آموزش, سخت افزار

نحوه نصب مودم TpLink چگونه انجام می شود؟

نحوه نصب مودم TpLink

مودم از جمله وسایل مورد نیازی است که برای برقرار ارتباط در دنیای اینترنت لازم و ضروری است. مودم برای بر قراری ارتباط بين کامپيوتر شما و شبکه يا خط تلفن مورد استفاده قرار می گيرد . پس از برقراري اين ارتباط قادر خواهيد بود پيام ها الکترونيکی دلخواه خود را برای افراد مختلف ارسال کرده و از اينترنت استفاده کنيد. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه نصب مودم TpLink را به شما آموزش دهیم.

مودم چیست؟

مودم یک دستگاه ورودی و خروجی است که می تواند قابلیت دسترسی به اینترنت را برای شما فراهم کند. مودم توانایی دارد که سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال و بالعکس تبدیل کند.

انواع مودم

  • مودم سیمی
  • مودم بی سیم
  • مودم سیم کارت خور
  • مودم پاور بانک
  • مودم LTE

یک مودم به طور کلی اطلاعات را از طریق ISP ( Internet service provider ) دریافت و سپس آن را تبدیل به یک سیگنال دیجیتال می کند. وظیفه روتر این است که سیگنال ها را از طریق کابل های سیمی اترنت یا وای فای برای دستگاه های دیگر منتقل کند تا همه دستگاه ها بتوانند از اینترنت دریافتی استفاده کنند.

اگر یک فرد تازه وارد باشید و ندانید چگونه می توانید مودم Tp Link خود را نصب کنید، باید منتظر بمانید که یک نصاب مودم که در این زمینه تخصص دارد بیاید و مودم شما را با دریافت هزینه های بالا نصب کند، اما نگران نباشید چون ما مراحل نحوه نصب مودم TpLink را به شما آموزش خواهیم داد.

بیشتر بدانید…

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

نحوه نصب مودم TpLink

  1. مرحله یک

    در ابتدای کار، شما باید یک کابل Lan را فراهم کرده و مودم را به کمک آن به سیستم خود متصل نمایید. سپس مرورگر خود را باز کرده و در نوار آدرس آن عبارت 192.168.1.1 را تایپ کنید. سپس بر روی کلید Enter ضربه بزنید. تایپ عبارت 192.168.1.1

  2. مرحله دو

    پس از انجام مرحله قبل پنجره دیگری باز می شود که شما باید یوزر نیم و پسورد هک شده در پشت جعبه مودم را وارد نمایید. توجه داشته باشید که در اکثر مودم ها این یوزر نیم و پسورد مشابه هم و یکی هستند که در اکثر مودم ها این یوزر نیم و پسورد admin می باشد، در این مرحله کلمه admin را در کادر یوزر نیم و پسورد وارد نمایید. وارد کردن یوزر نیم و پسورد مودم

  3. مرحله سه

    در این مرحله شما وارد پنل کاربری خودتان شده اید. برای انجام تنظیمات ابتدایی مودم به روی گزینه Next کلیک کنید.به روی گزینه next کلیک کنید

  4. مرحله چهار

    در این مرحله می بایست time zone (منطقه زمانی) خود را انتخاب نمایید.time zone

  5. مرحله پنچ

    اینک باید یک سری از مشخصات اصلی را وارد کنید که در ادامه ما به شما آن ها را معرفی خواهیم کرد. بعد از وارد کردن آن ها باید بر روی گزینه Next کلیک کنید.
    1. باید کشور خود را انتخاب نمایید.
    2. شرکت سرویس دهنده اینترنت را انتخاب نمایید.
    3. از میان گزینه های موجود، گزینه PPPoE/PPPoA را انتخاب کنید.
    4. نام کاربری خود را که از جانب شرکت سرویس دهنده اینترنت به شما اختصاص داده شده است را وارد کنید.
    5. پسوردی را که توسط شرکت سرویس دهنده اینترنت به شما تعلق گرفته است را وارد نمایید.
    6. برای بدست آوردن VPI و VCI می بایست با اپراتور شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید و کد مخصوص را از آن ها دریافت کنید که در ادامه کد های vpi و vci مختلف را به شما خواهیم گفت؛

  6. مرحله شش

    در این مرحله باید نام مودم را در بخش SSID انتخاب کنید. در انتها در بخش Pre-Shared Key می بایست رمز خود را وارد نمائید. همچنین در بخش “Authentication Type” باید گزینه “WPA-PSK/WPA2-PSK” و همچنین در بخش Encryption باید گزینه “TKP/AES” را انتخاب نمایید. بر روی Next کلیک کنید.در این مرحله ssid مودم خود را وارد نمایید.

  7. مرحله هفت

    اکنون مودم شما در حالت آماده باش قرار می گیرد و آماده استفاده است. تنظیمات انجام شده را با کلیک بروی دکمه Save ذخیره کنید و یک بار مودم را خاموش و روشن کنید.

  8. مرحله هشت

    با وارد کردن مجدد پسورد مودم، از مودم استفاده کنید و از سرعت بی نظیر اینترنت لذت ببرید. گزینه save را برگزینید

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *