آموزش

نحوه فعال کردن حالت شب در گوگل مپ

حالت شب گوگل مپ

مدتی است که گزارش هایی منتشر شده مبنی بر این است که گوگل می خواهد یک ویژگی بسیار مفید به نام حالت شب (dark mode) به اپلیکیشن مپ خود اضاف کند.

فرقی نمی کند که اندروید باشد یا iOS، حالت شب به خصوص در تاریکی به شما کمک می کند تا بهتر ببینید. این ویژگی اخیراً در کد نسخه ای از نقشه های گوگل کشف شده است، اما هنوز فعال سازی صفحه نمایش جدید امکان پذیر نبوده است.

همانطور که 9to5Google گزارش می دهد، کاربران امکان روشن کردن حالت تاریک را در تنظیمات نسخه Android Google Maps را پیدا کرده اند. در زیر گزینه “Appearance” سه تنظیم وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. شما همیشه می توانید حالت روشن یا تاریک را فعال کنید. همچنین حالتی به صورت اتوماتیک قرار داده شده است که که حالت تاریک به طور خودکار در ساعت خاصی از روز فعال می شود.

تصویری از حالت شب گوگل مپ

حالت شب گوگل مپ

حالت شب، روشنایی کل برنامه را کاهش می دهد. مهم نیست که روی نقشه یا منوها باشید، استفاده از همه ویژگی ها هنگام استفاده از برنامه در تاریکی بسیار راحت تر است.

در Reddit ، برخی از کاربران گزارش کرده اند که دستگاه هایشان با Android 10 و Android 11 این ویژگی را برای آن ها فراهم شده است. ظاهراً، حالت شب هنوز برای دیگر نسخه های اندروید فراهم نشده است، به نظر می رسد که تغییرات تاکنون فقط روی تعداد کمی از کاربران تأثیر گذاشته است. هنگامی که با نسخه 10.51.1 از Google Maps آزمایش شد، این ویژگی را در برخی دستگاه ها نمایش می دهد، در حالی که هنوز در سایر تلفن های هوشمند دارای همان نسخه، وجود ندارد.

بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوگل فقط در حال آزمایش تعداد کمی از کاربران است یا تصمیم دیگری دارد!!!. همچنین انتظار می رود که در آینده حالت شب برای کاربران ios نیز فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *