معرفی محصول

10 تا از بهترین تلویزیون های هوشمند در سال 2022

بهترین تلویزیون هوشمند

اگر به دنبال بهترین تلویزیون هوشمند برای خرید در سال 2022 هستید ما در این مقاله فهرستی از بهترین تلویزیون‌ های هوشمند موجود در بازار را برای خرید شما جمع آوری کرده ایم، از تلویزیون‌ های QLED و OLED گرفته تا رقبای جدید Mini LED، که همگی تلویزیون‌ های هوشمندی هستند که خدمات آنلاین عالی را ارائه می‌ دهند.

سازندگان مختلف تلویزیون پلتفرم‌ های تلویزیون هوشمند اختصاصی خود را دارند، اما از نظر قابلیت استفاده، سرعت، کیفیت جستجو و نوع پشتیبانی از برنامه متفاوتند. در عین حال هر تلویزیون امکانات و کیفیت متفاوتی را ارائه می کند اما همه آن ها ویژگی های مشابهی دارند، از جمله: ارائه کنتراست بهتر، کنترل نور بهتر و رنگ های زنده تر. هر یک از این موارد ارزش بررسی دارند چرا که باعث بهبود تجربه تماشای فیلم یا بازی شما می شوند، مخصوصا اگر عاشق تماشای فیلم و بازی هستید.

تلویزیون هایی که در این لیست قرار گرفته اند جزء بهترین تلویزیون های هوشمند در سال 2022 هستند که امکاناتی همچون:

4K resolution

colorful HDR

پشتیبانی از HDMI 2.1 و VRR برای جدیدترین کنسول‌ های بازی و رایانه‌ های شخصی.

1. تلویزیون Samsung QN900A Neo QLED 8K

تلویزیون Samsung QN900A Neo QLED 8K

یک تلویزیون 8K خیره کننده که معیار جدیدی را در مورد تلویزیون های سطح بالا ایجاد می کند.

مشخصات فنیاندازه صفحه نمایش: 65 اینچ، 75 اینچ، 85 اینچ
رزولوشن: 8K
نوع پنل: Neo QLED / Mini LED
سیستم عامل: Tizen
+HDR: HDR10, HLG, HDR10
مزایاکیفیت تصویر فوق العاده
تنظیم استاندارد HDR
معایب از Dolby Vision پشتیبانی نمی کند
محدودیت8K

تلویزیون QN900A نئو QLED 8K سامسونگ یکی از بهترین تلویزیون های هوشمند می باشد که دارای کیفیت تصویر خیره‌ کننده، رنگ و روشنایی استثنایی، صدای فوق‌ العاده و قابلیت نمایش فوق العاده رنگ سیاه است.

مینی ال‌ ای‌ دی‌ های کوانتومی سامسونگ یک چهلم ضخامت یک LED معمولی را دارند که می توان هزاران LED کوچک‌ تر را کنار هم قرار داد. این امکان، مناطق کم نور را بسیار دقیق تر می کند. سطوح سیاه نیز عملاً در OLED قابل تشخیص نیستند.

از آنجایی که LED ها بسیار کوچکتر هستند، می توانند به دقت بسیار بیشتر و Blooming کمتری دست یابند، بنابراین دیده شدن قسمت های روشن صفحه نمایش که به طور غیر طبیعی به نقاط تیره تر می ریزند باید بسیار کاهش یابد یا اصلاً قابل مشاهده نباشد. تلویزیون QN900A با ارتقاء هوش مصنوعی چند گانه سامسونگ، به طور مداوم قادر است تصاویری بهتر از منبع خود تولید کند.

تلویزیون سامسونگ QN900A Neo QLED 8K نه تنها جدیدترین ویژگی‌ های HDMI 2.1 و eARC را ارائه می‌ کند، بلکه برای گیمر هایی که اخیراً به دلیل پشتیبانی از 4K/120fps یا 8K/60fps روی کنسول‌ های نسل بعدی یا رایانه‌ های بازی جانوری سرمایه‌ گذاری کرده‌ اند نیز ایده‌ آل است. گیم پلی از طریق HDMI 2.1، Game Motion Plus و AMD FreeSync Premium Pro در این تلویزیون انجام می شود.

این تلویزیون پرچمدار 8K در سال 2022 است.

2. تلویزیون OLED ال جی سری G1

تلویزیون LG G1 Gallery Series OLED
مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 55 اینچ، 65 اینچ، 77 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: OLED evo
سیستم عامل: webOS
+HDR: HDR10, HLG, Dolby Vision, HDR10
مزایاضخامت بسیار کم تلویزیون
کنتراست بیشتر
معایبنداشتن پایه
مشکل داشتن سیستم صوتی با باس

این تلویزیون با طراحی زیبایی که دارد شایستگی قرار گرفتن در لیست بهترین تلویزیون ها ی هوشمند سال را دارد. LG G1 OLED یک تلویزیون حذفی است که بر اساس طراحی شیک سری OLED گالری سال گذشته ساخته شده و به نوعی از آن بهتر است.

آنچه باعث شده این تلویزیون متمایز شود پشتیبانی از فناوری جدید OLED evo ال‌جی است که ساختار پنل را به‌روزرسانی می‌کند تا روشنایی بیشتری داشته باشد، بدون افزایش اثرات Blooming ( افزایش احتمال سوختن).

به نظر می‌رسد که ال‌جی G1 یک انقلاب واقعی برای سازنده تلویزیون‌ های OLED باشد. بر خلاف سال گذشته، مدل‌های CX و GX از نظر قیمت بسیار متفاوت بودند، اما در واقع تصویر و کارایی یکسانی را ارائه می‌ کردند.

این تلویزیون یک تلویزیون گران قیمت است. سیستم صوتی Dolby Atmos برای بیس بهترین گزینه نیست. چیزی که به این تلویزیون نسبت به سایر OLED های ال جی برتری می دهد طراحی باریک و خیره کننده ای است که آن را به یک تلویزیون centerpiece  واقعی تبدیل می کند. کنتراست و مزایای رنگی OLED افزایش یافته است. پردازنده جدید a9 Gen 4 AI حتی قادر به ارتقاء و پردازش هوشمندانه اشیاء روی صفحه نمایش است.

این تلویزیون برای نصب روی دیوار طراحی شده است و پایه ای در بست بندی آن وجود ندارد.

3. تلویزیون OLED ال جی سری C1

تلویزیون OLED ال جی سری C1

تلویزیون OLED ال جی سری C1 پادشاه تلویزیون‌ های 4K پرچم‌ دار است.

مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 48 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 77 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: OLED
سیستم عامل: webOS
HDR: HDR10, HLG, Dolby Vision
مزایاتصویر زیبا 4K/HDR
چهار پورت HDMI 2.1
WebOS فوق العاده
معایبسطح شیشه ای تلویزیون نور را منعکس می کند
عدم پشتیبانی از HDR10+

ال‌جی تغییرات کوچکی را در مدل سال گذشته CX انجام داده است شامل:

  • استفاده از 4 پردازنده برای ارتقاء بهتر و صدای فراگیر مجازی
  • داری چهار پورت HDMI 2.1 مجزا
  • قابل استفاده برای PS5
  • قابل استفاده برای ایکس باکس سری X و S و هر آنچه کنسول های نسل بعدی می توانند داشته باشند.
  • وجود منوی جدید Game Optimiser برای تنظیم سریع میزان نور صفحه که مورد نیاز گیمر هاست.

تلویزیون های ال جی سری C1 بی عیب و نقص نیستند مثلا میزان انعکاس صفحه‌ نمایش در نور روز زیاد است.

البته در حال حاضر تلویزیون‌ های صفحه تخت با وضوح بالاتر مانند Samsung QN900A که وضوح 8K ارائه می‌ کند و سری جدید گالری LG G1 که از پنل‌ های OLED evo استفاده می‌ کند روشنایی بهتری ارائه می‌ دهند، وجود دارد. با این حال، ال‌جی C1 OLED ترکیبی تقریباً بی‌رقیب از قیمت و عملکرد ارائه می‌ کند و باید در لیست بهترین تلویزیون‌ های هوشمند شما برای خرید در سال 2022 قرار گیرد.

4. تلویزیون سونی براویا X90J

تلویزیون سونی براویا X90J

تصویری پر جنب و جوش، ارتقاء مقیاس عالی و دو پورت HDMI 2.1 از قابلیت های عالی این تلویزیون میان رده است.

مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 50 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: LCD
سیستم عامل: Android TV
HDR: HDR10, HLG, Dolby Vision
مزایابهترین کیفیت تصویر در سری خود
افزایش مقیاس چشمگیر
صدای خوب
معایبعدم پشتیبانی از HDR10+
تابش خفیف صفحه نمایش
زاویه دید محدود

تلویزیون سونی براویا X90J یکی از بهترین تلویزیون های هوشمند موجود برای گیمر ها است.

این تلویزیون به لطف پردازنده جدید Cognitive XR کیفیت تصویر فوق‌ العاده‌ ای دارد، به علاوه این تلویزیون ارتقاء مقیاس و کنترل کنتراست عالی را ایجاد می‌ کند. X90J همچنین دارای پلتفرم هوشمند Google TV برای راه‌ اندازی آسان و پشتیبانی گسترده از برنامه‌ ها و همینطور مزایای Google Cast دستگاه‌ های Android است. این تلویزیون داری Dolby Vision HDR و Dolby Atmos نیز می باشد.

وقتی صحبت از بازی به میان می‌ آید، X90J دارای یک پنل 120 هرتزی با وضوح 4K و دو پورت HDMI 2.1 با مشخصات کامل برای Xbox Series X و PS5، با VRR (نرخ تجدید متغیر) و ALLM (حالت تأخیر کم خودکار، برای زیر 10 میلی‌ثانیه) است تا تجربه بازی بهتری داشته باشید. به تنظیمات تصویر بروید و «فرمت پیشرفته» را برای پورت HDMI انتخابی خود روشن کنید، در غیر این صورت از مشخصات 2.1 آن بهره نخواهید برد.

تلویزیون Sony X90J در ارائه عملکرد فوق‌ العاده با قیمتی مناسب موفق است بنابراین می توان این تلویزیون را در لیست بهترین تلویزیون های هوشمند قرار داد.

5. تلویزیون سونی A8H OLED

تلویزیون سونی A8H OLED
مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 55 اینچ، 65 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: OLED
سیستم عامل: Android TV
HDR: HDR10, HLG, Dolby Vision
مزایاتصویر زیبا و شیک
کیفیت صدای خوب
زوایای دید فوق العاده گسترده
معایبعدم پشتیبانی از HDR10+
گاهی اوقات سیستم عامل fiddly

با ترکیب تصویر OLED سونی با سیستم صوتی قدرتمند تلویزیون OLED سونی A8H می‌ تواند یکی از بهترین تلویزیون های هوشمند برای طرفداران جدی سینمای خانگی باشد.

این دستگاه دارای پردازنده رده بالای X1 Ultimate سونی، تقویت کننده کنتراست پیکسل سونی. نسخه OLED جدید ویژگی X-Motion Clarity را دارد که سونی در ابتدا برای تلویزیون‌ های هوشمند FALD LCD خود استفاده می کرد.

سیستم صوتی سطح آکوستیک معمولی سونی با یک سیستم باس two-subwoofer و یک سیستم کالیبراسیون خودکار آکوستیک که می تواند صدای تلویزیون را بهینه کند، به هم متصل می شود.

6. تلویزیون TCL 6-Series with Mini LED

تلویزیون TCL 6-Series with Mini LED

این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون های هوشمند برای خریداران تلویزیون های مقرون به صرفه است.

مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: OLEDQ
سیستم عامل: Roku TV
HDR: HDR10, HLG, Dolby Vision
مزایانور پس زمینه مینی LED
رنگ نقطه ای کوانتومی
معایبروشنایی متوسط
مدیریت ضعیف حرکت

وقتی متوجه شدیم که TCL 6-Series 2020 QLED از Mini LED استفاده می کند، شوکه شدیم. چرا که سال گذشته همین فناوری به سری 8 رده بالا آمد و صدها دلار بیشتر از سری 6 بسیار مقرون به صرفه قیمت داشت.

سری 6 روشنایی بیشتری نسبت به سری های قبل دارد و رنگارنگ های بیشتری را پوشش می دهد. این تلویزیون امکان پنهان کردن کابل‌ ها را نیز دارد. این اولین تلویزیونی است که با حالت بازی THX برای بازی‌ های 1440p/120Hz ارائه می‌ شود.

این تلویزیون برای گیمر هایی که به دنبال تلویزیونی برای Xbox Series X یا PS5 هستند که بتواند کیفیت 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ارائه دهد مناسب نیست. اما اگر تلویزیونی برای نتفلیکس می خرید تجربه تماشای خود لذت ببرید، چرا که این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون های هوشمند و مطمئناً بهترین تلویزیون TCL است که ما به شما توصیه می کنیم.

7. تلویزیون OLED Vizio H-1

تلویزیون OLED Vizio H-1

یک OLED جدید مقرون به صرفه با چند نکته

مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 55 اینچ، 65 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: OLED
سیستم عامل: SmartCast
+HDR: HDR10, HLG, Dolby Vision, HDR10
مزایاپشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+
مقرون به صرفه تر از ال جی OLED
معایببه اندازه سایر OLED ها روشن نیست
مقیاس می توانست بهتر باشد

تلویزیون Vizio OLED TV 2020 جایگزین ارزان تری برای تلویزیون هایی است که ال جی و سونی در چند سال گذشته تولید کرده اند. اما برای افرادی که نمی‌ خواهند پول زیادی خرج کنند، Vizio OLED اکثر ویژگی‌ های کلیدی را دارد و عملکرد تقریباً مشابهی با سایر OLED‌ها با صدها دلار کمتر ارائه می‌ دهد.

از مزایای OLED کنتراست استثنایی و زاویه دید وسیع‌ تر است که از آن استقبال می کنند. یکی از معایب این تلویزیون روشنایی کم آن است.

پیچیده ترین مشکل این تلویزیون ، پلتفرم SmartCast Vizio است که چند برنامه کلیدی ندارد و ممکن است پس از راه اندازی کمی کند باشد.

پس از در نظر گرفتن تمام جزئیات، این تلویزیون یک OLED با قیمت خوب است که در 4K HDR عالی است و فقط با ارتقاء HD کمی دچار مشکل می‌ شود.

8. تلویزیون Samsung QN90A Neo QLED

تلویزیون Samsung QN90A Neo QLED

این تلویزیون باریک تر و با نور صفحه بیش تری است اما با چند خطا همراه است.

مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 49 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ، 85 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: OLEDQ
سیستم عامل: Tizen
+HDR: HDR10, HLG, HDR10
مزایانور پس زمینه خوب
پردازشگر تصویر کوانتومی +4K
روشنایی عالی
معایبعدم پشتیبانی از Dolby Vision
جزء زیباترین QLED ها نیست
لرزش پایه
کیفیت صدای ضعیف

سامسونگ QN90A یکی از اولین صفحه‌ نمایش‌ های 4K در سال 2021 بود که از پنل‌ های جدید Neo QLED این شرکت استفاده می‌ کرد که تعداد دیود های ساطع نور بیشتری را در هر اینچ مربع نسبت به نسل‌ های قبلی ارائه می‌ کرد. در نتیجه روشنایی این تلویزیون بیشتر از قبل است و این تلویزیون می تواند مجموعه ای عمیق از رنگ ها را به نمایش بگذارد.

همه تلویزیون‌های Neo QLED از پردازنده نئو کوانتومی رده بالاتر 4K بهره می‌برند که از یک شبکه عصبی برای تجزیه و تحلیل تصاویر برای ارتقاء کیفیت HD بهتر و Motion Xcelerator Turbo+ برای مدیریت بهتر حرکت استفاده می‌ کند.

این تلویزیون دارای چند مشکل است از جمله: لرزش خفیف پایه، یا کیفیت صدای بسیار ضعیف که مناسب یک تلویزیون 4K پرچمدار نیست. همچنین از Dolby Vision پشتیبانی نمی کند.

9. تلویزیون Hisense H8G Quantum

تلویزیون Hisense H8G Quantum

Hisense H8G Quantum یک تلویزیون 4K با قیمت پایین است که باعث شده آن را در لیست بهترین تلویزیون های هوشمند خود جای دهیم.

مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 50 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: Quantum LED
سیستم عامل: Android TV
HDR: HDR10, HLG, Dolby Vision
مزایاروشنایی خوب
قیمت مناسب
پوشش رنگ بالا
Dolby Atmos و Dolby Vision HDR
معایبطراحی زیاد جذاب نیست
تلویزیون اندروید می تواند کمی کند اجرا شود

سری کوانتومی Hisense H8G یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال هزینه کمی هستند.

این تلویزیون از دستیار Google به خوبی پشتیبانی می کند و مشخصات فنی آن با مدل‌ های بسیار گران‌ تر رقابت می‌ کند. با وجود کاهش روشنایی این تلویزیون در مقایسه با مدل‌ های QLED رقیب، عملکرد عالی در ویدیو های HD و 4K دارد.

10. تلویزیون Samsung Q60A

تلویزیون Samsung Q60A
مشخصات فنی اندازه صفحه نمایش: 43 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 70 اینچ، 85 اینچ
رزولوشن: 4K
نوع پنل: QLED
سیستم عامل: Tizen
HDR: HDR10+, HLG
مزایاکنتراست و جزئیات تصویر بهتر
نمایش واضح صحنه های سریع
معایبزاویه دید محدود

سامسونگ برند تلویزیونی است که بیش از هر کسی تلویزیون می فروشد و یکی از محبوب ترین آنها سری Q60A است. این تلویزیون جزو تلویزیون های سری 6 سامسونگ است و برای تماشای فیلم و استفاده معمولی و خانگی گزینه مناسبی می باشد.

این محصول در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سامسونگ Q60T است. تلویزیون Q60A دارای کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش QLED می باشد. تلویزیون QLED سامسونگ 55Q60A دارای نور پس زمینه Edge LED و پنل VA می باشد.

این تلویزیون به لطف پنل VA توانایی تولید رنگ های تیره و عمیق را دارد اما زاویه دید محدودی دارد. سامسونگ این تلویزیون را به تکنولوژی Dual LED مجهز نموده تا رنگ های سرد و گرم را بهتر نمایش دهد و کنتراست و جزئیات تصویر بهتری را ارائه دهد. این تلویزیون به کمک تکنولوژی Micro Dimming از نوع Supreme UHD Dimming نور پس زمینه صفحه نمایش را کنترل کرده و به کمک تکنولوژی Mega Contrast کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد.

صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 60 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی Auto Motion Plus صحنه های سریع را واضح و روان نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند.

سوالات متداول

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون هوشمند در اصل هر تلویزیونی با قابلیت اینترنت است، به این معنی که می تواند برنامه ها و سرویس هایی مانند Netflix، Hulu و Amazon Prime Video را بارگیری کند.

آیا بهترین تلویزیون ها به وضوح 4K نیاز دارند؟

رزولوشن 4K، حداقل همانطور که اکثر شرکت های تلویزیونی آن را تعریف می کنند، 3840 x 2160 پیکسل یا 2160p است. بنابراین یک تصویر Full HD 1080p تنها 1920 x 1080 است. صفحه نمایش های 4K حدود 8 میلیون پیکسل دارند، که تقریباً چهار برابر آن چیزی است که یک مجموعه 1080p می تواند نمایش دهد.

کدام مارک تلویزیون برای خرید بهتر است؟

ده‌ ها برند وجود دارد، اما ما معمولاً فقط سامسونگ، ال‌ جی، سونی، ویزیو، پاناسونیک، TCL، فیلیپس و هایسنس را توصیه می‌ کنیم. که هر کدام دارای محصولات مختلفی هستند که قیمت ها و ویژگی های متفاوتی را در بر می گیرند.
اگر بودجه کمی دارید، یک تلویزیون از برند هایی مانند Hisense یا TCL بخرید چرا که بهر دو برند دارای ویژگی‌ های خوبی هستند. اگر به دنبال یک تلویزیونOLED سطح بالا هستید، تلویزیون های برند های LG، Sony یا Panasonic گزینه بهتری است.

سایز تلویزیون شما چقدر باید باشد؟

مردم اکثرا تمایل دارند اندازه تلویزیون خود را بر اساس میزان فضایی که برای آن در اختیار دارند انتخاب کنند. تلویزیون‌ های تخت فضای کمتری اشغال می‌ کنند، بنابراین تلویزیون جدید شما ممکن است یک یا دو فوت دورتر از موقعیت تماشای شما قرار بگیرد و تصویر را کوچک‌ تر نشان دهد.
با hi-def، می توانید صفحه نمایش بزرگتر و فاصله دید یکسانی داشته باشید بدون اینکه نگران دیدن ایرادات ذاتی منبع باشید. عدم وجود نویز تلویزیون 4K به این معنی است که فاصله ایده آل برای نشستن از صفحه نمایش سه تا چهار برابر ارتفاع تلویزیون است.

به چند سوکت HDMI نیاز دارید؟

برای تلویزیون اتاق نشیمن باید به دنبال حداقل 3 ورودی HDMI باشید. اگر می خواهید یک ستاپ باکس و کنسول بازی یا چیز های دیگری به آن وصل کنید، آن پورت های HDMI به سرعت پر می شوند.

آیا می توان همه تلویزیون ها را روی دیوار نصب کرد؟

ابتدا باید با یک متخصص ساخت و ساز مشورت کنید تا بررسی کند که دیوار مورد نظر به اندازه کافی قوی هست که بتواند تلویزیون شما را نگه دارد. سپس دنبال این باشید که بفهمید که آیا تلویزیونتان برای نصب روی دیوار طراحی شده است یا خیر.

آیا به سیستم صوتی جداگانه نیاز دارید؟

اگر قصد استفاده از یک سیستم صوتی جدا را ندارید،باید با دقت بیشتری در مورد کیفیت صدای تلویزیونی که می خواهید بخرید تحقیق کنید. بنابراین باید به دنبال تلویزیونی باشید که می‌تواند به اندازه‌ای که نیاز دارید صدای بلندی داشته باشد، بدن وجود نویز.

منبع: techradar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *