آموزش, اندروید, سیستم عامل

نحوه انتقال برنامه ها به کارت حافظه

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

اگر تلفن همراه شما دارای فضای کمی از حافظه داخلی است، ما در اینجا نحوه انتقال برنامه ها به کارت حافظه را به شما آموزش می دهیم.

امروزه اکثر پرچم داران تلفن همراه به دنبال این هستند که فضای بیشتری را برای ذخیره سازی بدست بیاورند. بخش زیادی از حافظه تلفن شما توسط سیستم عامل و نرم افزار ها اشغال شده است. بعد از شروع به کار تلفن، امکان دارد شما برنامه های دیگری را بر روی تلفن همراه نصب کنید و یا عکس برداری و فیلم برداری کنید، به مرور زمان این کار باعث می شود تا حافظه داخلی تلفن همراه پر شود، به همین منظور شما باید تعدادی از برنامه هایتان را به کارت SD انتقال دهید.

معمولا همه دستگاه های اندروید دارای اسلات کارت حافظه هستند و شما می توانید با خرید یک کارت حافظه تا حدی حافظه تلفن همراه تان را افزایش دهید.

قبل از اضافه کردن کارت حافظه چه چیزی را باید بدانیم ؟

اولین نکته این است که: همه دستگاه های اندروید به شما این امکان را نمی دهند تا برنامه هایتان را بر روی کارت حافظه نصب کنید. برای اطلاع از این موضوع شما می توانید به فایل منیجر یا مدیر برنامه ها مراجعه کنید.
امروزه بیشتر تلفن همراه ها این ویژگی را پشتیبانی می کنند و در دستگاه های قدیمی و رده پایین این ویژگی ساپورت نمی شود.

متأسفانه، گاهی اوقات حتی اگر تلفن همراه شما این ویژگی پشتیبانی کند، همه برنامه ها این کار را نمی کنند. معمولا برنامه های با حجم بالا مانند بازی ها، بیشتر داده های خود را در فضای داخلی ذخیره می کنند.

با توجه به صحبت هایی که داشتیم، شما می توانید از این طریق فضای کمتری از کارت SD اشغال کنید، به خصوص اگر برنامه های زیادی نصب کرده باشید. در نتیجه تا جایی که می توانید برنامه هایی که امکان انتقالشان به کارت SD وجود دارد را منتقل کنید.

روش های انتقال برنامه ها به کارت حافظه

ما در این بخش ، 2 روش کلی برای انتقال برنامه ها به کارت حافظه را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

لینک مرتبط: چند راهکار ساده برای افزایش سرعت شارژ گوشی

روش دوم : از کارت SD به عنوان حافظه داخلی استفاده کنید

اگر دستگاه شما قادر به انتقال برنامه ها به کارت حافظه نیست و از این قابلیت پشتیبانی نمی کند، گزینه دیگری وجود دارد با نام Adoptable یا Flex Storage و به شما این امکان را می دهد تا یک کارت حافظه را فرمت کنید و مانند فضای داخلی اضافی عمل کند. البته در مورد این ویژگی نیز یک ایراد وجود دارد که باز هم ، همه دستگاه های دارای اسلات حافظه از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند.

به عنوان مثال: موتورلا، هوآوی و انویدیا امکان Flex Storage را انتخاب کرده اند، در حالی که سامسونگ و ال جی این ویژگی را حذف کرده اند.

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

انتقال برنامه ها به کارت حافظه از طریق فایل منیجر یا مدیرت برنامه ها

  1. مرحله اول

    وارد تنظیمات شوید.

  2. مرحله دوم

    بر روی بخش برنامه ها کلیک کنید.
    انتقال برنامه ها به کارت حافظه

  3. مرحله سوم

    برنامه ای را که می خواهید به کارت حافظه منتقل شوند را، انتخاب کنید.
    انتقال برنامه ها به کارت حافظه

  4. مرحله چهارم

    بر روی کارت حافظه کلیک کنید.
    انتقال برنامه ها به کارت حافظه

  5. مرحله پنجم

    در صورت وجود گزینه Change بر روی آن ضربه بزنید. اگر گزینه Change را مشاهده نکردید، برنامه قابل انتقال نیست. اگر قادر به یافتن هیچ برنامه ای با این گزینه نیستید، به احتمال زیاد دستگاه شما از این ویژگی پشتیبانی نمی کند.انتقال برنامه ها به کارت حافظه

  6. مرحله آخر

    بر روی Move ضربه بزنید.
    انتقال برنامه ها به کارت حافظه

قبل از فعال کردن این قابلیت باید به چند فاکتور مهم توجه کرد. اولین فاکتور انتخاب سریع ترین کارت حافظه است. بعد از انتخاب کارت حافظه باید داده های آن را فرمت کنید. در آخر لازم به ذکر است که اگر این کارت حافظه را از تلفن خود خارج کنید، عملکرد هر برنامه ای که به آن منتقل کرده اید متوقف خواهد شد.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

1 وارد منوی تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

2. وارد حافظه ( Storage ) شوید.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

3. انتخاب کارت حافظه

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

4. بر روی 3 نقطه گوشه سمت راست ضربه بزنید.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

5. تنظیمات حافظه (Storage Settings) را انتخاب کنید.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

6. بر روی فرمت کلیک کنید.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

7. بر روی Erase & Format کلیک کنید. اگر سیستم تشخیص دهد که کارت حافظه شما خیلی کند است، به شما اخطار می دهد که عملکرد را کاهش دهید.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

8. اکنون بر روی Move کلیک کنید. پس از انتخاب، روی گزینه بعدی کلیک کنید و انتقال را به کارت حافظه را آغاز کنید. این سیستم تقریباً مشخص خواهد کرد که چه مدت انتقال طول خواهد کشید و چه مقدار داده به کارت SD شما منتقل می شود.

انتقال برنامه ها به کارت حافظه

9. بر روی گزینه Done کلیک کنید.

در پایان امیدوارم از این مقاله به اندازه کافی لذت برده باشید.