سخت افزار, معرفی محصول

قابلیت های بهترین کامپیوتر های شخصی 2021

قابلیت های بهترین کامپیوتر شخصی 2021

شاید به تازگی به دنبال یک کامپیوتر رومیزی خوب و با کیفیت برای مصارف روزانه، شغلی و خانگی می گردید. بسیاری از کامپیوتر های شخصی در سال 2021 ساخته شده اند که شاید شما از وجود آن ها بی اطلاع باشید. ما در این مقاله به معرفی قابلیت های بهترین کامپیوتر های شخصی در سال 2021 پرداخته ایم و می خواهیم شما را با آن ها آشنا کنیم.

یک راهنمایی خوب برای یک خرید عالی

مطمئن باشید هیچ فردی دوست ندارد خرید کامپیوتر شخصی خود را به گونه ای انجام دهد که پس از خرید با یک کامپیوتر کند و ضعیف روبه رو شود. همچنین دوست ندارد صفحه نمایشگر این کامپیوتر از کیفیت پایینی برخوردار باشد. فردی که پول خود را صرف خرید کامپیوتر شخصی می کند، انتظار دارد که این کامپیوتر بتواند نیازهای او را در زمینه نمایش باکیفیت تصاویر، صدا عالی، سرعت بالا و… برطرف کند.

این مورد یکی از قابلیت های بهترین کامپیوتر شخصی 2021 است.

ملاک های قابلیت CPU در کامپیوتر های شخصی 2021

از جمله مواردی که در خرید یک کامپیوتر شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است پردازنه (cpu) می باشد.
قابلیت های cpu در کامپیوتر شخصی

از جمله مواردی که در خرید یک کامپیوتر شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است پردازنه (cpu) می باشد. پردازنده خوب در کامپیوتر به پردازش بهتر و سریعتر اطلاعات کمک می کند، که این امر تاثیر زیادی بروی سرعت و عملکرد کار شما دارد و می تواند شما را در کمترین زمان ممکن به اهداف مد نظر برساند.

یک رایانه رومیزی خوب با پردازنده Core i3 یا پردازنده AMD A8 ، A10 یا Ryzen 3 یا Intel Pentium می تواند تمام وظایف اساسی شما را مانند وب گردی، ارسال ایمیل و تهیه اسناد را کاملاً انجام دهد. اگر علاقه مند هستید و یا کارتان ایجاب می کند، می توانید برای نصب برنامه ها از یک کامپیوتر رومیزی با اطلاعات پردازنده Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5 استفاده کنید.

ملاک های قابلیت operating system در کامپیوتر های شخصی 2021

سیستم عامل بخش مهمی از یک کامپیوتر شخصی است. سیستم عامل یک کامپیوتر، نقش برقراری تعامل بین کاربر و سیستم عامل را ایجاد می کند. کامپیوتر شخصی، بدون داشتن سیستم عامل قابلیت خاصی برای کاربر ندارد و نمی تواند همه کارایی خود را به نمایش بگذارد.

ویندوز مایکروسافت و Mac OS اپل دو سیستم عامل محبوب جهان هستند. امروزه، جدیدترین نسخه ویندوز، ویندوز 10 است و بسیاری از جدیدترین بازی های رایانه رومیزی فقط در ویندوز قابل دسترسی هستند، بنابراین اگر شما علاقه مند به بازی های رایانه هستید، باید توجه داشته باشید که هنگام خرید کامپیوتر، کامپیوتری را خریداری کنید که سیستم عامل آن دارای سیستم عامل های نام برده شده باشد.

اگر در حال خرید کامپیوتر رومیزی اپل مانند iMac هستید، با سیستم عامل Mac OS یا Mac OS Mojave که نسخه تکمیل شده سیستم عامل اپل است، تعامل خواهید داشت که برای هنرمندان و طراحان بسیار مناسب است.

ملاک های قابلیت save در کامپیوتر های شخصی 2021

واحد ذخیره سازی مکانی است که اطلاعات موجود شما در این مکان در کامپیوتر ذخیره می شود. رایانه های رومیزی با یک میلیون حافظه از 500 گیگابایت تا 1 ترابایت ساخته شده اند که هر ترابایت معادل با 1000 گیگابایت می باشد و در GIGABYTE (گیگابایت) و Terabytes (ترابایت) اندازه گیری می شود.

برای داشتن عملکرد قابل توجه و فضای کافی برای ذخیره کردن پرونده ها و پوشه ها بهترین رایانه رومیزی را با نوع ذخیره سازی SSD که درایوهای دیسک سخت (HDD) هستند، خریداری کنید.

ملاک های قابلیت حافظه RAM در کامپیوتر های شخصی 2021

حافظه رم در کامپیوتر شخصی موجب می شود، سیستم شما بدون مشکل و با سرعت بالا تری کار کند.
حافظه رم در کامپیوتر

حافظه رم در کامپیوتر شخصی موجب می شود، سیستم شما بدون مشکل و با سرعت بالا تری کار کند. همچنین رم وظیفه مدیریت برنامه های سنگین مانند: بازی ها و نرم افزار های سنگین را دارد. هیچگاه نباید حافظه رم سیستم را با حافظه اصلی مقایسه کنید، چون رم یک حافظه کوتاه مدت است و سیستم شما با هر بار ریستارت شدن اطلاعات موجود در حافظه رم خود را پاک می کند، اما حافظه اصلی اینگونه نیست و اطلاعات موجود در آن تا زمانی که دوست داشته باشید نگه داری می شود.

شما برای کارهای فشرده و بازی های پیشرفته می توانید با حداقل 16 گیگابایت یا حتی 32 گیگابایت RAM کار های خود را انجام دهید.

“هرچه حافظه رم در کامپیوتر شخصی شما از ظرفیت بالاتری برخوردار باشد، می توانید از سرعت بالاتری بهره ببرید.”

ملاک های قابلیت Monitor در کامپیوتر های شخصی 2021

monitor (صفحه نمایش) از جمله دستگاه های خروجی در کامپیوتر است.
یک وسیله اجباری و مهم در زمان خرید کامپیوتر رومیزی مانیتور است.

monitor (صفحه نمایش) از جمله دستگاه های خروجی در کامپیوتر است. افرادی که قصد خرید کامپیوتر های شخصی را دارند، باید به این دستگاه خروجی توجه خاصی داشته باشند و ببینند کیفیت تصاویر نمایش داده شده در مانیتور چگونه است. اندازه صفحه نمایش کامپییوتر بر حسب اینچ اندازه گیری می شود.

وضوح صفحه نمایش بنا بر تعداد پیکسل ها به صورت افقی و عمودی اندازه گیری می شود. همچنین بدانید که هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، تصویر روشن تر می شود.

اگر رایانه رومیزی جدید شما بیشتر برای کارهای اساسی مورد استفاده قرار می گیرد، رزولوشن 24 اینچ و Full HD کافی است، اگرچه در سناریویی که می خواهید هزاران طرح گرافیکی انجام دهید یا حداقل 27 اینچ با وضوح فوق العاده HD بازی کنید و وضوح فوق العاده HD جادو کنید.

توجه داشته باشید یک رایانه رومیزی بخرید که مانیتور و بقیه قطعات را با سیم و کابل کمتر برای فضای کاری ادغام کند ، مانیتورهای رومیزی معمولاً به صورت جداگانه فروخته می شوند.

مانیتور از دیگر قابلیت های بهترین کامپیوتر شخصی 2021 محسوب می شود.

ملاک های قابلیت connections در کامپیوتر های شخصی 2021

از پورت های Universal Serial Bus برای اتصال دستگاه های سیمی استفاده می شود.

این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است که در مورد تعداد درگاه های USB که نیاز محاسباتی شما را پوشش می دهد تصمیم بگیرید و اطمینان حاصل کنید که رایانه رومیزی شما قادر به تأمین این نیازها است. اتصالات USB راهی شناخته شده برای اتصال وسایل جانبی مانند موس، صفحه کلید، چاپگر، درایو فلش و غیره به رایانه رومیزی شما است.

رایانه های رومیزی با پورت های استاندارد USB 3.1 و USB 2.0 Type-A عرضه می شوند که هم با لوازم جانبی جدید و هم با تاریخ سازگار هستند بنابراین، اگر چهار پورت USB نیازهای شما را پوشش می دهد، به دنبال کامپیوتر دسکتاپ مناسب باشید تا در کار با رایانه رومیزی جدید خود عقب نمانید.

ملاک های قابلیت Mouse و keyboard در کامپیوتر های شخصی 2021

در کنترل سیمی، صفحه کلید و ماوس بوسیله سیم وصل می شوند در حالی که صفحه کلید و ماوس بی سیم نیاز به بلوتوث دارند ،

استفاده از رایانه رومیزی بدون صفحه کلید یا ماوس می تواند چالش برانگیز باشد. در کنترل سیمی، صفحه کلید و ماوس بوسیله سیم وصل می شوند در حالی که صفحه کلید و ماوس بی سیم نیاز به بلوتوث دارند، آن ها همراه یک دانگل USB هستند که به کامپیوتر دسکتاپ شما متصل می شود و یک سیگنال خاص به صفحه کلید و ماوس که سرویس بی سیم رایانه رومیزی شما را هدایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *