مجله تکنولوژی

اجراء برنامه های پرتابل ویندوز هنگام اتصال فلش به کامپیوتر

اجراء برنامه های پرتابل ویندوز هنگام اتصال فلش به کامپیوتر

 

نصب APO USB Autorun

نصب APO USB Autorun
APO USB Autorun برنامه ایی است رایگان که وظیفه ی اصلی آن حفاظت ورودی هایی است که فلش مموری از راه آن ها به کامپیوتر وصل می شود و همچنین اجرای فایل های اجرائی Autorun موجود در فلش ، حالا در ادامه توضیح می دهم ، ابتداء برنامه APO USB Autorun را دانلود کرده و نصب کنید بعد از آن پیامی ظاهر می شود که هر وقت فلش را وصل کنید از شما می خواهد برنامه موجود روی فلش ، اجراء شود.

آماده کردن فلش USB
از آنجایی که برنامه موجود در فلش به طور اتوماتیک و خودکار اجراء می شود لذا به دو امر اساسی در فلش نیاز خواهد بود اول ، برنامه ایی که می خواهید اجراء شود که این به شما و برنامه ایی که مورد نظر شماست بستگی دارد. دوم ، فایل اجرائی AutoRun که برای ساختنش از طریق Notepad اقدام میکنیم پس نوت پد را باز کرده سپس داخل آن دستور زیر را می نویسیم.
[quote]
[autorun]
;Open=googlechromePortable.exe
ShellExecute=googlechromePortable.exe
UseAutoPlay=1
[/quote]

می توانید کلمه google chrome را به اسم برنامه ایی که می خواهید استفاده کنید تغییر دهید و بعد از نوشتن اسم برنامه ، فایل را به اسم AutoRun.inf ذخیره نمایید و لازم است همه ی فایل ها را انتخاب کنید ، ذخیره سازی آن مثل متن نیست ، حالا نوت پد را ببندید و فلش را از کامپیوتر جدا کرده دوباره وصل کنید ، می بینید که پیامی ظاهر می شود که از شما می خواهد آن برنامه ایی که انتخاب کردید را اجراء کند و یا اینکه برنامه را مستقیم بدون نمایش هیچ پیامی اجراء کند. حالا باید یک توضیح کوچکی خدمتتان عرض کنم ؛ که چگونه اسم برنامه را معین کنیم؟ فقط باید برنامه ایی که می خواهید را ، از سایت Portable Apps دانلود کنید سپس روی فلش ریخته و اسم برنامه را همان طور که هست کپی کنید و داخل نوت پد قرار دهید و همین طور می توانید برنامه ویندوز را به طور خودکار هنگام وصل کردن فلش مموری اجراء کنید.