مجله تکنولوژی

10 شرکت برتر ارائه دهنده اینترنت 5G در جهان

شرکت ارائه دهنده 5G

این ماه اپل آیفون 12 جدید مجهز به 5G خود را به بازار عرضه کرد و ادعا کرد که این فناوری جدید عملکرد جدیدی را برای دستگاه پرچمدار خود ایجاد می کند و سرعت انتقال اطلاعات تا 4Gbps را با تأخیر کم ارائه می دهد. 5G احتمالاً برای بسیاری از کاربردهای صنعت از وسایل نقلیه گرفته تا کارخانه های هوشمند نیز دگرگون کننده خواهد بود. در اینجا ما 10 شرکت برتر ارائه دهنده اینترنت 5G را در سطح جهانی معرفی می کنیم.

نسل های فناوری ارتباطات

1G

در دهه 1980 اولین تلفن های همراه موجود در بازار با برچسب های قیمت چشم نواز، پوشش شبکه کم، قابلیت اطمینان ضعیف و محافظ های بزرگتر از محدوده دید به طرز خنده داری به بازار آمدند.

2G

در دهه 90، تلفن های همراه کوچکتر، در دسترس تر شده و در جریان اصلی شروع به تصویب می کردند. پیام متنی متولد شد و تولیدکنندگان به رقابت افتادند.

3G

نسل سوم پروتکل بی سیم جهشی کوانتومی در انتقال داده ایجاد کرد و به ایمیل از طریق تلفن امکان نشر دادن و دانلود برنامه ها از طریق امواج بی سیم برای تولد دوره جدیدی برای نرم افزار گوشی های هوشمند را داد.

4G

در حالی که 3G یک جهش از سرعت EDGE بود، محدودیت های آن هنگام تلاش برای تماس های ویدیویی یا انتقال داده های بزرگ مشخص بود. 4G جهان را با سرعت های قابل مقایسه Wi-Fi از طریق شبکه های تلفنی آشنا کرد.

5G

5G که در سال 2018 منتشر شد، نوید قابلیت اطمینان و سرعت بی سابقه ای را می دهد که بسیاری از شبکه های Wi-Fi را شرم آور خواهد کرد. انتظار می رود علاوه بر ارائه مزایای مصرف کننده، انقلابی در اینترنت اشیا و فناوری های خودمختار مانند وسایل نقلیه ایجاد شود.

حال بیایید برترین شرکت های ارائه دهنده اینترنت 5G راب ا هم بررسی کنیم . پیشگامان این تکنولوژی را بشناسیم.

شرکت های ارائه دهنده خدمات 5G

Analog devices

آیکن Analog devices

علیرغم ایجاد اختلال در تولید تراشه آمریکایی، “مشتری بزرگ سابق چینی” پس از تحریم تجارت فناوری با هواوی، Analog Devices همچنان نیرویی است که باید در بازار 5G حساب شود. این شرکت با همکاری اینتل یک پلتفرم رادیویی ایجاد کرده است که می تواند بر مشکلات طراحی شبکه 5G فائق آید و شرکت های مخابراتی را قادر می سازد تا 5G را سریع تر و با هزینه کمتری افزایش دهند. این فناوری احتمالاً بسیار جذاب خواهد بود زیرا 5G به جریان اصلی تبدیل می شود و تقاضای مصرف کنندگان به رقابت تبدیل می شود.

Apple

آیکن Apple

به گفته مدیر عامل این شرکت، اپل آیفون از زمان راه اندازی در سال 2007 هر ساله یک تلفن هوشمند برتر داشته است. این یک سری از چرخه های پذیرش فناوری انبوه است، و دامنه جدید آیفون 12 در 5G دو برابر شده و همچنین یک محصول جذاب ارائه می دهد. طراحی جدید و مدل های کوچک تر که با ویژگی های دستگاه های بزرگتر مطابقت دارند. قدرت آن برای فروش، به نوبه خود ایجاد تقاضای مصرف کننده برای شبکه ها برای فراهم کردن سرعت داده های 5G سریع تر، احتمالاً باعث تسریع در شبکه های جهانی می شود.

Broadcom

آیکن Broadcom

سازنده تراشه از اهمیت بالایی برخوردار نیست، اما برخی از معماری آن در روایت 5G نقش اساسی دارد. Broadcom که خود یک ارائه دهنده 5G است شامل اپل در میان مشتریان خود است ( همچنین شرکت کوپرتینو، کالیفرنیا بیش از 60 درصد از درآمد بی سیم برادکام را تشکیل می دهد) و از پیشرفت مداوم در استاندارد 4G بهره مند شده است. بازی ای که احتمالاً با توسعه 5G سعی در تکرار آن دارد. به احتمال زیاد از دستگاه های اینترنت اشیا ساخته شده بر روی سیستم عامل خود جذب قابل توجهی می کند، هرچند مانند بسیاری از شرکت های آمریکایی با اختلال در روابط با شرکت های آسیایی امیدوارند در باند 5G ضعیف نشوند.

Ericsson

آیکن Ericsson

غول ارائه دهنده سوئد آماده است تا از موفقیت جهانی و آزمایش های میدانی خود مانندVerizon ،AT&T ، China Mobile و SK Telecom Company، این بار در خدمات 5G بهره ببرد. نمونه های اولیه آن از انواع فن آوری های نوآورانه استفاده می کند که در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و البته سوئد بومی خود آزمایش کرده است. اریکسون در حال حاضر از تجهیزات 4G LTE استفاده می کند که ممکن است از چرخه های به روزرسانی بهره مند شود و این شرکت در کشف جدید فناوری های آنتن و گیرنده پیشرو است.

Huawei

آیکن Huawei

تصمیمات دولت های ایالات متحده، انگلیس و استرالیا مانع از تسلط هوآوی بر پروژه های زیرساختی 5G در غرب شده است. اما تعطیل شدن در بازارهای بزرگ دنیا به طور مؤثری در شرکت های ارائه دهنده خدمات مخابراتی چینی تأثیر داشته است. با سهمی معادل 28 درصد در سال 2019، بزرگترین تأمین کننده تجهیزات مخابراتی در جهان است که پیش از هر دو شرکت نوکیا و اریکسون است. اگر بتواند بر ادعاهای حزب کمونیست چین غلبه کند وتوانایی خود را ثابت کند، هنوز هم می تواند راه خود را به بازارهای خصمانه کنونی تغییر دهد.

Intel

آیکن Intel

اینتل در نظر دارد تا سال 2022 سهم بازار خود را در ایستگاه های پایه تلفن همراه به 40 درصد برساند. این شرکت خود را به عنوان یک ارائه دهنده 5G معرفی کرده است و پردازنده های Snow Ridge خود را به طور خاص برای 5G بی سیم و محاسبات حساس توسعه داده است. خرید اپل از تجارت مودم گوشی های هوشمند اینتل (به مبلغ 1 میلیارد دلار) به این معنی است که این شرکت احتمالاً روی شبکه های 5G متمرکز خواهد شد، هرچند کنترل بازوی مودم غیر تلفن های هوشمند را نیز حفظ کرده است و این احتمال را می دهد که برای اینترنت اشیا و خودرویی بازی کند.

Nokia

آیکن Nokia

نوکیا نه تنها گوشی های هوشمند 5G خود را وارد بازار کرده است، بلکه حدود 5 سال پیش این شرکت فنلاندی که به خاطر ثبات حسادت برانگیز گوشی های “بی صدا” شهرت داشت، شرکت تجهیزات مخابراتی فرانسوی را با نام Alcatel خریداری کرد، که خود دارای صفحه توسعه 5G ابتکاری است. نوکیا آزمایشات پیشرفته ای را با بسیاری از بزرگترین تلفن های جهان انجام داده است، از جملهVerizon ،China Mobile ،SK Telecom ، NTT Docomo و Deutsche Telekom. مانند اریکسون، نوکیا یک برند معتبر در صنعت گوشی است و اکنون به عتنوان یک ارائه دهنده خدمات 5G بسیاری از تخصص خود را به سمت توسعه فن آوری های جدید 5G سوق داده است.

Qualcomm

آیکن Qualcomm

کوالکام که در کالیفرنیا مستقر است، بیشتر به دلیل ریز پردازنده هایش شناخته می شود، هرچند که در حال گرفتن مجوز مالکیت معنوی مربوط به 5G است. این شرکت که قبلاً به شدت درگیر 3G CDMA و 4G LTE بوده است، انتظار می رود نسل بعدی ارتباطات بی سیم را پیگیری کند. به نظر می رسد که استراتژی 5G آن نه بر روی انتشار کامل، بلکه در حال توسعه یک راه حل موقت برای پوشش جزئی 5G است که به شما امکان می دهد دستگاه ها بدون درز بین شبکه های 4G ،5G و Wi-Fi جابجا شوند. کوالکام به شدت درگیر توسعه استانداردهای صنعت 5G در ایالات متحده است.

Samsung

آیکن Samsung

سامسونگ رهبر جهانی در فروش گوشی های هوشمند است و گرچه سخت افزار آن (با سیستم عامل اندروید گوگل مچ شده است) از نظر دنیای واقعی نسبت به اپل رقیب های کمتری دارد، بازار سریع تر است (دستگاه 5G S20 آن در فوریه راه اندازی شد)، دامنه قیمت وسیع تری را ارائه می دهد و تلفن های بیشتری را به فروش می رساند (با رقم 100 میلیون در سال از طریق اپل) این شرکت همچنین تمایل به آزمایش فرم (صفحه های تاشو و غیره) را نشان داده است، جایی که اپل نسبتاً محافظه کار بوده است. جاذبه سامسونگ در بین مصرف کنندگان مسلماً به رقابت شبکه کمک می کند.

ZTE

آیکن ZTE

شرکت سابق تجهیزات مخابراتی Zhongxing ،ZTE یکی از برترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند در چین است که هم محصولات مارک دار را می فروشد و هم به عنوان OEM فعالیت می کند. اما این شرکت برای تجهیزات شبکه خود مشتریان جهانی نیز دارد و گرچه سابقه شطرنجی با دولت های غربی دارد، اما در عناوین اخیر كه تمركز خود را به رقیب داخلی خود، هواوی معطوف كرده است، توانسته از خط آتش خارج شود. اگر بتواند جایگاه خود را حف کند، باید بتواند قیمت مناسب برای کشورهای دیگر برای تجهیزات 5G به عنوان یک تولید کننده چینی ارائه دهد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *