ترفند

راهنمای نصب تلویزیون به دیوار (آموزش قدم به قدم با تصویر)

نصب تلویزیون به دیوار

در این مطلب قصد داریم نحوه نصب تلویزیون به دیوار را به شما آموزش دهیم. تلویزیون های دیواری یکی از بهترین ایده ها برای آپارتمان های کوچک هستند که با نصب تلویزیون روی دیوار می توانید فضای خانه را بیشتر کرده و ایده جدیدی به منزل بدهید.

برای نصب تلویزیون به دیوار به چه وسایلی نیاز داریم؟

ابتدا مطمئن شوید که تجهیزات لازم را دارید تا بتوانید تلویزیون را به طور صحیح به دیوار متصل کنید.

محل قرار گیری حفره های پیچ را با مداد روی دیوار مشخص کنید.
  • دریل (مته برقی)
  • پایه دیواری تلویزیون و پیچ و مهره های آن
  • پیچ گوشتی
  • متر
  • تراز
  • مداد
  • واشر
  • پیچ و رول ‌پلاک مناسب

به چه نوع پایه دیواری نیاز داریم؟

معمولا 2 نوع پایه دیواری وجود دارد، یک نوع که معمولا برای تلویزیون های کوچک به کار می رود و دارای یک بازو و چند مفصل است که می توانید تلویزیون را از دیوار بیرون بکشید و در جهات مختلف بچرخانید.

تنظیم پایه دیواری تلویزیون

دومین پایه دیواری که رایج ترین نوع پایه دیواری متحرک بالا و پایین نام دارد. این پایه دیواری به شما امکان می دهد که تلویزیون خود را در چندین نقطه به دیوار نصب کنید.

نصب پایه دیواری تلویزیون

تلویزیون های جدید معمولا با پایه دیواری عرضه می شوند، اما در اکثر موارد باید جداگانه خریداری کنید. برای اینکه بدانید چه پایه دیواری برای تلویزیون شما مناسب است، پشت تلویزیون را نگاه کنید. در قسمت مرکزی پشت دستگاه 4 سوراخ وجود دارد که اگر به طور فرضی آن ها را بهم وصل کنید، یک مربع تشکیل می شود.

فاصله ی بین سوراخ ها را اندازه گیری کنید و هر چند میلی متر که بود، پایه دیواری را همان اندازه بخرید. به عنوان مثال اگر فاصله سوراخ ها 400 میلی متر است، پایه دیواری VESA400 بخرید.

محل نصب تلویزیون را تعیین کنید

برای نصب تلویزیون به دیوار، ابتدا باید به موقعیت کلید و پریزها دقت کنید. سپس باید زاویه دید تلویزیون را مشخص کنید. تلویزیون باید در ارتفاعی نصب شود که وقتی روی مبل نشسته اید، به راحتی بتوانید تصویر را واضح ببینید. برای تماشای تلویزیون از روی مبل بهتر است آن را در ارتفاع 105 متری از کف زمین نصب کنید.

تنظیم محل نصب تلویزیون

دیوار حمال (دیوار باربر) را برای نصب تلویزیون پیدا کنید

دیوار حمال یا باربر، وزن سازه را به دوش می کشد به همین دلیل مقاوم تر است. برای پیدا کردن این دیوار که تیرهای عمودی ساختمان در آن قرار داده شده، بهتر است از دستگاه های مخصوص مانند دستگاه فلزیاب کمک بگیرید تا مطمئن شوید داخل دیوار سیم برق وجود ندارد.

همچنین برای تشخیص دیوار باربر می توانید به دیوار ضربه آرام بزنید اگر صدای پُر و سفتی داشت، یعنی ستون است و اگر صدای تو خالی بودن می داد یعنی مناسب نصب تلویزیون نیست.

نحوه نصب تلویزیون روی دیوار

  • پایه دیواری را روی قسمتی از دیوار که می خواهید نصب کنید، نگه دارید.
  • محل قرار گیری حفره های پیچ را با مداد روی دیوار مشخص کنید.
  • محل های مشخص شده را با دریل سوراخ کنید.
  • پایه را در محل قرار دهید، پیچ های پایه را درون دیوار ببندید اما سفت نکنید.
  • برای اینکه پایه دیواری صاف باشد، تراز را روی پایه قرار دهید، اگر صاف نبود آن را جا به جا کنید تا کاملا صاف شود. در صورت نیاز، سوراخ دیگری در دیوار ایجاد کنید. پس از اینکه از صاف بودن پایه، پیچ ها و رول پلاک ها مطمئن شدید، آن ها را کاملا سفت کنید. از محکم بودن پایه مطمئن شوید.

برای نصب تلویزیون روی دیوار از یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید و تلویزیون را با احتیاط بلند کنید و روی پایه دیوار نصب کنید. توجه کنید که بعضی از پایه ها 2 پیچ اضافی دارند که در زیر تلویزیون محکم می شود. بعد از اینکه از محکم بودن تلویزیون و تراز مطمئن شدید، آن را رها کنید.

همچنین برای وصل کردن بست های پایه به تلویزیون، از روی دفترچه پایه تلویزیون، بست ها را به تلویزیون خود وصل کنید و مطمئن شوید که این اهرم های فلزی، تلویزیون را به درستی حفظ می کنند.

مطالعه بیشتر: نحوه فعال سازی اسکرین میرورینگ در اندروید (نمایش صفحه گوشی در تلویزیون)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *