آموزش, سخت افزار

نحوه تمیز کردن ال ای دی و ال سی دی لپ تاپ، کامپیوتر و تلویزیون

تمیز کردن ال ای دی

امروزه نمایشگر ها جزو مهم ترین و گران ترین اجزا در هر سیستم هستند که شما باید با دقت از آن محافظت کنید. یکی از نکاتی که همواره باید به آن توجه کنید تمیز کردن ال ای دی لپ تاپ، کامپیوتر و … است که شما با رعایت این موضوع می توانید جزئیات نمایشگر خود را بسیار با کیفیت و دقیق تر مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از افرادی که سعی در تمیز کردن صفحات نمایش خود داشته اند، به این قطعه حساس آسیب رسانده و موجب شده اند تا هزینه های زیادی را برای تعمیر و یا تعویض کلی آن بپردازند. این راهنما به شما می آموزد که چگونه صفحه لپ تاپ را بدون آسیب رساندن به آن تمیز کنید. با ما همراه باشید.

مایعات تمیز کننده زیادی در بازار وجود دارد که به منظور تمیز کردن ال ای دی لپ تاپ و کامپیوتر اختصاص داده شده است. بهتر است که شما نیز با تهیه این مایعات نسبت به تمیز کردن نمایشگر خود اقدام کنید. اما اگر نمی خواهید برای این کار هزینه کنید، می توانید با استفاده از آب مقطر نسبت به تمیز کردن مانیتور خود اقدام کنید.

مانیتور ها ظریف تر از آنچه که به نظر می رسند هستند و باید به وسیله پارچه های میکروفایبر پاک شوند زیرا ممکن است سایر پارچه ها ساینده باشند و صفحه شما را خراش دهند، به خصوص اگر از آنها برای پاک کردن سطح دیگری استفاده کرده باشید ممکن است نرمی خود را از دست داده باشند و باعث شود صفحه مانیتور شما آسیب ببیند.

ف

ال ای دی لپ تاپ

شما می توانید با مراجعه به قسمت فروشگاهی وب سایت ما از مدل های متنوع ال ای دی های لپ تاپ دیدن کنید و در صورت نیاز خرید خود را ثبت کنید.

مراحل تمیز کردن ال ای دی

برای تمیز کردن نمایشگر خود شما باید مراحل زیر را انجام دهید با ما همراه باشید.

  1. مرحله اول: خاموش کردن نمایشگر

    قبل از شروع کار لازم است که مانیتور خود را خاموش کنید زیرا با این کار مشاهده و تشخیص لکه ها و مواد در صفحه سیاه آسان تر است. بنابراین شما با خاموش کردن مانیتور خود مشاهده و تشخیص لکه ها را آسان تر می کنید. علاوه بر آن خاموش بودن لپ تاپ و یا تلویزیون برای شما و رایانه ایمن تر است، زیرا تمیز کردن مانیتور در حالی که روشن است و پیکسل ها ارسال می شوند می تواند به صفحه نمایش شما صدمه بزنند؛ بنابراین آن را خاموش کنید! تمیز کردن ال ای دی

  2. مرحله دوم: پاک کردن مانیتور با پارچه میکروفایبر

    برای پاک کردن مانیتور بهتر است از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید. برای تهیه این پارچه می توانید به فروشگاه فروش عینک و یا دوربین سر بزنید، زیرا این پارچه معمولا برای تمیز کردن گرد و غبار و باقی مانده ی لکه بر روی سطح های ظریف تهیه شده است و شما می توانید برای تمیز کردن نمایشگر ال ای دی لپ تاپ و تلویزیون از پارچه های میکرو فیبر بهره ببرید.
    یک پارچه میکروفیبر تهیه کنید و به آرامی به وسیله این پارچه، مانیتور خود را تمیز کنید و از فشار دادن بیش از حد به صفحه نمایشگر خودداری کنید زیرا باعث می شود به پیکسل های داخل نمایشگر آسیب برسد. تمیز کردن ال ای دی

  3. مرحله سوم: پاک کردن لکه های سخت

    گاهی اوقات ممکن است بر روی صفحه نمایشگر ما لکه هایی پیدا شود که نمی دانیم از کجا پیدا شده اند، برای پاک کردن این دسته از لکه ها می توانید از مایع های تمیز کننده ملایم استفاده کنید که برای تمیز کردن ال ای دی لپ تاپ و تلویزیون و… طراحی شده است. اما همانطور که قبلاً نیز اشاره شد در صورتی که قصد ندارید هزینه ای را متحمل شوید می توانید از آب استفاده کنید.
    بهتر است از آب تصفیه شده یا مقطر استفاده شود، زیرا آب لوله کشی ممکن است حاوی مواد معدنی یا مواد دیگری باشد که می تواند به صفحه آسیب برساند. از هر مایع پاک کننده ای که استفاده می کنید آن را مستقیماً روی مانیتور اسپری نکنید، زیرا ممکن است به داخل نمایشگر شما نفوذ کرده و به قطعات الکترونیکی داخل آن آسیب برساند. مایع را روی پارچه اسپری کنید.

  4. مرحله آخر: خشک کردن مانیتور

    برای جلوگیری از هرگونه رطوبت و آسیب الکتریکی، قبل از روشن کردن رایانه اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش شما کاملاً خشک است و یا به وسیله یک پارچه میکرو فایبر دیگر آن را خشک کنید یا اجازه دهید در دمای محیط نمایشگر به آرامی خشک شود.

مم

جشنواره فروش پاییزه مانیتور

در صورت تمایل شما می توانید از بخش فروشگاه ما دیدن کنید و نسبت به خرید مانیتور اقدام کنید و از تخفیفات پاییزی ما برخوردار شوید.

پاک کردن لکه های روغنی و چسبنده:

برای پاک کردن این دسته از لکه ها بهتر است از یک محلول تمیز کننده استفاده کنید یا خودتان درست کنید. خوشبختانه، شما می توانید اسپری های تمیز کننده صفحه را از محل های مختلف تهیه کنید. اما اگر می خواهید خودتان محلول پاک کننده را درست کنید می توانید به مقدار مساوی آب مقطر و سرکه سفید را مخلوط کنید. این محلول برای تمیز کردن عمومی عالی است.

برای تهیه محلول پاک کننده می توانید به مقاله تهیه محلول تمیز کننده مانیتور مراجعه کنید.

تمیز کردن ال ای دی

نکته: با این حال به خاطر داشته باشید که از استفاده از هر نوع مایع تمیز کردن شیشه خودداری کنید و همچنین از اسپری کردن هر چیزی به طور مستقیم روی مانیتور خودداری کنید.

مراحل پاک کردن لکه های چرب:

  • مرحله 1: لپ تاپ خود را خاموش کنید و آن را از منبع تغذیه آن جدا کنید.
  • مرحله 2: مایع تمیز کننده را روی پارچه میکرو فایبر اسپری کنید یا بمالید. حتما پارچه را مرطوب و خیس کنید.
  • مرحله 3: پارچه را به آرامی روی ناحیه کثیف مالش دهید. برای جلوگیری از رگه ها و جلوگیری از فشار سنگین، دایره وار آن را تمیز کنید زیرا این امر باعث می شود به صفحه شما آسیب وارد نشود.
  • مرحله 4: تکرار در صورت لزوم، مطمئن شوید که هیچ مایعی بر روی صفحه نمایش نمانده است.
  • مرحله 5: پس از اتمام، منتظر بمانید تا صفحه نمایش کاملاً خشک شود و از بسته شدن درب یا روشن کردن لپ تاپ خودداری کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *