آموزش, سخت افزار

نحوه نصب توسعه دهنده وای فای و افزایش برد شبکه بیسیم WiFi‎

نحوه نصب توسعه دهنده دامنه Wi-Fi

بسیاری از ما اکنون در خانه کار می کنیم، یا به دلیل محدودیت های قرنطینه و ویروس کرونا کل روز را در آپارات و یوتیوب می گذرانیم. با توجه به این نکته به راحتی می توانید دریابید که شبکه Wi-Fi خانه شما با تمام فعالیت های سنگین آنلاین شما در حال دست و پنجه نرم کردن است، حتی اگر یکی از بهترین روتر های بی سیم را داشته باشید. بسیاری از افراد به منظور بهبود Wi-Fi خانه خود، روترهای جدید و حتی سیستم های گران قیمت شبکه مش را خریداری می کنند، اما نصب یک توسعه دهنده وای فای ساده اغلب می تواند راه حل مقرون به صرفه تری را ارائه دهد.

همانطور که از نامش پیداست، یک تقویت کننده وای فای می تواند Wi-Fi را از روتر موجود شما تقویت کرده و به امواج آن کمک کند تا به اتاق خواب های طبقه بالا یا به حیاط برسد. اگرچه نصب آن ها کمی مشکل است، بنابراین در اینجا راهنمای سریع ما برای شروع کار با توسعه دهنده دامنه وای فای آورده شده است.

توسعه دهنده وای فای

اطمینان حاصل کنید که بهترین گزینه های توسعه دهنده وای فای را در لیست ما بررسی کرده اید تا به شما کمک کند کدام یک را برای شما مناسب باشد.

1. انتخاب مدل مناسب توسعه دهنده وای فای

اولین قدم در هنگام تنظیم محدوده گسترش این است که به سادگی تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک مدل جمع و جور را که مستقیماً به پریز برق وصل می شود یا مدل بزرگتری که باید روی میز یا قفسه بنشینید، خریداری کنید.

مدل های پلاگین واقعا راحت هستند، اگرچه یک مدل دسکتاپ ممکن است از ویژگی های دیگری مانند پورت های اترنت نیز برخوردار باشد که می تواند به درد شما بخورد. ما با RE650 از TP-Link همراه خواهیم بود، که یک گزینه پلاگین سریع وکیفیت عالی است. با این حال، روند تنظیم برای مدل های دسکتاپ نیز مشابه خواهد بود.

2.شروع نصب توسعه دهنده وای فای

صرف نظر از اینکه در کدام اتاق می خواهید از آن استفاده کنید، فرایند راه اندازی را با اتصال دامنه و اتصال و قرار گرفتن تا حد امکان نزدیک به روتر اصلی شروع می کنید.

روترهای مدرن و توسعه دهنده های وای فای اکنون دارای یک دکمه (WPS’ Wi-Fi Protected Setup’) هستند که یک پنجره دو دقیقه ای ایجاد می کند که در آن دو دستگاه می توانند بدون نیاز به رمز ورود Wi-Fi شما به یکدیگر متصل شوند. این سریعترین گزینه برای شروع کار است، اما شما همچنان باید از برنامه سازنده برای تکمیل تنظیمات اولیه استفاده کنید، بنابراین ما با استفاده از برنامه در اینجا مراحل کامل را طی خواهیم کرد.

3. اتصال توسعه دهنده دامنه Wi-Fi

قبل از اینکه برنامه توسعه دهنده را راه اندازی کنید، به صفحه تنظیمات Wi-Fi در تلفن هوشمند یا تبلت خود بروید و برنامه مخصوص TP-Link را نصب کنید.

روتر معمولی ما 0606 Hyperoptic نام دارد و می بینید که Wi-Fi را روی هر دو باند 2.4GHz و 5.0GHz منتقل می کند. همچنین می توانید ببینید که توسعه دهنده دامنه در حال انتقال سیگنال های Wi-Fi خود است، دوباره در باند 2.4 گیگاهرتز و 5.0 گیگاهرتز به نام TP-Link_Extender_2.4GHz و TP-Link_Extender_5GHz.

اگر برای شروع از WPS استفاده کرده اید، ممکن است از قبل به توسعه دهنده دامنه متصل شده باشید. روش دیگر، شما می توانید TP-Link_Extender_2.4GHz را لمس کنید تا تلفن هوشمند خود را به توسعه دهنده دامنه متصل کنید.

تنظیمات توسعه دهنده وای فای

4. Wi-Fi دو بانده

اکنون که تلفن هوشمند خود را به توسعه دهنده دامنه متصل کردیم، می توانیم برنامه TP-Link را راه اندازی کنیم. بیشتر تولید کنندگان برای ایجاد یک حساب خصوصی از شما می خواهند که آدرس ایمیل و رمز ورود را وارد کنید.

سپس برنامه منطقه را اسکن کرده و تمام شبکه های Wi-Fi دیگری را که شناسایی کرده نشان می دهد. این برنامه احتمالاً با باند 2.4 گیگاهرتز شروع می شود و شما می توانید شبکه روتر 0606 Hyperoptic 2.4GHz را در بالای لیست مشاهده کنید. اکنون باید شبکه 2.4GHz روتر را انتخاب کنیم تا برنامه بتواند روتر و توسعه دهنده دامنه را به یکدیگر متصل کند.

5. ادغام Wi-Fi

این برنامه اکنون از شما می خواهد رمز ورود به شبکه Wi-Fi 2.4GHz روتر خود را وارد کنید. این به توسعه دهنده دامنه اجازه می دهد تا سیگنال Wi-Fi 2.4GHz خود را به سیگنال 2.4GHz روتر اصلی ما متصل کند.

تکمیل تنظیمات توسعه دهنده وای فای

همچنین باید این فرایند را برای باند 5 گیگاهرتز نیز تکرار کنید. پس از انجام این کار، توسعه دهنده دامنه وای فای در هر دو باند Wi-Fi به روتر متصل می شود، و این اجازه می دهد تا محدوده گسترش دهنده مانند نوعی ایستگاه تقویت عمل کند تا رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه شما در اتاق هایی که به طور معمول Wi-Fi ضعیف دارند، اکنون از طریق توسعه دهنده دامنه به روتر خود پیوند دهید.

6. نام شبکه ها

این مرحله ای است که همه چیز ممکن است کمی گیج کننده شود. در آغاز فرایند راه اندازی، شبکه Wi-Fi توسعه دهنده دامنه در هر دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5.0 گیگاهرتز TP-Link_Extender نامیده شد.

اما اکنون که توسعه دهنده دامنه به روتر ما متصل است، برنامه نام گسترش دهنده دامنه Wi-Fi را تغییر می دهد تا از همان نام – 0606 Hyperoptic، به عنوان شبکه Wi-Fi روتر ما استفاده کند.

با این حال، در انتها “EXT” – 0606 Hyperoptic 1 GB Fiber 5G_EXT – اضافه می شود، بنابراین همچنان می توانید شبکه جدید گسترش دهنده دامنه را جدا از شبکه عادی روتر تشخیص دهید.

7. نیمه راه خانه

این کمی گیج کننده است، اما این برنامه به شما امکان می دهد نام شبکه گسترش دهنده دامنه را به چیزی تغییر دهید که به خاطر سپردن آن آسان تر باشد. بیایید با فراخوانی “Range Extender 2.4GHz” و “Range Extender 5.0GHz” این کار را ساده انجام دهیم.

به یاد داشته باشید که گسترش دهنده دامنه هنوز در کنار روتر ما قرار دارد، بنابراین زمان آن رسیده است که توسعه دهنده دامنه را از برق جدا کرده و آن را دورتر کنید. ابتدا باید آن را در موقعیت نیمه راه روتر و یا اتاق یا مکان دیگری که برای افزایش سیگنال Wi-Fi نیاز دارید، قرار دهید.

8. مکان، مکان، مکان

اکنون به برنامه توسعه دهنده دامنه نگاهی بیندازید. در حال حاض، توسعه دهنده دامنه را تقریباً در نیمه راه بین روتر اصلی و دفتر خانه خود قرار داده ایم، جایی که سیگنال Wi-Fi کمی ضعیف است.

با این حال، این برنامه به ما می گوید که ارتباط بسیار خوبی بین روتر و توسعه دهنده محدوده وجود دارد، بنابراین ما همچنان می توانیم گسترش دهنده محدوده را بدون قطع اتصال، از روتر دورتر کنیم. برنامه TP-Link همچنین دارای ویژگی “دستیار مکان” است که می تواند به شما در یافتن بهترین مکان برای توسعه دهنده دامنه کمک کند.

9. خارج شدن از محدوده

اگر به پنل تنظیمات Wi-Fi تلفن هوشمند خود برگردیم، اکنون می توانیم ببینیم که ما دو شبکه مجزا داریم. روتر اصلی (0606 Hyperoptic) در هر دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5.0 گیگاهرتز و شبکه Range Extender که نیز فعال است، باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5.0 گیگاهرتز.

اگر به اتاقی بروید که نمی تواند Wi-Fi را از روتر بگیرد، می توانید برای بهبود دریافت، به شبکه Range Extender بروید.

شما قبلاً رمز ورود Wi-Fi روتر را وارد برنامه کرده اید، بنابراین نیازی به انجام دوباره این کار نیست. با این حال، شما باید هر بار که با Wi-Fi ساختگی به آن اتاق برمی گردید، شبکه Range Extender را انتخاب کنید.

10. توسعه دهنده وای فای شما با موفقیت نصب شده است!

جابجایی بین شبکه ها برای یک دستگاه مشکل چندانی ندارد، مانند لپ تاپی که ممکن است بیشتر وقت خود را در اتاق خواب یا اداره بگذراند. با این حال، می تواند با تلفن های هوشمند و تبلت هایی که خیلی بیشتر جابجا می شوند، کمی سخت باشد.

برخی از توسعه دهنده های وای فای گران تر، مانند مدل جدید Netgear’s EAX80، می توانند با ادغام شبکه وای فای خودشان با شبکه از روتر اصلی شما، این مشکل را برطرف کنند. به این عمل “رومینگ” نامیده می شود زیرا به شما امکان می دهد به طور خودکار بین روتر و توسعه دهنده محدوده جابجا شوید، بسته به اینکه کدام یک نزدیکتر است و قوی ترین سیگنال Wi-Fi را فراهم می کند. همچنین نصب آن ها می تواند راحت تر باشد.

مطاله بیشتر:

DNS خصوصی برای اندروید
جلوگیری از هک وای فای: 7 نکته ساده برای ایمن سازی مودم

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *