مجله تکنولوژی

همه چیز درباره Apple TV

apple tv

Apple TV یک دستگاه پخش رسانه ویدئویی است. یک دستگاه مربعی است که برای تلویزیون شما و ارائه محتوا طراحی شده است. شما آن را با کابل HDMI به تلویزیون و به شبکه بی سیم خانگی متصل می کنید. سپس می توانید از پلتفرم اپل برای تماشای برنامه های پخش مورد علاقه خود و مشاهده انواع محتوای آنلاین مانند نمایش Netflix و پخش موسیقی استفاده کنید.

این دستگاه نمی تواند به کابل یا ماهواره شما متصل شود اما یک جایگزین بالقوه برای کابل است و در اکو سیستم اپل به خوبی کار می کند. رقبای آن Amazon Fire TV Stick و Roku Premiere هستند.

دستگاه های Apple TV موجود

در حال حاضر دو مدل مختلف Apple TV که Apple TV HD و Apple TV 4K هستند برای فروش وجود دارد. هر دو دارای یک ریموت Apple TV هستند که میکروفون ها را برای دستیار صوتی Siri، یک صفحه لمسی برای پیمایش و دکمه هایی برای کنترل میزان صدا، منو ها و موارد دیگر را در خود جای داده است. اما Apple TV 4K مدل پیشرفته تری است و اگر قصد خرید دارید آن را توصیه می کنیم.

Apple TV HD

این دستگاه یک مدل 32 گیگابایتی است که شامل اتصال HDMI 1.4، پورت USB-C برای سرویس دهی، اتصال اترنت و پشتیبانی از Wi-Fi 802.11ac با سازگاری MU-MIMO است. از تراشه پردازشی 64 بیتی A8 استفاده می کند. همانطور که از نام آن مشخص است، می تواند از فرمت های ویدیویی 1080p و حداکثر 60fps با استاندارد ویدیوی H.264 مناسب پشتیبانی کند.

Apple TV 4K

از نظر ظاهری نسخه 4K تلویزیون اپل شباهت زیادی به نسخه HD دارد. در داخل آن چندین تفاوت مهم وجود دارد: پورت HDMI برای پشتیبانی از استاندارد 2.0a به روز شده و پشتیبانی از Wi-Fi باند دوگانه نیز اضافه شده است. پردازنده برای عملکرد سریع تر به تراشه A10X Fusion به روز شده است.

این مدل از رزولوشن 2160p و 60fps و همچنین Dolby Vision و HDR10 برای بهبود کیفیت فیلم پشتیبانی می کند. اگر دوست دارید فیلم ها یا بازی ها را در خود تلویزیون Apple ذخیره کنید، این گزینه را دارید که فضای ذخیره سازی خود را تا 64 گیگابایت افزایش دهید.

برنامه ها و سازگاری آن

برنامه های apple tv

Apple TV از بیش از 50 برنامه و کانال مختلف پشتیبانی می کند که می توانید آن ها را روی دستگاه بارگیری کرده و برای تماشای محتوای مورد علاقه خود در تلویزیون وارد سیستم شوید. همچنین شامل موارد محبوب پخش ویدئو مانند Netflix ،Hulu ،Disney + ،HBO ،YouTube ،Amazon Prime Video و … است.

علاوه بر این ها شامل کانال های شبکه های کوچک تر مانند ESPN ،ABC News ،CBS و … و همچنین پلتفرم های بزرگ تر مانند Sling TV ،Spectrum و AT&T TV است. اگر هر یک از این سرویس ها محتوای تلویزیونی زنده یا معادل جریان کانال های کابلی را ارائه دهند، شما می توانید آن را با تلویزیون Apple نیز مشاهده کنید.

همچنین شما می توانید فیلم ها و نمایش ها را مستقیماً از اپل بخرید و یا اجاره کنید و آن ها را در Apple TV خود ذخیره کنید تا به راحتی در فضای ذخیره سازی دستگاه آن ها را مشاهده کنید یا می توانید بازی ها را از Apple Arcade بارگیری کرده و از طریق Apple TV خود بازی کنید.

کنترل ها و رابط

کنترل های apple tv

کنترل های تلویزیون اپل از طریق کنترل از راه دور ساده و آسان است، اگرچه ممکن است تاچ پد زمان کمی طول بکشد تا به آن عادت کند. Apple TV همچنین می تواند موقعیت ریموت شما را حس کند، بنابراین می توانید با تکان دادن ریموت آن را به عنوان مکان نما به اطراف حرکت دهید، اگرچه این قابلیت می تواند کمی غیر قابل اعتماد باشد. همچنین می توانید برنامه Apple TV Remote را روی دستگاه تلفن همراه بارگیری کرده و به جای کنترل از آن استفاده کنید.

خود صفحه اصلی به سادگی مجموعه ای از برنامه هایی است که می توانید وارد آن ها شوید. پیکر بندی آن ساده اما قابل تنظیم است، زیرا می توانید برنامه ها را به اطراف منتقل کنید تا از بالا بودن موارد مورد علاقه خود اطمینان حاصل کنید. این مکان همچنین جایی است که می توانید تنظیمات را پیدا کنید، به روزرسانی ها و سایر کار های ساده را اعمال کنید.

رابط کاربری برنامه تلویزیون TV اپل دارای طراحی ویژه و دوستانه ای است که Netflix را تداعی می کند، گزینه هایی برای از سرگیری تماشای محتوا و توصیه هایی برای تماشای بعدی دارد. همچنین می توانید برای بخش های مختلف فیلم، تلویزیون، ورزش، کودکان یا کتابخانه کامل محتوای خود به بخش های مختلف بروید.

این دستگاه می تواند با سایر برنامه های معروف مانند Hulu و HBO ارتباط برقرار کند بنابراین می توانید محتوای آن ها را از برنامه تلویزیون مشاهده کنید. به طور کلی جستجو و جابجایی بین پروفایل ها بسیار آسان است و شما می توانید به سرعت Apple TV، تلویزیون خود و سایر دستگاه های متصل را به سرعت خاموش کنید.

Apple TV و tvOS

tvOS مخصوص apple tv

سیستم عامل Apple TV با عنوان tvOS است. مانند iOS ،iPadOS و MacOS ،tvOS به طور مداوم به روز می شود که می تواند کیفیت را بهبود بخشد، ویژگی های جدید اضافه کند و ظاهر رابط کاربری را تغییر دهد. اپل همچنین دوست دارد به توسعه دهندگان توصیه کند هنگام ساخت بازی های ویدیویی از tvOS SDK استفاده کنند، بنابراین عملکرد خوبی روی صفحه نمایش شما تضمین می شود.

قابلیت های هوشمند

با شروع کنترل های از راه دور و اختصاص دادن میکروفون برای Siri، اپل تی وی دارای ویژگی های هوشمند متنوعی برای کنترل بیشتر و عملکرد های خودکار است. در اینجا برخی از مهم ترین موارد ذکر شده است.

Siri: اگرچه ممکن است صحبت با سیری در ریموت خود عجیب به نظر برسد، اما در واقع تعدادی میانبر مفید ارائه می شود. دستوراتی مانند، “پخش آخرین قسمت” از نمایش مورد علاقه خود یا “چه بازی های فوتبالی اکنون پخش می شود؟” می تواند به صرفه جویی در وقت شما کمک کند. همچنین می توانید به Siri بگویید که برنامه های جداگانه را باز کند، موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند، در یک ژانر خاص فیلم ها را مرور کند و موارد دیگر.

AirPlay: تلویزیون Apple دارای سازگاری AirPlay است به این معنی که شما می توانید بدون از دست دادن ردیابی، محتوا را از دستگاه تلفن همراه خود به تلویزیون بفرستید تا مکان تماشای یک برنامه را تغییر دهید.

محدودیت های والدین: برای خانواده ها Apple TV این امکان را می دهد محدودیت های مختلفی از جمله مسدود کردن توانایی خرید یا دسترسی به محتوایی را که مناسب نیستند، محدود کنند. همچنین می توانید بسته به اهداف خود، فیلتر کردن محتوا را بر اساس زبان، رتبه بندی یا نشانگر های سن انتخاب کنید و همچنین بازی های چند نفره و خدمات مکان را غیرفعال کنید.

اشتراک خانوادگی: پروفایل های مختلف به لطف اشتراک خانوادگی نیازی به خرید همان محتوا ندارند. وقتی یک نفر محتوایی را خریداری می کند، همه می توانند آن را تماشا کنند.

سازگاری با بلوتوث: می توانید صفحه کلید، هدفون و کنترلر های بازی را از طریق بلوتوث به Apple TV خود متصل کنید تا تجربه خود را شخصی سازی کنید. اگر تجربه خصوصی تری می خواهید AirPods می تواند به طور خودکار جفت و متصل شود.

هاب خانگی: اگر از دستگاه های هوشمند سازگار با HomeKit استفاده می کنید، اپل به شما امکان می دهد دستگاهی را به عنوان هاب خانگی تعیین کنید تا آن دستگاه های هوشمند را به صورت هماهنگ مدیریت کند. این ویژگی های جدید پیشنهاد های بیشتری در مورد چگونگی تنظیم صحنه ها با خانه هوشمند خود و کنترل های ساده تر اضافه می کند. Apple TV یکی از دستگاه هایی است که می تواند به عنوان مرکز اصلی در کنار Apple HomePod و iPad های جدید تنظیم شود. این اساساً یک فعالیت پس زمینه است که از طریق iCloud انجام می شود.

منبع: digitaltrends.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *