آموزش, مجله تکنولوژی, معرفی محصول

ویژگی عجیب Apple Watch Series 6

Apple Watch Series 6

یکی از اصلی ترین ویژگی های Apple Watch Series 6 حسگر اکسیژن خون است. که باعث ایجاد مشکل شده است.

مدت ها قبل از راه اندازی Apple Watch Series 6 در اواسط سپتامبر، شایعاتی در مورد وجود سنسور برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون وجود داشت. اپل و شرکت تجهیزات پزشکی آمریكایی ماسیمو از ژانویه سال 2020 در مورد این فناوری بحث كرده اند. تولید كننده ساعت هوشمند جدید، به اخذ اسرار تجاری و نقض چندین اختراع ثبت شده متهم شده است. در همان زمان، بلومبرگ همچنین گزارش داد که اپل افراد مهمی سمت خود کشیده است.

اپل از سال 2013 به فناوری ماسیمو علاقه مند بوده و گفته می شود که همکاری خوبی با این شرکت داشته است. به گفته ماسیمو، به جای همکاری، اپل تصمیم گرفت پس از جلسات متعدد، دو نفر از مدیران این شرکت را مجاب کند.

Apple Watch Series 6: اختلاف در مورد سنسور اکسیژن خون

Apple Watch Series 6: اختلاف در مورد سنسور اکسیژن خون

بعد از ارائه ساعت اپل سری 6، که از ویژگی های مهم جدید آن سنسوری است که در بالا توضیح داده شد، اکنون ماسیمو این موضوع را پیگیری کرده و اپل را به تأخیر انداختن روند کار از ژانویه متهم می کند. اپل اکنون سعی دارد با کمک قدرت خود بازار را تصرف کند. اپل هنوز در مورد اتهامات اخیر بیانیه رسمی نداده است.

جو كياني، مدير اجرايي ماسيمو در نامه به دادگاه گفت كه از جمله شاهد گزارش هايي از سوي مشتريان مبني بر استفاده از Apple Watch Series 6 به عنوان يك محصول پزشكي بوده است. “این نه تنها به خود مصرف کنندگان آسیب می رساند، بلکه باعث می شود فرصت های ما برای فروش محصولات کاملاً درجه بالینی به مصرف کنندگان کاهش یابد.” اپل در اینجا، برخلاف ویژگی قبلی ECG ، محتاط است و اندازه گیری SpO2 را در سری 6 صرفاً به عنوان یک ویژگی سلامتی توصیف می کند.

سازنده دستگاه های پزشکی می خواست قبل از معرفی سری 6 بفهمد که آیا اپل واچ که هنوز آینده ندارد، حسگر اکسیژن خون پیدا می کند یا خیر. گفته می شود که اپل گمانه زنی ها در مورد این ویژگی را رد کرده است.

در همین حال، اپل در حال حاضر سعی دارد اختلاف بر سر حق اختراع را به حالت تعلیق درآورد. وکلای سازنده آیفون در 15 سپتامبر گفتند که این کار مفید خواهد بود، زیرا اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده در حال بررسی صحت ثبت اختراعات است. اپل در تلاش است تا حق ثبت اختراعات باطل شود. وکلای اپل گفتند که این موضوع می تواند اختلاف در دادگاه را ساده کند و “بدون شک منابع هدر رفته را کاهش می دهد”.

منبع : www.nextpit.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *