این سوئیچ برای جابجایی بین نوشتن و حذف است. خطوط و ضربات بسته به نیرویی که هنگام کشیدن اعمال می کنید می توانند نازک یا ضخیم باشند و به دلیل دارا بودن صفحه بدون خراش نگران هیچ گونه خراشی روی صفحه نباشید.

8 کلید میانبر با توجه به سبک شما قابل تنظیم هستند و در گوشه ها 4 چراغ LED را می بینید که لبه ناحیه فعال را نشان می دهد. حمل و نقل به لطف وزن 590 گرم آن آسان است. DECO 01 با ویندوز و سیستم عامل Mac و همچنین با تمام برنامه های طراحی مانند Photoshop ، Illustrator و سایر برنامه ها سازگار است.

15. IGERESS 9 ”LC

IGERESS 9 ”LC

ما کودکانی که می خواهند خلاقیت خود را ابراز کنند و تجربه نقاشی های خود را بر روی یک تبلت طراحی داشته باشند، را فراموش نمی کنیم. IGERESS یک صفحه LCD نه اینچی دارد. یک تبلت نوشتاری رنگارنگ به طوری که کودکان می توانند هر چند بار که می خواهند روی آن نقاشی بکشند و سپس به راحتی آن را پاک و از ابتدا شروع می کنند. این تبلت کاملاً مستقل است، برای استفاده از آن به هیچ سیستم عاملی نیاز ندارید و یا به هیچ رایانه ای متصل نیست.

دو صفحه نمایش 9 و 12 اینچی دارد که ممکن است از نظر رنگ تبلت متفاوت باشد. از طریق این ابزار سرگرم کننده طراحی، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های زیاد، عدم استفاده از کاغذ به محیط زیست کمک می کنید. کودکان می توانند از آن برای یادداشت و نقاشی استفاده کنید.

باتری آن با دوام است و در صورت تمام شدن شارژ آن آسان است. طراحی سبک و نازک آن برای کودکان مناسب است و به ماندگاری این تبلت طراحی کمک می کند. شما می توانید از آن در هر جایی استفاده کنید، تنها چیزی که مهم است داشتن قلم، تبلت و ایده خوبی برای ثبت در این صفحه نمایش رنگی LCD برای تبلت های طراحی گرافیکی است.

منبع: onebasemedia.co.uk

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *