آموزش, سخت افزار

چگونه شارژر اصلی سامسونگ را از شارژر فیک و قلابی تشخیص دهیم؟

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

استفاده کردن از شارژر جانبی برای تلفن همراه عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد. به عنوان مثال شارژرهای فیک با سرعت کمتری شارژ می کنند و این سرعت کم باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه می شود. به منظور تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه فیک و تقلبی آن باید مواردی را بررسی کنید. با بررسی این موارد در صورتی که متوجه شدید شارژر شما فیک است می توانید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید و شارژر اصلی خریداری کنید. ما امروز در این مقاله قصد داریم نحوه ی صحیح تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از شارژر فیک را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

زمان مورد نیاز: 10 دقیقه

روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه فیک و تقلبی

  1. ارزیابی کیفیت شارژر

    در ابتدا شما باید کیفیت شارژر خود را ارزیابی کنید. به طور کلی، شارژرهای تأیید شده سامسونگ هیچ گونه لبه پلاستیکی خشک و نامرغوب، نوشته های نامرتب روی بدنه و یا ورودی و خروجی USB کج ندارند.
    اگر شما چنین مواردی را بر روی بدنه شارژر یافتید صد در صد شارژر شما فیک است.
    یکی دیگر از روش های ارزیابی کیفیت شارژر، زمان بندی سرعت شارژ دستگاه است. شارژرهای تقلبی و فیک بیشتر از 30 دقیقه طول می‌ کشد تا 50 درصد گوشی شما را شارژ کند و اغلب به سرعت گرم می شوند.تشخیص شارژر اصلی سامسونگ - مرحله اول ارزیابی کیفیت

  2. بررسی قسمت اطلاعات روی بدنه شارژر

    در این مرحله شما باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات و نوشته های روی بدنه شارژر در قسمت پلاگین نیست. اگر نوشته‌های شارژر شما در همان طرف پلاگین باشد شارژر شما فیک است. معمولا در بعضی از شارژرهای سامسونگ، این اطلاعات را در همان طرفی که پورت USB است قرار دارد.
    تشخیص شارژر اصلی سامسونگ - مرحله دوم بررسی اطلاعات روی بدنه شارژر

  3. بررسی آرم UL 

    دراین مرحله شما باید آرم UL را بر روی بدنه شارژر در قسمت اطلاعات پیدا کنید معمولا این آرم در گوشه سمت چپ پایین وجود دارد. این آرم نشان سازمان استاندارد ایمنی فناوری است. اگر شارژر شما فاقد این نشان باشد معتبر نیست.تشخیص شارژر اصلی سامسونگ - مرحله سوم بررسی نشان ایمنی

  4. بررسی خروجی USB

    در این مرحله باید خروجی USB را بررسی کنید. به خروجی یو اس بی توجه کنید اگر خیلی بلند نباشد، می توانیم بگوییم که شارژر شما اصلی است.
    تشخیص شارژر اصلی سامسونگ - مرحله چهارم بررسی خروجی USB

  5. ارتقا شارژر

    با توجه به اینکه شرکت سامسونگ دائما در حال تغییر و تحول ظاهری به محصولاتش است، تشخیص شارژ فیک این روزها کار دشواری است. در نتیجه اگر شما به مدت طولانی از یک شارژر استفاده می کنید و اگر کابل USB شارژر شما کج یا خم شده است بهتر است یک شارژر جدید خریداری کنید. تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

خرید شارژر اصلی سامسونگ

این روز ها خرید شارژر اصلی دغدغه خیلی از کاربران است ما در این بخش به شما راه حلی برای خرید شارژر اصلی را معرفی می کنیم و امیدوارم که در خرید شارژر اصلی به شما کمک کند.

1.برای خرید شارژر اصلی سامسونگ ابتدا باید وارد وب سایت رسمی سامسونگ شوید.

2. وارد تب موبایل شوید. این تب در بالا سمت چپ نوار عنوان قرار دارد.

3. وارد گزینه Accessories شوید.

4. در این صفحه لیستی از لوازم جانبی تلفن همراه روبه رو شما قرار دارد به دنبال گزینه شارژر باشید.

5. به سمت پایین صفحه پایین اسکرول کنید تا گزینه شارژر سریع (Adaptive Fast) را پیدا کنید. در این بخش شما شارژر های استاندارد را مشاهده می کنید. بهتر است شارژری را انتخاب کنید که با تلفن همراه شما سازگار است.

برای مطالعه: نحوه صحیح شارژ گوشی برای افزایش عمر باتری آن

و در آخر:

همان طور که در این مقاله ملاحظه کردید ما به شما نحوه ی تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه های فیک و تقلبی را آموزش دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از آن به اندازه کافی لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *