کنسول بازی, مجله تکنولوژی

راهنمای خرید PS5، جدید ترین کنسول بازی سونی

راهنمای خرید PS5

فروش 10میلیون کنسول PS5 توسط سونی اعلام شد. ما در این مطلب شما را با اطلاعاتی در مورد اطلاعات، قیمت و انواع خرید و فروش PS5 راهنمایی خواهیم کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی خرید و فروش اعلام شده، سونی تا امروز بیش از 10 میلیون کنسول PS5 فروخته است. اما این اخبار در مورد آمار فروش PS5 سونی کل داستان را نشان نمی دهد. سونی اعلام نمی کند چقدر از این فروش سهم خرید PS5 دیسکی و چقدر سهم خرید PS5 دیجیتالی بوده است. همچنین این اخبار راه حلی در مورد نحوه خرید کنسول پلی استیشن 5، به ما ارائه نمی دهند. در اینجا قرار است ما این موضوع را تجزیه و تحلیل کنیم.

.

مشاوره سریع خرید PS5

  1. تلاش خود را برای خرید PS5 دیجیتالی متوقف کنید: برای صرفه جویی 100 دلاری با خرید یک کنسول که در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما (بازی های دیسکی سریع تر ارزان می شوند) دارد تلاش نکنید. سونی نسخه PS5 دیجیتال را به اندازه کافی نیز تولید نمی کند.
  2. تسلیم شوید و پک کامل PS5 را بخرید: کنسول های تک توسط فروشندگان خرده مورد هدف قرار می گیرند. آن ها می توانند با فروش 800 دلار یا بیشتر سود یک کنسول PS5 دیسکی 499 دلاری را به راحتی ببرند. افرادی که از خرید بسته های نرم افزاری خودداری می کنند اغلب کسانی هستند که باید بیشترین انتظار را بکشند. اما اگر پک آن ارزش واقعی خودش را داشته باشد، برای شما به صرفه تر است. 
  3. به تبلیغات پوچ و کلاهبرداران توجهی نکنید: گول تبلیغات فضای مجازی را نخورید و تنها از فروشگاه های معتبر فروش PS5، خرید کنید.

در اینجا به سه نکته مهم درباره خرید کنسول های PS5 اشاره خواهیم کرد. همچنین با مطالعه این مقاله متوجه شوید، چرا ما با کمبود PS5 و قیمت خرید بالای آن مواجه هستیم.

1به جای PS5 دیجیتال، PS5 دیسکی بخرید

خرید PS5 دیسکی

PS5 دیجیتالی به شدت وسوسه انگیز است. هزینه آن 100 دلار کمتر از PS5 دیسکی است و اینکه خرید مدل دیسکی از نظر اکثر مردم توجیه ندارد. بسیاری از مردم می پرسند چه کسی نیاز به درایو دیسک در سال 2021 دارد؟ آنچه سونی فاش نکرده این است که، از این 10 میلیون کنسول PS5 فروخته شده چه تعداد آن مدل دیجیتال بوده است. حدس ما در مورد فروش نسخه دیجیتال این است که حتی نزدیک به نصف هم نبوده است. احتمالا تعداد PS5 دیجیتالی عرضه شده، خیلی کمتر از PS5 دیسکی بوده است.

به این مثال توجه کنید؛ وقتی فروشگاه های خرده فروشی آمریکایی مانند Best Buy ،Target و Walmart هر دو نسخه کنسول PS5 را در فروشگاه خود موجود می کنند. همیشه موجودی PS5 دیسکی تعداد بیشتری نسبت به نسخه دیجیتال دارند. نسخه دیجیتال تقریباً فوراً تمام می شود. ما همچنین اعداد واقعی موجودی را مشاهده کرده ایم که یک آمار عجیب را نشان می داد. مثلا آمار نشان می دهد فروشگاه Target، قبل آن که PS5 را در فروشگاه های خود در ایالات متحده مجدداً شارژ کند، 40 کنسول PS5 دیسکی و یک PS5 دیجیتالی موجود داشته. مطمئناً، PS5 دیجیتال روز بعد در وضعیت، شارژ شدن بوده است و بسیاری از افراد به ناچار PS5 دیسکی را خریداری کرده اند.

مقایسه بازی های جانبی PS5 و PS5 دیجیتالی

همچنین دلایلی وجود دارد که نشان می دهد، PS5 دیسکی، 499 دلاری در دراز مدت بیشتر از PS5 دیجیتالی، 399 دلاری در هزینه های شما صرفه جویی می کند. بازی های دیسکی بسیار سریع تر از رقبای دیجیتالی خود ارزان می شوند. این سیاست سونی است، زیرا خود سونی صاحب اصلی فروش پلی استیشن ها است. رقابت و بازی های مورد استفاده چیزی است که باعث می شود، PS5 دیسکی در دراز مدت علاوه بر دسترسی آسان گزینه بسیار بهتر و ارزان تری باشد.

2. تسلیم شوید و پک کامل PS5 را بخرید

خرید پک کامل PS5

یکی از فالوور های مت سوایدر ( تحلیلگر کنسول های بازی در یوتوب) شکایت داشت که خرید PS5 غیرممکن است، زمانی که مت به او خرید پک های کامل را پیشنهاد داد. گفت: “اما من آن بازی ها را نمی خواهم.” پس از یک مکالمه پنج دقیقه ای، مت پاسخ داد: “خب، PS5 GameStop شامل یک بسته نرم افزاری است و اگر بخواهید آن ها نیز داشته باشید، این بهترین روش تهیه آن است.”

توجه: جدید ترین بسته نرم افزاری GameStop PS5 شامل چند بازی است، عبارت از: Ratchet & Clank: A Rift Apart و Spider-Man و Miles Morales Sackboy که البته ترکیب بدی هم نیست. حتی برخی از کارمندان به شما اجازه می دهند بسته بازی خود را با بسته دیگری در فروشگاه ها عوض کنید.

این تحلیل یک حقیقت است اما مردم هنوز گوش نمی دهند. خرید پک های کامل PS5 راحت تر از کنسول های تکی است زیرا فروشندگان خرده قبل از اینکه مشتریان واقعی بتوانند خرید کنند، موجودی کنسول های تکی را در فروشگاه های اصلی تمام می کنند.

GameStop حتی دسترسی زودهنگام به ذخایر پولی PowerUp خود را تا نیمه دوم 2021 محدود کرده است. در حقیقت این برای گیمر هایی که می خواهند، از میان انواع کنسول های بازی، کنسول PS5 را برای بازی های خود انتخاب کنند، خبر خوبی است.

3. فریب کلاهبرداری های PS5 را نخورید


کلاهبردار های خرید و فروش PS5 این روز ها همه جا وجود دارند. یکی از مشکلاتی که مشتریان هنگام خرید PS5 دارند، این است که به کلاهبرداران اینترنتی بر می خوردند.

کلاهبرداران اینترنتی خیلی بی رحم هستند: آن ها با نام و عکس پروفایل جعلی مشابه با نام تجاری و نشان رسمی PlayStation به سراغ قربانیان می روند. آن ها با قربانیان به طور تصادفی تماس می گیرند و ادعای فروشندگی می کنند. حتی آن ها عکس یا ویدئویی از کنسول جعلی یا کنسول شخصی خود که قبلاً خریده اند، برای قربانی ارسال می کنند. حتی ممکن است اقدام به درج آگهی فروش PS5، در سایت ها و اپلیکیشن های مشهور خرید و فروش آنلاین کنند. باید خوب حواس خود را جمع کنید تا قربانی این کلاهبرداران نشوید و از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

کلاهبرداری در خرید و فروش PS5

خرید انواع کنسول بازی

برای خرید انواع کنسول های بازی می توانید، به بخش فروشگاهی وبسایت ما مراجعه فرمایید.

در ادامه ما با اطلاعات و اخباری راجع به PS5 کنار شما خواهیم بود.

آخرین اخبار و شایعات PS5

فروشگاه Target صبح جمعه (30 ژوئیه) یک شارژ مجدد نسبتاً قابل توجهی از کنسول PS5 انجام داد. اما کامل بودن موجودی فروشگاه تنها چند دقیقه به طول انجامید. زیرا محبوبیت PS5 و تقاضای بیشتر همچنان بر موجودی فروشگاه ها غلبه می کند. تحلیل این اتفاقات نشان می دهد خرید این کنسول برای ما سخت تر از قبل خواهد بود.

GameStop نیز سه شنبه (27 ژوئیه) یک عرضه مجدد PS5 برگزار کرد. این انبار منحصراً برای اعضای PowerUp Reward Pro بود و به سرعت فروخته شد. حتی به فروش عمومی نرسید، زیرا اعضای برتر و خرده فروشان تمام کنسول های موجود را جمع آوری کردند. 

اگر چیزی نشنیده اید، GameStop اخیراً از تغییرات اساسی در نحوه مدیریت ذخایر PS5 در آینده خبر داده است. به خرده فروشان و مشتریانی که در Power Up Reward Pro ثبت نام کنند، دسترسی زودهنگام به کنسول نسل بعدی را ارائه می دهند. هزینه این اشتراک سالانه 15 دلار است که می تواند هزینه کمی برای کم کردن دردسر های خرید کنسول های جدید باشد. اما ما مثل همیشه از آن بی بهره خواهیم بود.

سونی در اخبار نا امید کننده ای مربوط به موجودی های کنسول جدید خود تأیید کرد که انتظار نمی رود عرضه PS5 امسال بهتر شود. می توان گفت این برای همه خبر بدی است و بدان معناست که این کمبود ها تا 2022 ادامه دارد.

تاریخ عرضه توسط آمازون PS5 

هرچند دسترسی به آمازون و خرید از آن برای ما تقریبا غیر ممکن است. اما دانستن اخبار مربوط به آن می تواند به تحلیل های ما کمک کند. هیچ کس نمی داند آمازون چه موقع کنسول های PS5 را برای فروش عرضه می کند یا حتی چنین کنسول هایی دارد یا خیر. ذخایر PS5 در آمازون غیرقابل پیش بینی ترین پدیده ممکن است. اگر آمازون بخواهد PS5 را عرضه کند این اتفاق یک شبه می افتد. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که موجودی آمازون همیشه در عرض چند ثانیه تمام می شود. اگر فروش کنسول از طریق آمازون اتفاق بیافتد، می توان امیدوار بود کنسول های بازی زودتر به دست ما برسد. زیرا این به عرضه سریع تر PS5 و در نتیجه آسان شدن خرید آن برای ما کمک خواهد کرد.

تاریخ عرضه مجدد PS5 را هدف بگیرید

همیشه پس از عرضه PS5 از طریق منابع معتبر آن می تواند چندی بعد موجودی این کنسول را در فروشگاه های ما نیز به مشاهده کرد. درست است که ممکن است کمی طول بکشد، اما حداقل امیدوار کننده است.

قیمت و کاهش قیمت PS5

PS5 دیسکی 499 دلار قیمت دارد، در حالی که PS5 دیجیتالی 399 دلار قیمت دارد. متأسفانه، حدس قمیت آن در ایران کمی مشکل است. اما از قیمت دلاری آن می توان قیمت حدودی آن در اینجا را نیز حدس زد. همچنین زمان زیادی طول می کشد تا شاهد کاهش قیمت در کنسول ها باشیم. با این حال، برخی از لوازم جانبی، PS5 مانند دسته ها یا دیسک ها ممکن است زودتر به کاهش قیمت برسند. فقط کافیست منتظر اعمال تخفیف روی آن ها در سایت اصلی باشیم. 

قیمت خرید PS5

منابع :

techradar.com
tomsguide.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *