اندروید, سیستم عامل, مجله تکنولوژی

بازگشت هواوی به “تاج و تخت” گوشی های هوشمند

بازگشت هواوی

همان طور که می دانید قبل از اعمال تحریم های دولت آمریکا، شرکت هواوی توانسته بود سامسونگ را پشت سر بگذارد و به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در دنیا شناخته شود.

اما، دولت آمریکا، هواوی را تهدیدی برای امنیت ملی خطاب کرد و تحریم هایی را اعمال کرده است که دسترسی این شرکت به فناوری های کلیدی در ساخت گوشی های هوشمند را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین، از خرداد سال 98 به دلیل تحریم های فلج کننده دولت آمریکا، بسیاری از فعالیت های شرکت هواوی محدود شده است.

ریئس شرکت Huawei در جلسه پرسش و پاسخ با خبرگزاری رویترز

ریئس شرکت Huawei تهدید های پیش روی این شرکت را پذیرفته است و به تازگی در مصاحبه های خود اعلام کرده است که کاهش فعالیت های این شرکت موقتی است. او در جلسه پرسش و پاسخ با خبرگزاری رویترز به سوالات زیادی درباره ادامه فعالیت خود پاسخ داده است و می گوید:

“همه چالش ها قابل حل است و برای ادامه فعالیت خود در زمینه پیشرفت گوشی های هوشمند برنامه های جدی تری دارد. بنابراین، شرکت هواوی در زمینه توسعه تلفن های همراه به حیات خود ادامه می دهد و با پیشرفت مستمر در تولید تراشه، سرانجام به تاج و تخت گوشی های هوشمند باز می گردد.”

ریئس شرکت Huawei

رئیس شرکت هواوی می گوید: “همه می دانند که تراشه های گوشی نیاز به فناوری پیشرفته در اندازه کوچک و انرژی کم مصرف دارند. هواوی می تواند آن را طراحی کند. اما، هیچ کس نمی تواند به ما در ساخت آن کمک کند. ما گیر کرده ایم.”

تاثیر تحریم های آمریکا بر گوشی های هوشمند هواوی

در حالی که Huawei تا آنجا که ممکن است توسعه و تولید داخلی خود از جمله سیستم عامل HarmonyOS را انجام داده است. اما، برخی از قطعات وجود دارد که جایگزینی آن ها دشوار است و این بر فروش تاثیر گذار است. به عنوان مثال:

  • گوشی های هوشمند Huawei P50 که به تازگی راه اندازی شده است به دلیل مشکل در دستیابی به چیپست های مربوطه فاقد اتصال 5G است. این اختلال بر فروش تأثیر گذاشته است. به هرحال، این نگرانی وجود دارد که شرکت هوای در نهایت تنها ساخت پردازنده های سفارشی خود را تمام کند.
  • در ماه نوامبر، هوآوی نام تجاری گوشی هوشمند Honor که تقریباً یک چهارم کل محموله ها را به خود اختصاص داده است را فروخت. اقدامی که با هدف زنده نگه داشتن تجارت انجام شد.
تاثیرات تنش بین آمریکا و چین بر هواوی

منبع:

www.techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *