آموزش

اجرای بازی یا نرم افزار سنگین روی کارت گرافیک خارجی در ویندوز 10 نسخه 1803

اجرای بازی یا نرم افزار سنگین روی کارت گرافیک خارجی در ویندوز 10 نسخه 1803

اجراء بازی یا نرم افزار سنگین روی کارت گرافیک خارجی در ویندوز 10 نسخه 1803
پس ابتداء مطمئن شوید که کامپیورتان دارای چند کارت گرافیک است بنابراین به Device Manager رفته و از آنجا کارت گرافیک نصب شده در Display adapter را بررسی کنید ، اگر کارت گرافیک خارجی غیر از Intel بود اشاره به وجود چند کارت گرافیک در کامپیوتر است. حتما باید از نسخه 1803 ویندوز 10 استفاده کنید که برای شما امکان تعیین موارد برای اجراء روی کارت گرافیک خارجی را فراهم می کند. مراحل را در ادامه دنبال کنید.

اجرای بازی سنگین در ویندوز 10

به تنظیمات Settings سپس سیستم System بروید پایین صفحه ی Display روی Graphics Settings کلیک کنید. یک منوی دو گزینه ایی شامل Classic app و Universal app خواهید دید. اگر برنامه ایی از برنامه های ویندوز بود که می خواستید روی کارت گرافیک خارجی اجراء شود ، گزینه Universal app را انتخاب کنید سپس از منوی Select an app این برنامه را مشخص نمایید و روی Add کلیک کنید تا به لیست برنامه های مخصوص اضافه شود.

تنظیمات کارت گرافیک برای اجرای بازی و نرم افزار سنگین
اما معمولا برای برنامه های ویندوز نیازی به اجراء روی کارت گرافیک خارجی نیست بلکه به اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین دیگر روی کارت گرافیک نیاز هست لذا در چنین حالتی گزینه Classic app را انتخاب کرده و روی کلید Browse بزنید تا پنجره ایی باز شده و فایل اجرائی برنامه یا بازی را انتخاب نمایید ، اگر نرم افزار بود معمولا می توانید در پوشه Program Files پیدا کنید بنابراین بازی یا نرم افزار را انتخاب کرده و به لیست برنامه های مخصوص اضافه نمایید.

اجرای بازی و نرم افزار سنگین در کارت گرافیک خارجی
بعد از افزودن نرم افزارها به لیست ، می توان روی هر برنامه کلیک کرده و کلید Options را برای باز شدن پنجره Graphics specifications زد و از طریق آن High performance را اگر می خواهید همیشه برنامه روی کارت گرافیک خارجی اجراء شود ، انتخاب نمود. اما برای استفاده کارت گرافیک داخلی و صرفه جویی در شارژ Power saving را باید انتخاب کرد. در هر صورت بعد از انتخاب مناسب ، کلید Save را بزنید. با این روش هر دفعه که بازی یا نرم افزار اجراء شود در حقیقت تکیه بر کارت گرافیک خارجی خواهد داشت در نتیجه عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود.

 

فروشگاه تک یک

فروشگاه آنلاین تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر