آموزش, نرم افزار

آموزش حذف اکانت تلگرام (Delete Account)

حذف اکانت تلگرام

بعد از اینستاگرام، تلگرام جزو شبکه های اجتماعی پرطرفدار در بین کاربران ایرانی است، که تعداد بی شماری از کاربران را به خود جذب کرده است. به هر دلیلی ممکن است کاربران قصد خروج از اکانت تلگرامی خود را داشته باشند و به همین منظور ما در این مقاله قرار است نحوه حذف اکانت تلگرام (Delete Account) را به شما عزیزان آموزش دهیم. با تک یک همراه باشید.

نکاتی که قبل از حذف اکانت تلگرام باید حتما به آن توجه داشته باشید، موارد زیر است:

  1. قبل از حذف اکانت تلگرام بهتر است از کلیه اطلاعات تلگرام بکاپ تهیه شود؛ زیرا با حذف حساب تلگرام کلیه اطلاعات آن اعم از مخاطبین، گروه‌ها، چت‌های خصوصی و کانال تلگرام حذف خواهد شد.
  2. در صورت حذف اکانت تلگرام، داده های موجود در تلگرام به هیچ عنوان قابل بازیابی نیستند.
  3. بعضی افراد بر این باورند که به منظور رفع ریپورت تلگرام، با دیلت اکانت تلگرام و ورود مجدد مشکل آن ها بر طرف می شود، اما چنین چیزی درست نیست. ریپورت تلگرام بر اساس شماره تعیین می‌ شود.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بکاپ تلگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید.
چگونه از محتوای تلگرام بکاپ بگیریم؟

دیلت اکانت تلگرام به صورت دستی

اگر شما قصد حذف اکانت تلگرام خود را به صورت دستی دارید باید به این شیوه عمل کنید.

زمان مورد نیاز: 6 دقیقه

آموزش نحوه حذف اکانت در تلگرام

  1. ورود به وب سایت رسمی تلگرام

    برای حذف اکانت تلگرام حتما باید از طریق وب سایت رسمی آن اقدام نمود. برای وارد شدن به صفحه رسمی تلگرام بر روی لینک کلیک کنید. (توجه داشته باشید که وب سایت رسمی تلگرام فیلتر می باشد و باید راهی برای ورود به آن پیدا کنید.)

  2. وارد کردن شماره تلفن

    حال در این بخش شما باید شماره تلفنی را که بر روی آن تلگرام دارید و فعال است را وارد کنید. این شماره را در کادر Your Phone Number وارد کنید و سپس گزینه Next را انتخاب کنید.
    یکی از نکات مهم در این بخش این است که شما باید پیش شماره کشور ایران که 98+ است را نیز وارد کنید شاید این سوال برای شما نیز به وجود بیاید، به این ترتیب به صورت زیر عمل کنید.

    حذف اکانت تلگرام- وارد کردن شماره

  3. دریافت کد

    در این مرحله شما باید منتظر کدی از سوی تلگرام باشید. کد به حساب تلگرام شما ارسال می شود. این کد را کپی کنید و در زیر کادر password وارد نمایید.

    حذف اکانت تلگرام- دریافت کد

  4. چرا می خواهید حساب تلگرامتان را حذف کنید؟

    در این مرحله از شما علت حذف حساب تان را می پرسند، پاسخ به این سوال اختیاری است و می توانید اصلا به آن جوابی ندهید. برای رفتن به مرحله بعد لازم است بر روی دکمه Done کلیک کنید. حذف اکانت تلگرام

  5. اطمینان نهایی

    در این مرحله از شما سوالی پرسیده می شود که آیا مطمئن هستید؟ و شما باید روی گزینه Yes, Delete My Account کلیک کنید.

    حذف اکانت تلگرام

حذف خودکار اکانت تلگرام

یکی از امکاناتی که در تلگرام وجود دارد قابلیت حذف خودکار اکانت تلگرام است. البته این قابلیت بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد دارند طی مدت طولانی وارد حساب خود نشوند وحساب آنان به طور خودکار حذف شود.

در این بخش با انتخاب مدت زمان پس از آخرین زمان آنلاین بودن شما تنظیمات به صورت پیش فرض لحاظ می شود. به عنوان مثال شما با انتخاب گزینه 6 ماهه، پس از آخرین زمان آنلاین بودن شما بعد از گذشت 6 ماه اکانت به صورت خودکار حذف خواهد شد.

در این بخش همه چیز به صلاحدید شما انجام می شود و شما می توانید این زمان را کم یا زیاد کنید. به منظور حذف خودکار اکانت تلگرام باید وارد مسیر زیر شوید:

  1. وارد اکانت تلگرامی خود شوید و به بخش تنظیمات یا settings مراجعه کنید.
  2. گزینه privacy and security یا حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید.
  3. از بخش Advanced وارد بخش Delete my account if away for شوید.
  4. یکی از گزینه ها را انتخاب کنید.

نتیجه گیری:

در صورتی که شما مطابق دستور العمل های بالا مراحل را طی کرده باشید، پیامی سبز رنگ مبتنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند دیلیت اکانت تلگرام را مشاهده خواهید کرد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که بعد از نصب مجدد اکانت تلگرام، پیامی برای کاربرانی که شماره شما را ذخیره داشتند، ارسال خواهد شد.

همانطور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به شما نحوه ی حذف اکانت تلگرام را آموزش دادیم. امیدوارم که به اندازه کافی از این مقاله لذت برده باشید و این مقاله برای شما مفید واقع شود.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *