معرفی محصول

آشنایی با هارد دیسک وسترن دیجیتال مشکی

هارد دیسک وسترن دیجیتال مشکی

یکی از شرکت های تولید کننده هارد درایو شرکت وسترن دیجیتال است. در این مقاله قرار است درمورد هارد دیسک وسترن دیجیتال مشکی برای شما توضیح دهیم.

یکی از کمپانی های موفق در زمینه هارد دیسک اینترنال شرکت وسترن دیجیتال است این شرکت با هارد دیسک های متنوعی که تولید کرده توانسته نیاز طیف گسترده ای از کاربران و سازمان ها را بر طرف کند. همانطور که در مقالات قبلی گفتیم، هارد دیسک های شرکت وسترن دیجیتال در رنگ بندی های متفاوتی طراحی و تولید شده اند و به بازار عرضه شده است. در حال حاضر طبقه بندی محصولات وسترن دیجیتال از شش رنگ اصلی تشکیل شده است که شامل هارد دیسک بنفش، هارد دیسک مشکی، هارد دیسک طلایی، هارد دیسک قرمز، هارد دیسک سبز و هارد دیسک آبی وسترن دیجیتال است که در مورد هر یک از این هارد دیسک ها به طور جامع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم.

هارد دیسک وسترن دیجیتال مشکی

ویژگی هارد دیسک مشکی وسترن دیجیتال

معمولا این سری از هارد دیسک های شرکت وسترن دیجیتال در دسته High performance قرار می گیرند یعنی این هارد دیسک ها برای کار های محاسباتی سخت و سرعتی مثل بازی مناسب اند. این هارد ها در نحوی عملکرد کاملا مشابه هارد های آبی عمل می کنند اما با این تفاوت که هارد مشکی وسترن دیجیتال قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به هارد دیسک آبی وسترن دیجیتال دارد.

این هارد دیسک با بهینه سازی کردن الگوریتم دست یابی به اطلاعات و هم چنین قابلیت کاهش لرزش یکی از بهترین هارد ها در جهان شناخته شده است. در این قسمت به تعدادی از ویژگی های منحصر به فرد هارد دیسک اینترنال مشکی اشاره می کنیم:

1. انتقال اطلاعات با سرعت بالا

این هارد دیسک با داشتن 256 مگابایت حافظه پنهان روی مدل های 4TB و 6TB می تواند اطلاعات را با سرعت خیلی بالا انتقال دهد.

هارد دیسک وسترن دیجیتال مشکی

2. بارگیری با حجم بالا

هارد دیسک وسترن دیجیتال مشکی از یک پردازنده دو هسته ای بهره می برد که باعث می شود توانایی پردازش را به عنوان یک پردازنده استاندارد تک هسته ای دو برابر کند و عملکرد هارد دیسک نیز بهبود می یابد. این ویژگی برای افرادی که معمولا با پرونده ها و بازی هایی با حجم بالا سرو کار دارند می تواند مناسب باشد.

3. برخورداری از فناوری Stabletrac

از ویژگی های این هارد دیسک می توان به برخورداری از فناوری Stabletrac یا رد یابی پایدار اشاره کرد. که با مهار کردن موتور هارد از لرزش های ناشی از کارکرد دیسک جلو گیری می کند. این فناوری در جهت افزایش دقت هارد دیسک موثر است. این ویژگی منحصر به فرد در هارد دیسک های بالاتر از 2 ترابایت استفاده شده است.

4. برخورداری از فناوری NoTouch Ramp Load

یکی دیگر از ویژگی هایی که هارد دیسک وسترن را از دیگر هارد دیسک ها متمایز می کند این است از فناوری NoTouch Ramp Load بهره می برد که در هنگام خاموش بودن هارد مانع از برخورد هد با صفحات ضبط کننده اطلاعات می شود.

5.برخورداری از فناوری Vibration Contr

وجود این فناوری باعث می شود، از صدمه دیدن و خراب شدن احتمالی هارد دیسک به علت شرایط نابسامان و لرزش های ناخواسته و اسمبل کیس جلوگیری می شود.

6. برخورداری از فناوری Dynamic Cache

برخورداری از فناوری Dynamic Cache باعث بهبود عملکرد در زمان می شود و کمک قابل توجهی به تخصیص و بهینه سازی حافظه پنهان می کند.

برخی از ویژگی های فنی این هارد دیسک:

  1. حداکثر حافظه بافر یا کش بین 64 تا 256 مگابایت
  2. سرعت انتقال اطلاعات 6 گیگابیت بر ثانیه
  3. برخورداری از قابلیت NoTouch
  4. سرعت چرخش 7200 دور در دقيقه (RPM)
  5. ظرفیت بین 1 گیگابایت تا 12 ترابایت
  6. مناسب برای بارگیری با حجم بالا

معرفی پر فروش ترین هارد دیسک های مشکی وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال 2T Black

  • سایز هد 3.5 اینچ
  • سرعت چرخش 7200 دور بر دقیقه
  • رابط SATA 3.0
  • بافر (حافظه کش) 64 مگابایت
  • ظرفیت 2 ترابایت

وسترن دیجیتال 1T Black

هارد 1 ترابایت وسترن دیجیتال
  • سایز هد 3.5 اینچ
  • سرعت چرخش 7200 دور بر دقیقه
  • رابط SATA 3.0
  • بافر (حافظه کش) 64 مگابایت
  • ظرفیت 1 ترابایت

وسترن دیجیتال 4T Black

  • سایز هد 3.5 اینچ
  • سرعت چرخش 7200 دور بر دقیقه
  • رابط SATA 3.0
  • بافر (حافظه کش) 256 مگابایت
  • ظرفیت 4 ترابایت

فروشگاه تک یک

فروشگاه تجهیرات و لوازم جانبی کامپیوتر