اندروید, ترفند, ترفند گوشی

چند راهکار ساده برای افزایش سرعت شارژ گوشی‎

افزایش سرعت شارژ گوشی‎

گاهی اوقات شما آماده ترک منزل هستید و درست در لحظات آخر متوجه می شوید که میزان شارژ باتری شما به اندازه کافی نیست. گوشی خود را به شارژر متصل می کنید و بعد از 10 دقیقه متوجه می شوید که 1% تلفن همراه شما شارژ شده است. در چنین مواقعی چه باید کرد ؟ آیا راهی برای افزایش سرعت شارژ گوشی وجود دارد؟ چه کاری باید انجام داد تا تلفن همراه سریع تر شارژ شود؟ ما در این مقاله قصد داریم چند راهکار ساده برای افزایش سرعت شارژ گوشی‎ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش های افزایش سرعت شارژ گوشی

در این بخش ما چند روش مهم و کاربردی به منظور افزایش سرعت شارژ گوشی‎ را به شما معرفی می کنیم. در ضمن اگر مشکل شارژ نشدن گوشی دارید، بهتر است به مقاله ای که در لینک مشخص شده است، مراجعه کنید.

انتخاب و خرید آداپتور و کابل شارژر مناسب

امروزه اکثر شارژرها از نظر پورت یکسان هستند اما در قدرت و توان شارژر ها با هم برابر نیست. در واقع هریک از برندها میزان توان و قدرت خاصی را برای محصول خود در نظر گرفته است. شما از طریق یک کابل و اتصال آن به لپ تاپتان نیز می توانید تلفن همراه تان را شارژ کنید اما زمانی که عجله دارید این کار راه حل درستی نیست برای شارژ سریع.

پورت شارژرها شبیه به هم هستند اما هر یک توان و قدرت خاصی دارند. پورت USB 2.0 توانی معادل 2.5 وات دارد. پورت USB 3.0 توانی معادل 4.5 وات دارد. بنابر توضیحاتی که داده ایم بهتر است شارژری را انتخاب کنید که پورت قوی تری به نسبت بقیه داشته باشد و سریع تر شارژ کند.

از شارژر های بی سیم (شارژر وایرلس) استفاده نکنید

افزایش سرعت شارژ گوشی‎

همانطور که از عنوان این بخش پیداست بهتر است از شارژرهای وایرلس یا بی سیم استفاده نکنید زیرا این دسته از شارژرها به نسبت شارژرهای با سیم کارایی چندانی ندارند و سریع شارز نمی کنند در نتیجه بهتر است هنگامی از این شارژ ها استفاده کنید که زمان کافی برای شارژ کردن تلفن همراه تان داشته باشید.

حالت پرواز

در هنگام شارژ شدن تلفن همراه هر چقدر با تلفن همراه تان کاری نداشته باشید و از آن کمتر استفاده کنید، سریع تر شارژ می کند. یکی دیگر از مواردی که در هنگام شارژ به کمک تلفن همراه می آید حالت پرواز است شما می توانید با روشن کردن ین حالت به تلفن همراه تان کمک کنید تا سریع تر شارژ شود. زیرا از این طریق تمامی ارتباطات رادیویی شما قطع می شود و به طرز قابل توجهی ارتباط شما محدود می شود.

هرچقدر تلفن هوشمند شما، در هنگام شارژ شدن فعالیت کمتری انجام دهد، سریع تر شارژ خواهد شد. حالت پرواز باعث می‌شود تلفن هوشمند شما، تمام ارتباطات رادیویی خود را قطع کند -خدمت وایرلسی نظیر وای فای، تری جی، جی اس ام و… مترجم- بنابراین فعالیت گوشی شما کاهش پیدا کرده و این کار موجب افزایش سرعت شارژ گوشی‎ اندروید شما می‌شود.

خاموش کردن تلفن همراه

افزایش سرعت شارژ گوشی‎

یکی از مواردی که به طرز شگفت آوری باعث افزایش سرعت شارژ گوشی‎ شما می شود خاموش کردن تلفن همراه در حین شارژ است. شما با خاموش کردن تلفن همراه به آن فرصت استراحت می دهید و همین موضوع باعث می شود تا هرچه سریع تر تلفن شما شارژ شود، ضمنا بعد از فول شارژ شدن تلفن همراه تان در خارج از خانه دیگر نگرانی نخواهید داشت.

خاموش کردن امکانات غیر ضروری

یکی از نکات حائز اهمیت در هنگام شارژ تلفن همراه این است که باید تمامی امکانات غیر ضروری تان را خاموش کنید. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

افزایش سرعت شارژ گوشی‎

به عنوان مثال شما می توانید با خاموش کردن اینترنت، وایفا، GPS و ,.. باعث افزایش سرعت شارژ گوشی‎ شوید که این به مراتب باعث افزایش عملکرد تلفن همراه تان نیز می شود. با بستن تمامی برنامه ها و اپلیکیشن ها سرعت تلفن همراه تان به حدی بالا می رود. ضمن اینکه اگر برنامه ای در پس زمینه دارید که در حال اجراست بهتر است آن را نیز ببندید تا هرچه سریع تر تلفن همراه تان شارژ شود.

در هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنید

بهتر است در هنگام شارژ تلفن همراه تان را برای مدتی رها کنید تا شارژ شود. نیازی نیست تک تک نوتیفیکیشن‌ ها را چک کنید، بهتر است تلفن همراه تان را به حال خودش بگذارید تا عملیات شارژ را به خوبی انجام دهد. هرچقد شما صفحه تلفن همراه تان را روشن و خاموش کنید به همان اندازه شارژ باتری تلفن همراه تان مصرف می شود.  

خرید پاوربانک

شاید این گزینه باعث افزایش سرعت شارژ گوشی‎ شما نشود. اما با خرید این وسیله شما می توانید زمانی که تلفن همراه تان شارژ باتری ندارد، تلفن همراه تان را شارژ کنید. امروزه پاوربانک های متفاوتی در بازار وجود دارد در اندازه، وزن و ویژگی های منحصر به فردی متناسب با نیاز و خاسته شما.

با خرید پاوربانک دیگر نباید نگران میزان شارژ تلفن همراه تان باشید؛ زیرا در هر مکانی می توانید تلفن همراه تان را شارژ کنید.

فروش زمستانه پاوربانک

شما می توانید با مراجعه به بخش فروشگاهی وب سایت ما از قیمت انواع پاوربانک ها مطلع شوید و نسبت به خرید مدل مورد نظر اقدام کنید.

جداسازی گارد گوشی

افزایش سرعت شارژ گوشی‎

با توجه به پیشرفت تکنولوژی این روزها بیشتر تلفن های هوشمند از باتری لیتیومی برخوردار هستند. یکی از شرایطی که منجر به افزایش کارایی این باتری ها می شود دمای آن است که باید در دمای بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد باشد. معمولا در هنگام شارژ این دما افزایش می یابد و بهتر است به هنگام شارژ گارد تلفن همراه جدا شود تا عملیات خنک سازی به راحتی انجام شود، زیرا در صورت وجود گارد خنک سازی ضعیف است و امکان آسیب دیدن باتری بیشتر می شود.

Gerelateerde berichten