آموزش, ترفند, ترفند گوشی, مجله تکنولوژی, نرم افزار

آموزش اتصال بی سیم گوشی شیائومی به تلویزیون

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

ممکن است شما هم از انجام بعضی کارهایتان در صفحه نمایش کوچک کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی خود خسته شده باشید یا بخواهید از کیفیت خوب تلویزیون خود برای مشاهده فیلم یا عکس استفاده کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما امکان اتصال هر دستگاهی را به دیگری بدون نیاز به کابل دارید. به طور مثال قابلیت screen mirroring برای کامپیوتر ها وجود دارد که به کمک آن می توانید بدون نیاز به کابل HDMI به راحتی از صفحه نمایش تلویزیون خود استفاده کنید که در ابتدا باید با دانلود screen mirroring برای کامپیوتر خود شروع کنید. اما ما در این پست قصد داریم نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را برای شما توضیح دهیم.

این قابلیت در گوشی های مختلف با اسامی مختلفی به چشم می خورند. مثلا در گوشی های سامسونگ این قابلیت با اسم Smart View در دسترس است. اما در گوشی های شیائومی این قابلیت با نام بازتاباندن یا Miracast به چشم می خورد. پس برای استفاده از این قابلیت در گوشی های شیائومی تا انتهای این پست همراه ما باشید.

نحوه اتصال بی سیم گوشی شیائومی به تلویزیون با Miracast

برای اتصال گوشی به تلویزیون باید هر دو دستگاه به یک شبکه وای‌ فای متصل باشند. بنابراین در اولین مرحله هر دو دستگاه را به یک شبکه وای فای متصل کنید. در مرحله دوم، منبع تلویزیون را به گزینه اسکرین میرورینگ، اتصال بی سیم، اتصال به دستگاه های دیگر، قرینه سازی صفحه نمایش یا Wireless Screen Mirroring تغییر دهید. البته این مراحل بسته به نوع و مدل تلویزیون شما می تواند متفاوت باشد.
در مرحله سوم در گوشی خود به قسمت تنظیمات بروید. گزینه اتصال و اشتراک گذاری (Connection & sharin) و سپس گزینه Cast را جستجو کنید و Miracast را فعال کنید. اکنون گوشی شما به دنبال دستگاه های دور بر خود می گردد. در نتایج جست و جو به دنبال نام تلویزیون خود بگردید و روی نام تلویزیون خود ضربه بزنید تا اتصال به همین راحتی برقرار شود.

 اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با فعال کردن گزینه cast
اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با فعال کردن گزینه بازتاباندن

همچنین در برخی مدل های گوشی های شیائومی این گزینه در منوی کشویی بالای صفحه با عنوان Cast یا بازتاباندن به چشم می خورد که می توانید با فعال سازی این گزینه و پیدا کردن نام تلویزیون خود اتصال را برقرار کنید. لازم به ذکر است در این روش به طور خودکار وای فای و بلوتوث گوشی شما روشن می شود. و در طول اتصال نیز باید روشن باقی بماند. (مطابق تصویر بالا)

نحوه اتصال بی سیم گوشی شیائومی به تلویزیون با نرم افزار LetsView

LetsView یک برنامه اشتراک گذاری صفحه نمایش بی سیم رایگان است که تقریباً از سیستم عامل های همه دستگاه ها پشتیبانی می کند. در این برنامه قابلیت ضبط صدا و فیلم صفحه از نمایش و قابلیت Miracast نیز وجود دارد. در قدم اول باید نرم افزار LetsView را در تلویزیون و گوشی خود دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که اگر از این برنامه برای اتصال گوشی خود به تلویزیون استفاده می کنید باید هر دو دستگاه به یک وای فای وصل باشند

در تلویزیون، LetsView را اجرا کنید، سپس در گوشی خود، نرم افزار LetsView را باز کنید و منتظر بمانید تا نام تلویزیون شما در جست و جو ها ظاهر شود. روی آن ضربه بزنید و گزینه نمایش صفحه گوشی یا Phone Screen Mirroring را بزنید و منتظر بمانید تا اتصال شما برقرار شود.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *