سخت افزار, نرم افزار

بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ

بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic

در رویداد Unpacked ماه آگوست، بزرگترین شرکت فناوری کره ای ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 سامسونگ “Galaxy Watch 4 Classic” را معرفی کرد. یک ساعت هوشمند فوق العاده ممتاز البته، با نرم افزار مدل استاندارد آن. این یک پیشنهاد وسوسه انگیز برای مشتریان است. البته ناگفته نماند که قیمت آن کمی زیاد می باشد. در ادامه به بررسی سایر نقاط قوت و ضعف Galaxy Watch 4 Classic می پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی نحوه عملکرد و میزان دسترسی به منو – ساعت Galaxy Watch 4

در کنار سامسونگ گلکسی واچ 4، کلاسیک اولین نسخه سیستم عامل Wear OS 3.0 را نشان می دهد که به عنوان همکاری بین گوگل و سامسونگ برای این سری از ساعت ها ایجاد شده است و در دستگاه های دیگر نیز استفاده خواهد شد. این نرم افزار ارتقاء های زیادی را نسبت به نسخه قبلی Wear OS به ارمغان می آورد.

  • دسترسی به برخی برنامه ها بدون این حلقه به زمان بیشتری نیاز داشت. اما، اکنون با استفاده از چرخاندن قاب دوار می توانید به راحتی بین سایر گزینه ها حرکت کنید. بنابراین، می توانید به قسمت کنترل های موسیقی، حالت های ردیابی تمرین یا مانیتور ضربان قلب بروید. (قاب دوار دسترسی به برنامه ها را به صورت سریع و آسان فراهم می کند). نا گفته نماند که برخی از عملکرد ها مانند تایمر یا زنگ هشدار وجود دارد که ما هنوز هم گاهی از طریق لیست برنامه ها به آن ها دسترسی داریم.
  • عدم وجود نام در لیست برنامه ها و استفاده از آیکون یکسان برای چند برنامه، استفاده از آن را کمی گیج کننده می کند. به عنوان مثال برنامه های تایمر، کرونومتر و زنگ هشدار همه دارای آیکون هایی یکسانی هستند که آیکون ساعت را نشان می دهد. بنابراین، اگر بخواهید یکی از این ابزارها را انتخاب کنید، لازم است تا چند گزینه را بررسی کنید.

نحوه دسترسی به منو

به غیر از استفاده از حلقه فیزیکی دوار، شما می توانید به شیوه های زیر به سایر منو ها دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال:

  • با کشیدن انگشت بر روی صفحه، منوی خانه نمایش داده می شود.
  • با کشیدن انگشت از پایین به بالا، منوی برنامه ظاهر می شود.
  • اما، با کشیدن انگشت از بالا به پایین، منوی تنظیمات ظاهر می شود که این منو شامل یک گزینه بسیار مفید است که می توان از آن به عنوان “حالت تئاتر” استفاده کرد و اعلان ها را خاموش کرد و زنگ هشدار را برای مدت زمان معینی تنظیم کرد.
  • اگر، انگشت خود را از چپ بکشید، منوی اعلان ها نمایش داده می شود. در این بخش می توانید بین سایر گزینه حرکت کنید. همچنین می توانید همین کار را با چرخاندن قاب انجام دهید.
نحوه دسترسی به منو

بررسی ظاهر ساعت Galaxy Watch 4

صفحه نمایش این ساعت هوشمند یکی از بهترین نمایشگر هایی است که در یک ساعت هوشمند دیده اید. با انتخاب رنگ های زیبا و حداکثر روشنایی باعث می شود که هم در روشنایی روز و هم در هنگام دویدن بتوانید به راحتی به صفحه آن نگاه کنید.

در طراحی های قبلی سامسونگ، برخی از ساعت ها (مدل های “استاندارد” نه کلاسیک)، دارای یک قاب فیزیکی بوده اند. اما، در طراحی کنونی، طراحی قاب چرخان باعث تمایز ویژه بین مدل “4 کلاسیک” و “استاندارد 4” شده است. زیرا، این قاب می چرخد و می تواند به عنوان گزینه ای کاربردی برای استفاده از امکانات ساعت هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، برای بزرگنمایی بین منو ها به جای کشیدن انگشت از قاب چرخان استفاده می شود که این گزینه می تواند هنگام راه رفتن بسیار کاربردی باشد. این احتمالاً دلیل اصلی ای است که شما ترجیح می دهید، مدل کلاسیک را به مدل استاندارد ترجیح دهید.

بدنه ساعت از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و از استحکام بالایی برخوردار است. همچنین، طراحی حلقه برجسته دور صفحه از صفحه نمایش در برابر ضربه محافظت می کند. دو دکمه روی ساعت و هر دو در لبه سمت راست قرار دارد که وظیفه هر کدام شامل این موارد است:

  • دکمه بالا: صفحه شما را به صفحه اصلی باز می گرداند.
  • دکمه پایین: برای نگه داشتن مکث ردیابی در حین ورزش کاربرد دارد.
بررسی ظاهر ساعت Galaxy Watch 4

بررسی نقاط مثبت Galaxy Watch 4 Classic

در این بخش به بررسی بیشتر از نقاط قوت ساعت Galaxy Watch 4 Classic می پردازیم.

1. مستحکم و مقاوم در برابر ضربه

معمولاً ساعت ها با وجود داشتن بدنه ای از جنس استنلس استیل و قاب بزرگ و محافظ، دچار ضربه و خراش می شود. اما، ما در بررسی ها متوجه شدیم که سامسونگ گلکسی واچ 4 کلاسیک در برابر ضربه های گاه و بی گاه به راحتی مقاومت می کند.

2. قطعات قابل تعویض

سامسونگ گلکسی واچ 4 کلاسیک شامل بدنه اصلی و قطعات قابل تعویض است. اگرچه، ممکن است تعویض بند های آن به دلیل اهرم کوچکی که نسبت به سایر ساعت ها دارد، کمی سخت به نظر برسد. اما، همیشه این طور نیست. بنابراین، می تواند متفاوت باشد.

3. دارای ظاهری جذاب با طراحی قاب دوار

برخی تغییرات سخت افزاری بر روی این ساعت باعث شده است تا مشتریان زیادی را به خود جذب کند و یکی از این تغییرات بزرگ، استفاده از قاب دوار فیزیکی است. بنابراین، طراحی قاب دوار بر روی این ساعت یکی از ویژگی فوق العاده ی آن محسوب می شود به خصوص وقتی که لمس لبه های صفحه، خیلی خوب کار نمی کند. بنابراین، چرخاندن این قاب می تواند در تعامل شما موثر باشد و شما می توانید با چرخاندن این صفحه به راحتی در منو ها یا صفحات حرکت کنید. همچنین، از ساعت نیز در برابر ضربه های روزمره محافظت می کند (برای افرادی که بنا به شرایط کاری و شغلی در محیط های پر خطر قرار دارند، فوق العاده مفید است).

در نتیجه، طبق بررسی ها طراحی و صفحه نمایش آن از بهترین هایی است که دیده ایم. زیرا، استفاده از قاب چرخان فیزیکی در اطراف صفحه نمایش جلوه ای برتر به Galaxy Watch 4 Classic می بخشد و آن را بیشتر شبیه ساعت های مچی کلاسیک کرده است. همچنین، اگر در جهت یابی ساعت های هوشمند مشکل دارید، به خصوص اگر صفحه های ساعت های هوشمند تان بسیار کوچک یا مبهم باشد و برای انتخای گزینه به راحتی قابل لمس نباشند. استفاده از قاب دوار راه حل این مشکل است.

4. دارای حالت تناسب اندام

اگر می خواهید مواردی مانند آب بدن یا ماهیچه های اسکلتی خود را بیابید، استفاده از این ساعت مناسب است. سامسونگ گلکسی واچ 4 کلاسیک دارای سه مورد اصلی برای تناسب اندام است که دسترسی به آن ها از منوی اصلی دستگاه آسان است. پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری و همچنین 10 مورد دیگر در منوی ثانویه شامل تمرینات دورانی و تمرینات بدنسازی وجود دارد و می توانید موارد بیشتر را از برنامه Samsung Health اضافه کنید.

دسترسی به سه مورد اصلی برای تناسب اندام (پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری) از طریق منو اصلی.

بررسی نقاط منفی Galaxy Watch 4 Classic

به بررسی نقاط ضعف ساعت Galaxy Watch 4 Classic می پردازیم.

1. قیمت بالا

قیمت در نظر گرفته شده برای این ساعت بسیار زیاد است. بنابراین، خرید آن مناسب افرادی با بودجه محدود نیست، به ویژه هنگامی که می توانید محصول خود را با توجه به ویژگی های مد نظرتان از شرکتی های رقیب مانند Fitbit ،Honor یا Garmin با قیمت بسیار کمتر از این خریداری کنید. این ساعت با رنگ نقره ای و مشکی عرضه می شود. در هنگام خرید به رنگ آن توجه کنید. زیرا، رنگ مد نظر (بدنه مشکی یا نقره ای) روی قیمت تاثیر می گذارد.

2. عمر کوتاه باتری (نگه داری شارژ پایین)

اگر بخواهید از این ساعت برای مواردی مانند ردیابی تناسب اندام و مشاهده اعلان ها استفاده کنید. مجبور هستید، آن را دو بار در روز شارژ کنید تا بتوانید برنامه و فعالیت خود را ادامه دهید. بنابراین، اگر یک ساعت مچی می خواهید که بتواند یک روز کامل بدون شارژ مجدد دوام بیاورد. آن را نخرید. البته، توجه داشته باشید که مواردی همچون 4G یا اتصال بلوتوث، صفحه 42 میلی متر یا 46 میلی متر در عمر باتری تأثیر می گذارند. اگر نحوه استفاده از آن را تغییر دهید، می تواند یک روز کامل بدون شارژ مجدد دوام آورد. به عنوان مثال به طور دوره ای آن را خاموش کنید یا آن را در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی (باتری) قرار دهید.

3. عملکرد ضعیف در توقف زمان (عدم دقت در زمان بندی)

استفاده از آن برای کنترل تمرینات نیز به خوبی عمل نمی کند و می تواند بسیار مبهم باشد. بنابراین، ممکن است چندین ثانیه طول بکشد تا زمان آن متوقف شود و در مواردی که افراد معیار های خود را بر حسب ثانیه و میلی ثانیه محاسبه می کنند (نظارت دقیق بر معیارهای تناسب اندام)، از دست دادن همان چند ثانیه نیز می تواند بر میزان عملکرد آن ها تاثیر بگذارد. در نتیجه، این می تواند موجب نارضایتی مشتریان (کاربران) شود.

اغلب در هنگام دویدن و برخی فعالیت های رقابتی ثانیه ها از اهمیت زیادی برخوردار اند. بنابراین، اگر نیاز دارید تا زمان بندی شما تا حد امکان دقیق باشد، به جای آن یک ساعت مخصوص دویدن بخرید.

4. بسیار ضخیم و غیر قابل انعطاف

یک ساعت بسیار ضخیم است. زیرا، بر خلاف اکثر ساعت های دیگر که می توانید زاویه بند را نسبت به بدنه تنظیم کنید، در ساعت 4 کلاسیک (و ساعت استاندارد 4) ، بندها فقط می توانند به طور عمود از کناره های بدنه قرار گیرند. این نوع طراحی منجر به ایجاد فاصله قابل توجهی بین بند و مچ دست می شود. در نتیجه ما متوجه شدیم که استفاده از آن کمی ناراحت کننده است. اگرچه در برخی موارد ممکن است کاربران این مشکل را تجربه نکنند.

بررسی نرم افزار های مورد استفاده در ساعت Galaxy Watch 4 Classic

در این مرحله لازم به ذکر است که بگویم شما باید نه یک برنامه بلکه دو برنامه سامسونگ را نصب کنید. زیرا، برای استفاده کامل از ساعت خود به آن ها نیاز خواهید داشت. بنابراین، باید هر دو برنامه Galaxy Wearable و Samsung Health را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید.

به عنوان مثال یک لیست طولانی از صفحه های ساعت برای انتخاب وجود دارد و همچنین می توانید این موارد را با تغییر تنظیمات، استفاده از عکس شخصی خود، حرکت ساعت و … سفارشی کنید. شما می توانید این کار را از طریق خود ساعت انجام دهید. اما با توجه به این که انجام آن در صفحه کوچک مبهم است، می توانید از برنامه تلفن هوشمند Galaxy Wearable استفاده کنید.

گلکسی واچ 4 کلاسیک علاوه بر گزینه های سفارشی سازی فوق به شما امکان می دهد، معیار های تناسب اندام خود را ثبت کرده و جزئیات بیشتری در مورد ورزش های خود دریافت کنید. متاسفانه به جای داشتن تمام اطلاعات و ابزار مورد نیاز در یک برنامه، برای انجام کار های مختلف باید بین برنامه ها جابه جا شوید. در ادامه در مورد ویژگی های تناسب اندام بیشتر توضیح خواهیم داد.

بررسی نحوه عملکرد برنامه تناسب اندام ساعت Galaxy Watch 4 Classic

در زمینه ردیابی تناسب اندام هیچ ساعت هوشمند کاملی وجود ندارد و سامسونگ گلکسی واچ 4 کلاسیک به هیچ وجه در این زمینه بد نیست چیزی نیست که آزمایش کرده ایم. به موارد زیر توجه کنید.

  • این ساعت مکان شما را هنگام کار با GPS پیگیری می کند و همچنین زمان، سرعت، ارتفاع، ضربان قلب، کالری سوزانده شده و موارد دیگر را ثبت می کند (معیار ها را بر اساس کیلومتر تجزیه می کند). برنامه موارد را بر حسب کیلومتر تجزیه می کند و فاصله های شما را به صورت متریک اندازه گیری می کند. با این حال، ساعت به ما فاصله در مایل، واحد امپراتوری را نشان داد. این بسیار گیج کننده است. به ویژه برای کسانی که از اختلاف مایل و کیلومتر آگاه نیستند.
  • در پایان هر دور یا مایل، ساعت هر موسیقی را که به آن گوش می دهید، قطع می کند. زیرا، صدا از لیست معیارهای شما از جمله زمان و فاصله خارج می شود. اگر از طریق همان تلفن به موسیقی گوش می دادید، روی آن پخش می شد (یا پادکست گفتاری را قطع می کرد). چه در تنظیمات ساعت و چه در برنامه ها راهی برای تغییر آن وجود ندارد.
  • کنترل های تمرین کاملاً نامفهوم هستند، به این معنی که برای استفاده از گزینه توقف یا مکث باید برنامه مد نظر در حال اجرا و صفحه آن باز باشد. (به عنوان مثال اگر در حال اجرای برنامه تناسب اندام هستید. اما، از صفحه آن خارج شده و در حال بررسی بخش دیگری مانند موسیقی هستید. بنابراین، برای توقف برنامه تناسب اندام باید به صفحه تناسب اندام برگردید و سپس، در آنجا گزینه توقف را اجرا کنید). سپس، با نگه داشتن دکمه پایینی، یا با کشیدن انگشت از سمت چپ و فشار دادن گزینه “مکث” اجرا برنامه مورد نظر را متوقف کنید. استفاده از هر دو گزینه حداقل یک ثانیه طول می کشد. بنابراین، ممکن است در هنگام توقف، چند ثانیه ای از زمان را از دست بدهید که اگر بخواهید این کار را مکرراً انجام دهید، می تواند زمان زیادی از دست برود. این واقعاً می تواند باعث افزایش زمان از دست رفته در مقایسه با ساعت های هوشمند با یک گزینه مکث ساده با یک ضربه سریع شود.
    • به طور کلی، متوجه شدیم در مقایسه با چند ردیاب تناسب اندام دیگر، هرچند زمان در این ساعت ممکن است کمی مبهم باشد. اما، داده های در حال اجرا بسیار دقیق هستند. به ویژه از نظر مسافت و ضربان قلب.
  • اگر ردیابی دستی تمرینات می تواند کمی ناامید کننده باشد، نظارت پیاده روی خودکار واچ 4 به طرز شگفت آوری مفید است. وقتی 10 دقیقه پیاده روی کرده اید بدون این که حالت پیاده روی را روشن کنید، ساعت به طور خودکار وارد آن می شود و اطلاعات اضافی مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد که در غیر این صورت در مورد سلامت خود جمع آوری نمی کردید.
مکان شما را هنگام کار با GPS پیگیری می کند

ما همه حالت های تناسب اندام Galaxy Watch 4 Classic را آزمایش نکردیم. اما برخی از آن ها مانند: Squats و Sit-Ups را امتحان کردیم و آن ها را کمی مورد توجه قرار دادیم. هنگام انجام حرکت اسکوات، ساعت گاهی اوقات موفق به ثبت یک تکرار نمی شد. ما تخمین می زدیم که این یک یا دو بار در هر ست 10 تایی اتفاق می افتد و در حالت نشسته نیز همین طور بود. این کمی آزاردهنده است.

هر چند برای هر یک از آن تمرین ها زمان هدر رفته وجود داشت، جایی که ساعت فقط از انجام هرگونه تکرار امتناع می کرد و ما نمی توانستیم علت آن را بفهمیم. اما، یک حالت جدید جالب در اینجا وجود دارد که اسکن بدن را انجام می دهد. مواردی مانند درصد چربی بدن، درصد آب بدن و BMI را به شما می گوید. بدیهی است که این ساعت به اندازه دستگاه اسکن دقیق نیست. اما، این که ساعت هوشمند بتواند این موارد را اسکن کند، قابل توجه است.

بررسی بیشتر باتری ساعت Galaxy Watch 4 Classic

شارژر یک پد است که به پریز USB-C متصل می شود. این ساعت از شارژ سریع بر خوردار نیست. بنابراین، شارژ کامل آن 2 ساعت طول می کشد که با توجه به عمر کوتاه باتری، گیج کننده است.

بدون هیچ تردیدی، بدترین نقطه ضعف Samsung Galaxy Watch 4 Classic عمر کم باتری است. این عملکرد کاملاً بدی است که به نحوی باعث می شود اپل واچ یک روزه در مقایسه با آن خوب به نظر برسد. به طور کلی، یک ساعت هوشمند باید با هر دفعه شارژ دو هفته فعال بماند و پس از گذشت این تایم به شارژ مجدد نیاز داشته باشد و برخی از آن ها می تواند یک ماه یا حتی بیشتر طول بکشد تا نیاز به تغذیه مجدد داشته باشند.

ما تخمین زده ایم که Samsung Galaxy Watch 4 Classic، با میزان متوسط فعالیت (شامل: حدود یک ساعت پیگیری تناسب اندام، پخش موسیقی، دریافت پیام گاه به گاه و نظارت مکرر بر ضربان قلب می باشد) کمتر از یک روز دوام می آورد. با تمام این اوصاف، ما تخمین می زنیم که این ساعت بین 20 تا 22 ساعت دوام می آورد. و برای اطمینان از این که شارژ آن تمام نشود، عادت کردیم که دستگاه را دو مرتبه در روز شارژ کنیم (یک مرتبه صبح و یک مرتبه عصر).

منبع:

www.techradar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *