آموزش

نحوه اتصال گوشی به ضبط خودرو با استفاده از بلوتوث

اتصال گوشی به ضبط خودرو

امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی و هم چنین توسعه وسایل ارتباطی دیگر نیازی نیست چندین بار سی دی ها را عوض کنید! سیستم های پخش موزیک در ماشین ها پیشرفت کرده اند و شما به راحتی می توانید تلفن همراه خود را به سیستم پخش اتومبیل متصل کنید از طرف دیگر نیازی نیست ساعت ها زمان برای رایت سی دی بگذارید. به راحتی شما می توانید آهنگ های جدید که دانلود کرده اید را در اتومبیل تان گوش دهید. ما در این مقاله قصد داریم به شما نحوه صحیح اتصال گوشی به ضبط خودرو را آموزش دهیم با ما همراه باشید.

روش های اتصال گوشی به اتومبیل

سیستم های پخش امروزه به قابلیت های متفاوتی مجهز شده اند و شما به راحتی می توانید از این روش ها آهنگ مورد علاقه تان را گوش دهید اما لازم به ذکر است که شما را از این موضوع مطلع کنم: اتصال گوشی به سیستم پخش موسیقی در اتومبیل ها متفاوت است. ما در بخش بعدی به بررسی آن ها می پردازیم.

به طور کلی روش های اتصال گوشی به اتومبیل دو نوع است:

  1. فعال سازی بلوتوث ماشین و متصل شدن گوشی هوشمند
  2. از طریق کابل AUX گوشی هوشمند خود را به سیستم صوتی متصل کنید.

روش اول: فعال سازی بلوتوث ماشین و متصل شدن گوشی هوشمند

مزیت های استفاده از این روش:

با استفاده از این فناوری (بلوتوث) به راحتی می توان به ارتباط بی سیم در یک شبکه کوچک پرداخت؛ که بیشترین مورد استفاده از آن نیز به گوشی تلفن همراه مرتبط است.

اکثر افراد دوست دارند تا آهنگ های مورد علاقه شان را با بهترین کیفیت گوش دهند و یا به راحتی تماس های خود را دریافت کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش این است که دیگر نیازی به کشیده شدن کابل رابط AUX نیست و شما به راحتی بدون کابل می توانید متصل شوید. همه این موارد از طریق اتصال بلوتوث به سیستم پخش اتومبیل امکان پذیر است.

نحوه فعال سازی بلوتوث ماشین و متصل شدن گوشی

قبل از هر کاری ابتدا شما باید بلوتوث اتومبیل خود را روشن کنید، البته فعال کردن بلوتوث در هر اتومبیلی متفاوت است. در بعضی از اتومبیل ها این قابلیت را به طور پیش فرض در اختیار شما قرار می دهند و در سایر اتومبیل ها برای فعال کردن بلوتوث دکمه اختصاصی در نظر گرفته شده است. که این دکمه نیز هم می تواند به صورت فیزیکی در اتومبیل شما قرار گرفته باشد و هم به صورت لمسی بر روی صفحه مانیتور داخل اتومبیل باشد.

شما برای همگام سازی سیستم پخش با بلوتوث تلفن همراه باید آن را فعال کنید. اگر شما این دکمه را نیافتید می توانید به دفترچه راهنمای مراجعه کنید. در دفترچه راهنما بیشتر موارد ذکر شده است و کار شما بسیار راحت می شود.

بعد از فعال کردن بلوتوث اتومبیل شما باید از طریق بلوتوث تلفن همراه به سیستم پخش اتومبیل خود دسترسی پیدا کنید. البته فعال کردن بلوتوث و اسکن سایر دستگاه در اکثر گوشی به یک صورت است و تفاوت چندانی ندارد. تنها تفاوتی که ممکن است با هم داشته باشند به برند گوشی و یا آخرین نسخه بروزرسانی مرتبط است که ممکن است قابلیت های کمتر یا بیشتری داشته باشند؛ اما با این وجود نیز اصل موضوع تفاوت چندانی ندارد.

اتصال گوشی به ضبط خودرو

مراحل زیر را برای اتصال گوشی به ضبط خودرو از طریق بلوتوث انجام دهید.

  1. در ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. به قسمت بلوتوث گوشی مراجعه کنید و سپس بلوتوث را روشن کنید. البته برای فعال کردن بلوتوث می توانید از طریق نوار اعلانات بالای گوشی نیز اقدام کنید. ابتدا آیکون بلوتوث را پیدا کنید و سپس آن را لمس کنید تا فعال شود.
  3. سپس در قسمت بلوتوث منتظر بمانید تا بلوتوث اتومبیل شما را پیدا کند. اگر پیدا نشد بر روی دکمه اسکن کلیک کنید.
  4. اگر برای اولین بار است که به سیستم پخش اتومبیل متصل می شوید از شما رمز عبور خواسته می شود. معمولا رمز ها به طور پیش فرض 0000 یا 1234 اند. البته در صورتی که خودتان رمز را تغییر نداده اید.
  5. شما در بخش بعدی می توانید مخاطبان تلفن همراه و یا تاریخچه مکالمات را همگام سازی کنید. این گزینه به صورت پیش فرض فعال است اگر مایل نیستید می توانید آن را غیر فعال کنید.
  6. در آخر بر روی گزینه ok کلیک کنید. فعال سازی بلوتوث ماشین با موفقیت انجام می شود. سپس می توانید آهنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید و گوش دهید.

نکته : رمز عبور تنها بار اول از شما خواسته می شود و شما به راحتی می توانید از منوی تنظیمات رمزتان را تغییر دهید.

روش دوم: اتصال از طریق کابل AUX

این روش ساده ترین روشی است که شما می توانید به وسیله کابل رابط گوشی خود را به سیستم پخش متصل کنید. اگر سیستم پخش اتومبیل شما از قابلیت بلوتوث پشتیبانی نمی کند استفاده از کابل AUX می تواند گزینه مقرون به صرفه تری باشد. این کابل در دو طرف خود دارای جک 3.5 میلی متری می باشد که از یک طرف به رابط اتصال گوشی و از طرف دیگر به رابط اتصال ضبط اتومبیل متصل می شود.

اتصال گوشی به ضبط خودرو

امروزه از کابل AUX برای پخش صدا و آهنگ استفاده می شود. قیمت پایه این کابل از 10 هزار تومان که ساده ترین نوع آن است شروع می شود تا کابل های با کیفیت تری که قیمت آن به نسبت کیفیت متفاوت است. البته نکته مهم این بخش این است که قبل از خرید کابل AUX باید سیستم پخش اتومبیل را بررسی کنید که آیا ورودی AUX دارد یا خیر؟

نحوه ی متصل شدن گوشی به سیستم پخش اتومبیل از طریق کابل AUX

اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق کابل AUX کار سختی نیست؛ مراحل زیر را برای اتصال گوشی به ضبط خودرو از طریق کابل AUX مراحل زیرا طی کنید:

  1. بررسی سیستم پخش اتومبیل که آیا ورودی AUX دارد یا خیر ؟
  2. یک سر کابل را به تلفن همراه متصل کنید.
  3. سر دیگر کابل را به ورودی AUX سیستم پخش اتومبیل متصل کنید.
  4. سپس از قسمت Mode سیستم پخش گزینه AUX را انتخاب کنید.
  5. در مرحله آخر موزیک مورد علاقه تان را پلی کنید.
اتصال گوشی به ضبط خودرو

اگر تلفن همراه به سیستم پخش خودرو متصل نشد چه کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است بعد از مدتی گوشی تلفن همراه به سیستم پخش اتومبیل متصل نشود. بهترین روش Unpair کردن سیستم پخش خودرو است. برای این کارابتدا باید وارد تنظیمات بلوتوث شوید و در بخشی که دستگاه های جفت شده قرار گرفته نام سیستم پخش اتومبیل خود را انتخاب کنید و سپس آن را Unpair کنید. بعد از انجام این کار مجددا مراحل متصل شدن را تکرار کنید.

سایر اتصال دهنده ها

 یکی دیگر از روش های اتصال گوشی به ضبط خودرو استفاده از رادیو است. تاکنون ممکن است شما نیز با این دستگاه “FM Radio Transmitter” آشنایی داشته باشید. اگرچه ممکن است اتصال از این طریق برای شما کمی گران تمام شود، اما این دستگاه نیز می تواند شما را به راحتی به سیستم پخش اتومبیل تان متصل کند.

اتصال گوشی به ضبط خودرو

البته قیمت بالای این دستگاه به خاطر تجهیزات و امکانات نهفته در این دستگاه است. شما می توانید آهنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس این دستگاه را به قسمت فندکی اتومبیل وصل کنید. آهنگ مورد نظر شما در قالب موج رادیویی به ضبط اتومبیل ارسال می شود و رادیو موج را دریافت می کند و آن را پخش می کند. به همین سادگی!

و در پایان امیدوارم آموزش اتصال گوشی به ضبط خودرو نیز برای شما مفید بوده باشد.