ترفند, ترفند کامپیوتر

تهیه محلول تمیز کننده مانیتور

تهیه محلول تمیز کننده

ما در مقاله قبل به شما نحوه ی صحیح تمیز کردن ال ای دی و ال سی دی لپ تاپ، کامپیوتر و … را به شما آموزش دادیم در این مقاله قصد داریم روش تهیه محلول تمیز کننده مانیتور را به شما آموزش دهیم.

امروزه در بازار ها محلول های تمیز کننده متفاوتی وجود دارد که شما می توانید با خرید این محلول ها لپ تاپ و سیستم خود را تمیز کنید. اما اگر قصد دارید کمی اقتصادی تر عمل کنید می توانید این محلول را در منزل بسازید. برای آموزش تهیه محلول تمیز کننده صفحه نمایش با ما همراه باشید.

اسپری تمیز کننده صفحه نمایش

امروزه اکثر کاربران هزینه های بالایی برای تمیز کردن صفحه نمایش خود می کنند در صورتی که می توانند این محلول تمیز کننده را خودشان تهیه کنند. محلول پاک کننده علاوه بر تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ برای تمیز کردن تلفن‌ همراه، کیبورد و ماوس، تلویزیون و .. نیز استفاده می‌ شود. محلول تمیز کننده از آب و الکل تشکیل شده است، که همه افراد معمولا به این دو مواد دسترسی دارند.

تهیه محلول تمیز کننده
اسپری تمیز کننده لپ تاپ

شما می توانید با صرف هزینه ای بسیار اندک، مقدار زیادی محلول تمیز‌ کننده قوی برای منزل و محل کارتان تهیه کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه محلول تمیز کننده:

  • 70 درصد محلول تمیز کننده باید از الکل ایزوپروپیل یا الکل مالشی تشکیل شده است که این به مقدار 225 گرم است.
  • آب مقطر به مقدار 225 سی سی
  • یک بطری خالی

نکته اصلی و مهمی که باید در تهیه این محلول تمیز کننده به آن توجه کنیم استفاده کردن از آب مقطر است. شما باید حتما از آب مقطر استفاده کنید زیرا سایر آب های تصفیه نشده، همانند آب شیر یا آب چشمه، به دلیل دارا بودن مواد معدنی ممکن است بر روی صفجه نمایش شما اثر بگذارد و باعث ایجاد خش بر روی صفحه نمایش شما شود.

تهیه این اسپری تمیز کننده صفحه کار بسیار راحتی است. شما در ابتدا باید درب بطری را باز کرده و به همان اندازه که در قسمت بالا گفتیم الکل و آب مقطر را درون بطری ریخته و آن را با هم ترکیب کنید. سپس درب بطری را بندید و آن را به خوبی تکان دهید، بلافاصله بعد از چند دقیقه تکان دادن مداوم محلول تمیز‌ کننده آماده استفاده است.

نکته: در صورتی که شما به الکل ایزوپروپیل دسترسی ندارید می توانید به جای آن از سرکه استفاده کنید. تنها نقاط ضعف استفاده از سرکه به جای الکل بوی ناخوشایند و نیز طولانی شدن مدت زمان خشک شدن صفحه است، زیرا تمیز کردن با محلول تمیز کننده حاوی سرکه کمی طولانی تر از محلول تمیز کننده با الکل است.

اما اگر شما هر دو محلول تمیز کننده را ساختید بهتر است برای جلوگیری از هرگونه اختلاط ، بطری را به وسیله ماژیک و یا کاغذ برچسب بزیند که مشخص شود.

تهیه محلول تمیز کننده

این ماده در ساخت انواع شیشه شورها و مواد پاک کننده، ضد عفونی کننده ها، رنگبرها، در مواد آرایشی مانند اسپری های مو، و در صنعت چاپ برای کم کردن دمای آب در دستگاه های چاپ استفاده می‌شود.

توجه : لطفاً قبل از استفاده از این اسپری خانگی، به دفترچه راهنمای محصول خود رجوع کنید و آن را به طور کامل مطالعه کنید، زیرا برخی از تولید کنندگان به دلیل به کار بردن روکش های اولئوفوبیک در محصولان حود توصیه می کنند از تمیز کننده های حاوی الکل برای تمیز کردن ال ای دی لپ تاپ خود استفاده نکنند. در این صورت شما فقط باید از آب مقطر استفاده کنید.

اگرچه استفاده بیش از حد از اسپری های تمیز کننده حاوی الکل در صفحه نمایش ممکن است پوشش های آنها را از بین ببرد اما بهتر است اگر نمایشگر شما آغشته به لکه های سر سختی است از محلول تمیز کننده حاوی الکل بهره ببرید.

فروشگاه تک یک

فروشگاه آنلاین تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر