ترفند گوشی

نحوه اتصال گوشی به تلوزیون

مواقعی وجود دارد که در حال تماشای چیزی از طریق گوشی خود هستید و می خواهید آن را با بقیه اعضای خانواده تماشا کنید، یا فقط آن را در صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید. کسانی که دارای گوشی های Android هستند با استفاده از موارد مشخصی، از جمله ویژگی های داخلی و برنامه های شخص ثالث می توانید گوشی خود را به تلوزیون وصل کنند. در این مقاله به دنبال آموزش اتصال گوشی به تلوزیون هستیم که بسیاری از افراد برای این اتصال به مشکل می خورند.

راه های اتصال گوشی به تلوزیون

استفاده از Chromecast

اگر دانگل Chromecast یا تلویزیون با پشتیبانی داخلی Chromecast دارید، بهترین راه برای شما همین است که ببینید برنامه ای که می خواهید در تلویزیون تماشا کنید از casting پشتیبانی می کند یا خیر. در این صورت، می توانید محتوا را از طریق گوشی خود به تلویزیون با چند کلیک منتقل کنید. برنامه های پشتیبانی شده شامل Netflix ،Hulu ،HBO Now و Google Photos هستند. فقط مطمئن شوید که دستگاه شما در همان شبکه Wi-Fi با تلویزیون هوشمند Chromecast/smart شما متصل شده است. سپس بر روی نماد cast در برنامه ضربه بزنید و آن دستگاه سازگاری را که می خواهید، انتخاب کنید.

Android Screen Mirroring

Screen Mirroring برای برنامه های بدون دکمه Cast مناسب است. توجه داشته باشید، در حالی که اندروید از نسخه 5.0 Lollipop از Screen Mirroring پشتیبانی می کند، برخی از گوشی ها برای استفاده از آن به نسبت سایر محصولات بهتر هستند.

دو راه برای انجام این کار وجود دارد. در برخی از گوشی های Android، می توانید settings shade را پایین بیاورید و یک دکمه Cast را با همان نمادی که درون برنامه های خود پیدا کرده اید، پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید و تمام صفحه گوشی شما به اشتراک گذاشته می شود.

اگر اینطور نیست، برنامه Google Home را نصب کنید. به Account > Mirror device > Cast Screen/Audio (در بالا) بروید تا صفحه نمایش گوشی خود را در یک دستگاه سازگار پخش کنید.

شاید از این مقالات نیز بتوانید بهره ببرید:

Samsung Galaxy Smart View

در همین حال، گوشی های Galaxy سامسونگ چیزی به نام Smart View دارند که به شما امکان اتصال و اشتراک گذاری دستگاه موبایل از طریق تلفن همراه را می دهد.

با آداپتور یا کابل وصل شوید

اگر دستگاه سازگار با Chromecast ندارید یا اگر تلفن شما برای آن بهینه نشده است، می توانید از آداپتور HDMI یا کابل برای اتصال گوشی خود به تلویزیون استفاده کنید. شما چند گزینه مختلف در اینجا دارید و اینکه بهتر است کدام یک را انتخاب کنید، این موضوع به نوع نمایشگری که به آن متصل هستید، بستگی دارد.

آداپتور USB-C به HDMI

اگر گوشی شما دارای درگاه USB-C است، می توانید این آداپتور را به گوشی خود وصل کرده و سپس یک کابل HDMI را به آداپتور وصل کنید تا به تلویزیون متصل شوید. گوشی شما نیاز به پشتیبانی از حالت HDMI Alt دارد، که به دستگاه های تلفن همراه اجازه می دهد ویدئو ارسال کنند. این روش، درگاه شارژ شما را به خود اختصاص می دهد.

مبدل USB-C به HDMI

اگر می خواهید گوشی خود را در حین وصل بودن به تلوزیون شارژ کنید، می توانید از مبدلی مانند شکل زیر که به پورت USB-C وصل می شود، استفاده کنید. سپس یک درگاه HDMI و همچنین یک پریز USB-C دیگر به شما هدیه می دهد. می توانید شارژر و کابل HDMI را وصل کنید و می توانید از گوشی خود تا زمانی که نیاز دارید، استفاده کنید.

مقالات مرتبط

آیا می خواهید تلفن همراه خود را به پخش خودروی خود متصل کنید و از داده های آن استفاده کنید؟ مقاله نحوه اتصال گوشی به ضبط خودرو با استفاده از بلوتوث می تواند برای شما مفید باشد.

آداپتور Micro USB to HDMI

اگر درگاه Micro USB قدیمی تری مانند شکل زیر دارید، به آداپتور متفاوتی نیاز دارید. با استفاده از این روش، گوشی شما باید از پروتکل متفاوتی به نام MHL پشتیبانی کند. اگر گوشی شما پشتیبانی می کند، آن را به آداپتور وصل کنید. سپس یک کابل HDMI وصل کرده و آن را به یک تلویزیون متصل کنید.

DLNA

در نهایت اگر گزینه های قبلی برای شما مفید نبودند، می توانید از این روش استفاده کنید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که بیشتر تلویزیون های متصل به اینترنت از پروتکل Stream with a DLNA App پشتیبانی می کنند. با این کار، می توانید پرونده های رسانه ای را از طریق تلفن یا هر وسیله دیگر خود به تلویزیون منتقل کنید. به این نکته هم دقت کنید که هر پرونده ای که پخش می کنید اعم از فیلم و موسیقی باید دارای ویژگی مدیریتی دیجیتال (DRM) باشد.

LocalCasts

LocalCasts یک برنامه ساده و رایگان است که به شما امکان می دهد موسیقی، عکس ها یا فیلم های شخصی خود را به تلویزیون هوشمند یا کنسول منتقل کنید. همچنین از streaming to Chromecast پشتیبانی می کند. هنگام به اشتراک گذاشتن تصاویر با یک دستگاه Chromecast، می توانید حتی عکس ها را بچرخانید، بکشید و زوم کنید.

AllCast

AllCast یک برنامه مشابه با LocalCasts است، اما چند ویژگی اضافی تر مانند وصل شدن به دستگاه های بیشتر از جمله PlayStation 4، برخوردار است. همچنین به شما امکان می دهد رسانه ها را از Dropbox پخش کنید. بنابراین دیگر نیازی نیست برای جابجایی اطلاعات گوشی به تلویزیون از پرونده های بزرگ استفاده کنید.

Plex

برنامه مدیریت رسانه ای Plex به عنوان یک پخش کننده DLNA است. یک سرور Plex که در سیستم شما اجرا می شود می تواند موسیقی، عکس یا فیلم را میزبانی کند و آنها را به تلویزیون شما منتقل کند. می توانید از برنامه گوشی برای مرور کتابخانه خود استفاده کنید.

نکته منفی استفاده از برنامه Plex این است که هر زمان که بخواهید فایل هایتان را از سیستمی که سرور خود را روی آن تنظیم کرده اید، پخش کنید، باید به اینترنت متصل باشید و به اینترنت متصل شوید.

Recent Posts

۳ راهکار برای افزایش سرعت رم

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش پیچیدگی نرم‌افزارها و برنامه‌ها، حافظه رم با سرعت بالا تبدیل…

3 ماه ago

کامپیوتر چگونه اطلاعات را پردازش می کند؟

مقدمه در دنیای پیچیده و فناوری امروز، پردازش اطلاعات توسط رایانه‌ها به عنوان وظیفه اصلی…

4 ماه ago

کامپیوتر چیست؟

مقدمه در دنیای امروز، کامپیوتر به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در جامعه مدرن جای…

4 ماه ago

راهنمای خرید هارد مناسب(7 نکته که باید بدانید)

همه هارد دیسک ها می میرند. طبیعی است که هر چند سال یک بار یک…

4 ماه ago

بهترین حالت‌های استفاده از کامپیوتر (تفاوت Hibernate با Sleep وShut down)

مقدمه: کامپیوترها، همراهان وفادار ما در دنیای دیجیتال، گاهی اوقات به مسائل مختلف برخورد می‌کنند…

4 ماه ago

تغییر تم ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code)

در ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code) ، می‌توانید تم رنگی را به چند روش…

4 ماه ago