آموزش, معرفی محصول

امکانات تلویزیون های نانوسل 2021

تلویزیون های نانوسل

تعریف تلویزیون Nano Cell

به فناوری ساخت تلویزیون نانو سل می گویند. تلویزیون نانو سل تلویزیونی است که دارای صفحه نمایش OLED و QLED می باشد. تلویزیون های نانوسل توانایی بسیار قدرتمندی در نمایش بیش از یک میلیون رنگ را دارند و می توانند تصویر باکیفیتی را به مخاطبان ارائه دهند.

تفاوت بین تلویزیون های 4K و نانوسل

نانوسل یک فناوری ساخت پنل است، ولی 4K فناوری رزولوشن پنل می باشد. یک تلویزیون نانو سل قابلیت این را دارد که بتواند 4K باشد.

نحوه کارکرد تلویزیون نانوسل

عملکرد تلویزیون های نانوسل بدین صورت است که طول موج های رنگی که باعث عدم کیفیت مناسب در نمایش تصویر می شوند، توسط ذرات نانو موجود در این تلویزیون جذب شده و کیفیت تصاویر افزایش پیدا می کند.

در تلویزیون نانوسل چه سری وجود دارد؟

ال جی قبلاً این تکنولوژی خود را IPS-Nano گذاشته بود چرا که در واقع سعی کرده ذرات ریز نانو را روی یک صفحه IPS سوار کند تا با این کار یک تیر و دو نشان بزند.

کیفیت تصویر در تلویزیون های نانوسل چگونه است؟

کیفیتی باور نکردنی در تلویزیون نانوسل
چگونگی کیفیت تصویر در تلویزیون های نانوسل

این تلویزیون ها کیفیتی باور نکردنی دارند و به لطف وجود فناوری نانوسل تصاویر را با کیفیت هر چه بیشتر نمایش می دهند. تلویزیون های نانوسل به لطف قابلیت isp در صفحه نمایش خود، به مخاطبان اجازه می دهند که با قرار گیری در هر گوشه از مکان قرار گیری تلویزیون بتوانند تصاویر موجود در این تلویزیون را به راحتی و با کیفیتی ایده آل ببینند.

در واقع تکنولوژی نانوسل از ذرات جاذب نور برای از بین بردن طول موج‌ های نوری بین رنگ‌ های قرمز و سبز استفاده می‌ کند. طول این موج ‌های رنگی بین 580 الی 610 نانومتر است که در تلویزیون های معمولی به راحتی عبور کرده و باعث به هم خوردن نظم رنگ‌ ها می‌ شوند.

در واقع اگر این موج های نوری از بین نروند مخاطبان با نشست نور های رنگی مواجه می شوند. در صورتی که این موج های نوری توسط ذرات نانو از بین بروند شما با تصویری رو به رو خواهید شد که کیفیت فوق العاده ای را به شما ارائه می دهند.

نمونه ای از مزیت های تلویزیون های نانوسل

تلویزیون نانوسل چه مزیت هایی دارد
مزیت های تلویزیون نانو سل
  • رنگ های بسیار خالص و شفاف در این تلویزیون
  • کیفیت تصویر بالا
  • وضوح بسیار بالا در نمایش تصاویر
  • عدم خراب شدن کیفیت تصاویر با تغییر زاویه دید مخاطبان
  • زاویه دید مفید تلویزیون تا 178 درجه است در حالی که این عدد در تلویزیون های معمولی به 60 درجه محدود شده است.

مقایسه تلویزیون نانوسل با QLED

مقایسه تلویزیون نانو سل و 8K
مقایسه تلویزیون نانوسل با QLED

کمپانی سامسونگ به منظور رقابت با صفحه نمایش نانوسل به طرحی و ساخت صفحه نمایش های QLED پرداخت. صفحه نمایش های QLED ترکیبی از LED و LCD هستند. پس تلویزیون های QLED را نمی توان یک محصول بروز و جدید به حساب آورد.

صفحه نمایش های QLED از ذرات ریزی به نام کوانتوم تشکیل شده اند. به نوعی هر ذره کوانتوم یک پیکسل تلقی می شود. همچنین صفحات موجود در این تلویزیون ها که دارای کوانتوم هستند این قابلیت را به شرکت سامسونگ می دهند که این شرکت بتواند از یک تلویزیون LCD معمولی، تلویزیونی با رزولوشن 4K بسازد.

البته باید در نظر داشت که صفحه‌های QLED همچنان بک لایت (Back light) دارند یعنی نور از یک صفحه پشتی به سمت نقاط کوانتومی تابانده شده و تصویر تولید می‌شود.

مقایسه نانوسل با OLED

تلویزیون نانوسل را بخرم یا OLED
مقایسه تلویزیون های نانوسل و OLED

صفحه نمایش های OLEDای قابلیت بلک لایت نیستند. تلویزیون های OLED دارای پیکسل هایی هستند که هر پیکسل بصورت جداگانه از خود نور تولید می کند، در نتیجه رنگ مشکی آن‌ها بسیار تاریک بوده، کنتراست بی نظیری دارند و بسیار نازک ‌تر هستند.

از آنجایی که صفحه‌های OLED بسیار قابل انعطاف هستند، در تولید صفحه نمایش‌ های خمیده و بسیار باریک از این دست صفحه نمایش‌ ها استفاده می ‌شود. از آنجایی که صفحه نمایش OLED اولین بار توسط ال جی ابداع شد، تمامی شرکت ‌های دیگری که تلویزیون های OLED می ‌سازند، صفحه نمایش خود را از شرکت ال جی خریداری می‌ کنند.

نانوسل OLED یا نانوسل QLED بخریم؟

میان دو تکنولوژی QLED و OLED کیفیت تصاویر و کنتراست صفحه نمایش‌های OLED به مراتب بالاتر بوده و به صورت کلی تماشای تلویزیون های OLED لذت بخش‌تر است؛ اما تکلیف نانوسل چه می‌شود؟ به نظر می ‌رسد صفحه نمایش‌های نانوسل بسیار توانمند باشند و بهترین گزینه برای ساخت تلویزیون 8K در آینده محسوب می ‌شوند.

دو فناوری اولد (OLED) و کیولد (QLED) مربوط به دو شرکت ال‌ جی و سامسونگ، عمده بازار ساخت تلویزیون را به خود اختصاص داده ‌اند. برای بسیاری این پرسش مطرح است که از میان این دو تلویزیون و برند باید کدام را بخریم و اینکه ال‌ جی بهتر است یا سامسونگ؟ دو فناوری OLED و QLED هر یک قابلیت های خاص خودشان را دارند، در اینجا تصمیم گیری با شماست که کدام قابلیت ها را برای خرید تلویزیون مد نظر دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *