مجله تکنولوژی

اجرای کارت گرافیک جدید روی کامپیوتر قدیمی

اجرای کارت گرافیک جدید روی کامپیوتر قدیمی

برای انتخاب کارت گرافیک جدید برای سیستم قدیمی باید حتما قطعات سیستم را در نظر داشت مثلا سیستمی هست با کارت گرافیک AMD R7 250 1G و پردازنده AMD FX-6350 و پاور 500 وات و مادربرد گیگابایت MA78LM. حالا برای انتخاب کارت گرافیک جدید باید این نکته را در نظر داشت که کارت گرافیک جدید برای عمل کردن نیاز به برق دارد لذا باید مطابق با مصرف برق ، پاوری باشد که بتواند این مقدار را برساند وگرنه باید پاور را هم عوض کرد.

تغییر کارت گرافیک
همان طور که مشخصات مذکور را میبینید نباید کارت گرافیک بالایی را انتخاب کرد و باید به تناسب امکانات پایین ، کارت گرافیک را در همان رده پیدا کرد. خلاصه اینکه کارت گرافیک AMD RX 550 2G DDR5 می تواند با امکانات ذکر شده سازگاری داشته باشد و با توجه به هر تجربه ایی Benchmarks ، می توان بازی ایی مانند Watch Dogs 2 را با تنظیمات بالای Ultra بدون هنگ اجرا کرد.

عوض کردن و ارتقاء کارت گرافیک

نکته ی دیگر این است که اگر کارت گرافیکی که خریدم از پورت HDMI و DVI پشتیبانی می کرد اما دارای VGA نباشد (درگاهی که سیستم پشتیبانی می کند) باید چکار کرد؟ خوشبختانه باید بگویم که می توان از مبدل های موجود استفاده کرد چرا که یک مبدل Converter اقدام به تبدیل HDMI به VGA می کند در نتیجه می توان بدون مشکل اجرا کرد و همچنین باید بدانید که HDMI صدا و تصویر را منتقل می کند اما VGA فقط تصویر را انتقال می دهد.

اغلب کارت گرافیک ها دارای درگاه VGA نیستند و اصلا به این نوع کابل ها توصیه نمی کنم چون کیفیت مخصوص تصویر واقعا ضعیف است و اگر کارت قدیمی دارید و نمی خواهید یا اصلا نمی توانید ارتقاء دهید پس گزینه تبدیل از HDMI به VGA بهترین انتخاب است.

فروشگاه تک یک

فروشگاه آنلاین تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر