مجله تکنولوژی

مقایسه دستیار گوگل، الکسا، کورتانا و سیری با یکدیگر! بهترین دستیار صوتی کدام است؟

بهترین دستیار صوتی

در جامعه امروز، ما با انواع فن آوری احاطه شده ایم. از تلویزیون گرفته تا هدفون بی سیم و اتومبیل هایی که خودشان رانندگی می کنند، فناوری در جنبه های مختلف برای همه مهم است. با این حال، نوعی از فناوری که طی سال های اخیر در خانوار ها بسیار محبوب شده است دستیار های صوتی هستند. از بین چهار دستیار صوتی رایج (Google ،Alexa ،Siri و Cortana)، کدام یک از آن ها بهترین است؟ خوب به مطالعه ادامه دهید تا بفهمید. قبل از شروع، باید کمی دستیاران را بشناسیم تا هدف و منشا آن ها را بفهمیم.

لوگو دستیار گوگل
  • دستیار گوگل

دستیار توسط گوگل در سال 2016 ایجاد شد و به عنوان یک تجربه گفتگوی دو طرفه طراحی شد. به طور گسترده ای در انواع دستگاه ها: رایانه، تلفن، ساعت و بلندگوی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

لوگو سیری
  • سیری

سیری که برای اولین بار توسط همکاران موسسه تحقیقاتی استنفورد به عنوان یک برنامه در فوریه 2010 ساخته شد. دو ماه بعد توسط اپل خریداری شد. در سال 2011 به عنوان یک ویژگی جدید در آیفون 4S ادغام شد و از آن زمان به بعد از برجسته ها به شمار می آید.

لوگو الکسا
  • الکسا

الکسا دستیار دیجیتالی آمازون است که در سال 2014 همراه با بلندگوی آمازون اکو راه اندازی شد. الکسا می تواند جستجوهای وب را انجام دهد، محصولات را از آمازون سفارش دهد و همه از طریق دستورات صوتی عمل کند.

لوگو کورتانا
  • کورتانا

مانند بقیه کورتانا یک دستیار کنترل صدا است. از آن در سیستم عامل ویندوز استفاده می شود. Cortana از موتور جستجوی Bing و داده های موجود در تلفن / رایانه کاربر برای پاسخ های شخصی استفاده خواهد کرد.

ما همه این دستیار ها را در دسته های مختلف در آزمون قرار می دهیم و به آن ها نمره 1-5 را می دهیم. در پایان برنده را بر اساس امتیازات آن ها و شاید سایر عواملی که در طول آزمایش به دست می آیند، انتخاب می کنیم.

دستگاه های مورد استفاده برای آزمایش: دستیار گوگل=google home، سیری=iPad Mini3، الکسا=Amazon Echo Dot (نسل سوم)، کورتانا=Dell Inspiron 15 3000 series


دسته 1: جستجوی پایه

در هر یک از دستگاه ها 5 سوال مربوط به چند موضوع را پرسیدیم تا توانایی آن را در یافتن سریع و با اطلاعات دقیق بسنجیم. سوالات:

  • پایتخت قزاقستان کجاست؟ (جغرافیا)
  • چه کسی واکسن فلج اطفال را ساخته است؟ (علوم پایه)
  • چند مورد COVID-19 در ایالات متحده وجود دارد (از 27 مه 2020)؟ (رویدادهای کنونی)
  • چه کسی شام آخر را نقاشی کرده است؟ (هنر)
  • چه کسی کتاب اکو را نوشت؟ (ادبیات)

کاملاً واضح بود که هر دستیار صوتی نمره 5/5 را از این دسته می گیرد. از آنجا که هر دستگاهی از یک موتور جستجو استفاده می کند که احتمالاً اطلاعات صحیحی را ارائه می دهد، هر یک از آن ها سوالات را به درستی پاسخ دادند.


دسته 2: سازگاری

ممکن است همه این دستیار ها در جستجوی مطالب تبحر داشته باشند. اما دلیل دیگر مطلوب بودن این دستیار های صوتی سازگاری آن ها با سایر اشیا الکترونیکی مانند چراغ ها یا تلویزیون است. در این دسته در مورد سازگاری هر دستیار با سایر وسایل و اشیا روزمره تحقیق کردیم.

دستیار گوگل:

بسیاری از تلفن های اندرویدی، هدفون، بلندگو های هوشمند (مانند Nest Hub یا Google Hub)، لامپ، دوربین های امنیتی و حتی تلویزیون ها با گوگل سازگار هستند. نمره= 5/5

الکسا:

اخیراً آمازون الکسا را با بسیاری از دستگاه های دیگر سازگار کرده و آن را در بلندگوهای Echo، هدفون ها و سایر محصولات آمازون ادغام کرده است. با این حال این دستیار با دستگاه های هوشمند معمولی مانند لامپ، قفل، ربات و حتی برخی از تلفن ها نیز سازگار است. نمره= 5/5

سیری:

سیری کمتر شناخته شده است و با خیلی از محصولات اپل (مانند HomePod و مجموعه های iPad / iPhone) سازگار است. با این حال بسیاری از دستگاه هایی که الکسا و گوگل با آن ها سازگار هستند با سیری نیز سازگار هستند. همچنین یکی از پرکاربرد ترین دستیار های صوتی در جهان است (همراه با دستیار Google). نمره= 5/5

کورتانا:

کورتانا با برخی از دستگاه ها سازگار است. اما تقریباً به اندازه سایر دستیار های صوتی نیست. اگرچه کورتانا در دستگاه هایی مانند لپ تاپ های ویندوز و Xbox (هر دو از محصولات مایکروسافت به همراه کورتانا هستند) مفید است. اما مورد استفاده عموم نیست. افراد معمولاً از دستیار های صوتی دیگر به عنوان وسیله کمکی استفاده می کنند. نمره= 3/5


دسته 3: قابلیت های هوش مصنوعی

بهترین دستیار های صوتی برای تشخیص گفتار انسان، جستجو و پردازش و انجام اعمالی مانند روشن کردن لامپ ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند. با این وجود کدام یک از این دستیارهای صوتی با پیچیده ترین و بهترین توانایی های هوش مصنوعی ساخته شده است؟

گوگل (4/5)

غول جستجو ها می خواهد با استفاده از بیش از 70 میلیارد حقیقت در مورد افراد، مکان ها و چیزهایی که در نمودار دانش آن تغذیه می شود، هوش مصنوعی را به یک دستیار شخصی برای شما تبدیل کند. این پایگاه داده البته با سال ها جستجو در سایت توسط افرادی مانند شما و ما ساخته شده است.

الکسا (4/5)

هوش مصنوعی بیشتری، به خصوص هوش مصنوعی زبان طبیعی، به الکسا راه پیدا می کند. برای مبتدیان، آمازون می گوید هنگام ترجمه متن (مانند پیام های متنی شما) به گفتار، از شبکه های عصبی برای ایجاد صدای مشابه صدای انسان استفاده می کند.

سیری (4/5)

سیری به گونه ای طراحی شده است که با صحبت کردن با او و مکالمه او با شما برای یافتن یا انجام آنچه شما نیاز دارید، روشی یکپارچه در تعامل با دستگاه های اپل به شما ارائه دهد. از او بخواهید چیزی به شما نشان دهد تا اینکه بخواهید دستورات خاصی را اجرا کند.

کورتانا (5/5)

کورتانا قبلاً نماینده هوش مصنوعی مایکروسافت بود و بیشتر در دستگاه های ویندوز ساکن بود. اما اکنون از یک دستیار ساده به فناوری توانمندی صدها ربات خودکار تبدیل شده است که توسط کارکنان مایکروسافت طراحی شده است.


دسته 4: تنوع (لهجه ها و زبان ها)

این دسته برای اندازه گیری توانایی این دستیار های صوتی در درک و پاسخ دادن به چندین لهجه است. این دسته همچنین نحوه تغییر لهجه بهترین دستیار های صوتی را اندازه گیری می کند.

گوگل (5/5)

اگر شما به اندازه کافی انگلیسی بلد باشید تا هوش مصنوعی تشخیص دهد، گوگل می تواند بیشتر لهجه ها را انتخاب کند. گوگل اخیراً همراه با سیری پیشگام بهترین تشخیص لهجه است. گوگل در تلفن ها و بلندگو ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و تقریباً برای همه افراد بسیار مفید است.

سیری (5/5)

سیری به داشتن دامنه وسیعی از لهجه ها (آفریقای جنوبی، هند، انگلیس، استرالیا، آمریکایی و …) معروف است. سیری همراه با گوگل در زمینه تشخیص لهجه ها بهترین دستیار های صوتی هستند.

الکسا (4/5)

نشان داده شده است که الکسا در درک لهجه ها کاملاً تبحر دارد. اما به اندازه سیری و گوگل عالی نیست. در تشخیص لهجه های سنگین خوب نیست. بنابراین برخی از افراد نمی توانند به صورت یکپارچه از الکسا استفاده کنند.

کورتانا (3/5)

اگرچه کورتانا پیشرفت های زیادی در زمینه یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ها داشته است، اما بهترین دستیار صوتی برای تشخیص لهجه ها نیست و توانایی فهم لهجه های سنگین را ندارد.

جوایز:

در پایان هر دستیار در نوع خود عالی است. امتیازاتی مانند امتیازاتی که ما ارائه دادیم همیشه بهترین استفاده برای شما نیست. همیشه جستجو کنید و دریابید کدام یک برای شما مناسب است.

  • بهترین استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (کورتانا). اگرچه کورتانا بهترین مورد برای استفاده در خانه نیست. مایکروسافت از آن برای بسیاری از پروژه های پیشرفته یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می کند که واقعاً از آن ها هیجان زده می شویم! باید ببینیم در زمینه های دیگر چطور پیشرفت می کند!
  • تنوع در تشخیص لهجه و زبان ها (سیری). اگرچه گوگل می تواند چند لهجه بیشتر از سیری انتخاب کند. سیری در شناخت زبان و استفاده از زبان های مختلف تبحر زیادی دارد.
  • بهترین سازگاری با سایر دستگاه ها (الکسا). الکسا با خیلی از دستگاه های مختلف سازگار است: چراغ ها، دوربین های امنیتی، بلندگوها، هدفون ها و موارد دیگر.
مقایسه دستیار های صوتی

بهترین دستیار صوتی:

دستیار گوگل. این انتخاب ترکیب کاملی از قابلیت استفاده، هوش مصنوعی، تنوع و سازگاری است. برای بسیاری از دستگاه ها و تلفن ها مناسب است و احتمالاً بهترین دستیار بلندگوی هوشمند برای خانه شماست.

منبع: medium.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *