آموزش, نرم افزار

نحوه به روز رسانی فرم ویر سوئیچ از طریق منوی Bootutil

به روز رسانی فرم ویر سوئیچ

Bootutil حالت ایمن سوئیچ است. هنگامی که سوئیچ به دلیل مشکلی که در فرم ویر وجود دارد، نمی تواند راه اندازی شود، می توانیم سعی کنیم وارد منوی bootutil شویم و دوباره فرم ویر را از طریق عملکرد FTP بارگیری کنیم. در این مقاله تمام این مراحل و نحوه به روز رسانی فرم ویر یک سوئیچ از طریق منوی Bootutil قرار داده شده است.

توجه: این مقاله فقط برای سری TP-Link 3 & 5 (مانند TL-SG5428E)، سوئیچ T2700 و T3700 مناسب است و ممکن است bootutil در سوئیچ های مختلف تفاوت هایی داشته باشد.

به روز رسانی فرم ویر یک سوئیچ از طریق منوی Bootutil

1) نصب سخت افزار

  1. کامپیوتر را به درگاه کنسول سوئیچ وصل کنید.
  2. سرور FTP را به پورت 1 سوئیچ وصل کنید.
  3. فرم ویر سوئیچ را در پرونده مشترک سرور FTP ذخیره کنید. فرض می کنیم شما قبلاً FTP سرور را تنظیم و فرم ویر را به شرح زیر ذخیره کرده اید:
  • FTP IP address: 192.168.1.4
  • FTP user name: admin
  • FTP password: 666666
  • Firmware name: update.bin

2) ترمینال سریال را در PC پیکربندی یا Configure کنید.

بسیاری از ابزارها می توانند به عنوان ترمینال سریال عمل کنند، در اینجا ما به عنوان نمونه از PuTTY استفاده می کنیم. لطفاً برای پیکربندی PuTTY و مدیریت سوئیچ، مراحل زیر را انجام دهید.

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

پیکربندی PuTTY و مدیریت سوئیچ

  1. مرحله 1

    PuTTY را باز کنید.

  2. مرحله 2

    پنجره پیکربندی PuTTY فوراً مانند تصویر زیر نشان داده می شود، لطفاً روی نوار سمت چپ، Connection — Serial را کلیک کنید و سپس Serial line to connect to انتخاب کنید. اینجا COM1 است و مربوط به پورت سریالی است که شما استفاده می کنید، بنابراین لطفا آن را مطابق با وضعیت واقعی خود انتخاب کنید. پیکربندی سرعت (baud) را 38400، داده های بیت را 8 ، توقف بیت را 1، برابری و کنترل جریان را نیز خلی بگذارید.
    مرحله 2 روش ترمینال سریال را در PC پیکربندی یا Configure کنید.

  3. مرحله 3

    سپس لطفا Session را در نوار سمت چپ کلیک کرده سپس سریال را انتخاب کرده و بر روی Open کلیک کنید.مرحله 3 روش ترمینال سریال را در PC پیکربندی یا Configure کنید.

3) فرم ویر را از طریق منوی bootutil بارگیری کنید.

برای بارگیری فرم ویر روی سوئیچ از طریق عملکرد FTP، باید وارد منوی bootutil سوئیچ شوید. در اینجا ما T2700G-28TQ را به سوئیچ خود انتخاب کردیم.

1. سوئیچ را خاموش و راه اندازی مجدد کنید. هنگامی که از شما در ترمینال خواسته شد که ” Press CTRL-B to enter the bootutil “، لطفاً کلید CTRL-B را فشار دهید تا وارد منوی bootutil شوید که در شکل زیر نشان داده شده است. هنگامی که اعلان برای مدت کوتاهی نمایش داده می شود، به شما پیشنهاد می کند که پس از روشن کردن سوئیچ، کلید CTRL-B را آزاد نکنید.

سوئیچ را خاموش و راه اندازی مجدد کنید

2. پس از وارد شدن به منوی bootutil، ابتدا پارامترهای IP سوئیچ را پیکربندی کنید و آدرس IP سوئیچ باید در همان زیر شبکه FTP Server باشد. 6 را وارد کنید و IP address ،IP mask و gateway خود را مشخص کنید.

به عنوان مثال: IP address را، 192.168.1.100 پیکربندی کنید، IP mask را، 255.255.255.0 بزنید و gateway را 192.168.1.1 قرار دهید. مراحل تفصیلی در شکل زیر نشان داده شده است.

پس از وارد شدن به منوی bootutil، ابتدا پارامترهای IP سوئیچ را پیکربندی کنید

3. عدد 10 را وارد کنید و سپس 1 را برای پیکربندی پارامترهای سرور FTP که فرم ویر را نگه می دارد، انتخاب کنید و از طریق سرور FTP فرم ویر را روی سوییچ بارگیری کنید.

عدد 10 را وارد کنید و سپس 1 را برای پیکربندی پارامترهای سرور FTP که فرم ویر را نگه می دارد

4. پس از بارگیری موفقیت آمیز فرم ویر در سوئیچ، لازم است که ویژگی فرم ویر بارگیری شده را مشخص کنیم، توصیه می شود همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، آن را به عنوان Backup Image مشخص کنید. فقط کلیدهای دارای عملکرد Dual Image مانند T2700 و T3700 به این مرحله احتیاج دارند.

مرحله 4 روش فرم ویر را از طریق منوی bootutil بارگیری کنید.

5. برای راه اندازی مجدد سوئیچ، 1 و Y را وارد کنید.

برای راه اندازی مجدد سوئیچ، 1 و Y را وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *