آموزش, سخت افزار

آشنایی با پاوربانک و مشخصات آن

آشنایی با پاوربانک

آشنایی با پاوربانک و مشخصات آن کار دشواری نمی باشد کافی است این مقاله را با دقت مطالعه نمایید تا به طور کامل با یک پاوربانک خوب آشنا شوید.

پاوربانک ها شامل یک باتری خاص با مشخصات معین برای دستگاهی خاص با مشخصات معین به همراه یک مدار ویژه برای کنترل جریان برق می باشند.

آشنایی با پاوربانک
آشنایی با پاوربانک

در واقع کاری که پاوربانک ها انجام می دهند این است که انرژی الکتریکی را برای شما ذخیره می کنند تا هر جا و هر زمانی که به شارژر احتیاج داشته باشید در اختیار شما باشند.

شما می توانید از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی و تلفن همراه خود استفاده کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که هر پاور بانکی شارژ مشخص خودش را دارد و بعد از تمام شدن شارژشان باید مجددا آن ها را به شارژ بزنید تا باتریشان پرشود و بتوانید از آن ها استفاده کنید.

این روز ها پاوربانک ها به شارژر های مورد علاقه مردم تبدیل شده اند ریزا در هر زمانی که بخواهید همراه شما هستند و کسانی که از پاوربانک ها استفاده می کنند با مشکل همیشگی خالی شدن باتری گوشی، خاموش شدن آن ها و از دسترس خارج شدن افراد مواجه نخواهند شد.

اجزا پاوربانک ها

اجزا پاوربانک ها شامل:

  • کابل کوتاه
  • تعداد دلخواه سوکت USB (معمولا 1،2 و یا 3 تا)
  • چراغ قوه (در بعضی مدل ها)
  • نمایشگر (در بعضی مدل ها)

انواع پاوربانک ها

پاوربانک ها به چند دسته تقسیم می شوند که شامل:

  • برقی
  • انرژی خورشیدی
  • کابلی
  • وایرلس

می باشند.

اگر زیاد به تفریح می روید و شارژهمراه احتیاج دارید پاروبانک هایی را تهیه کنید که با نور خورشید شارژ می شوند. اینگونه از منابع طبیعی هم به صورت بهینه استفاده کرده اید.

آشنایی با پاوربانک
یک مدل پاوربانک وایرلس

اگر دوستدارید تلفن همراه شما به صورت بدون سیم شارژ شود می توانید از پاوربانک های وایرلس استفاده کنید. عدم وجود سیم باعث می شود که خیلی راحت و آسوده بدون اینکه متوجه تغییری شوید و لازم باشد حتما پاوربانک را همراه خودتان حمل کنید، باتری تلفن همراهتان شارژ شود.

ظرفیت ها و آشنایی با پاوربانک

تبلت ها و تلفن های همراه این روز ها بی وقفه استفاده می شوند و بسیار پیش می آید که غرق کار با آن ها می شوید و از باتری دستگاه خود غافل می شوید و با پیغام خطای low battery مواجه می شوید، در این شرایط در هر مکانی که باشید پاوربانک شما مشکلتان را حل خواهد کرد!

هر پاوربانکی ظرفیت مخصوص خودش را دارد و شما می توانید با توجه به نیازی که دارید ظرفیت پاوربانک خودتان را انتخاب کنید تا در هر زمان امکان استفاده از قابلیت های آن را داشته باشید.

آشنایی با پاوربانک
هر پاوربانکی ظرفیت مخصوص خودش را دارد.

اولین مشخصه هر پاور بانک ظرفیت آن می باشد که در پاور های مختلف متفاوت اند. در هنگام خرید پاور بانک شما باید به ولتاژ خروجی آن توجه کنید. ولتاژ خروجی پاوربانک باید با ولتاژ گوشی شما هماهنگی لازم را داشته باشد، یعنی ولتاژ آن مساوی و یا بیشتر از ولتاژ گوشی همراه شما باشد.

آشنایی با پاوربانک

برای توضیح بیشتر به مثال زیر توجه کنید:

برای یک موبایل با ظرفیت باتری 1500 mha:

  • یک پاوربانک با ظرفیت 1500 mha یکبار، به طور کامل باتری گوشی شما را شارژ می کند.
  • یک پاوربانک 5200 دوبار به طور کامل و برای تبلت 50% آن را شارژ می کند.
  • یک پاوربانک 10000 mha باتری شما را چهار مرتبه به صورت کامل و همچنین باتری یک تبلت را یکبار کامل شارژ می کند.
آشنایی با پاوربانک

نحوه شارژ کردن پاور بانک و آشنایی با پاوربانک

برای شارژ کردن پاوربانکتان لازم است کابل شارژرتان را به سوکت پاوربانک متصل کنید و مدت زمانی که لازم دارد اجازه دهید تا شارژ شود.

مدت زمان شارژ هر پاوربانک با توجه به ظرفیت آن متفاوت است.

با داشتن پاوربانک و یا شارژ همراه شما همیشه و در هر زمانی می توانید تلفن و یا تبلتتان را به راحتی شارژ کنید و از آن استفاده کنید.

Gerelateerde berichten