آموزش, اندروید, سیستم عامل

دلایل ریست شدن خودکار گوشی اندروید و نحوه رفع این مشکل

ریست خودکار اندروید

سوالی متداول که ممکن است کاربران اندرویدی بپرسند این است که “دلیل ریست خودکار اندروید چه چیزی می تواند باشد”. چند دلیل رایج وجود دارد که Android شما مجدداً راه اندازی شود. بیایید نگاهی به آنها بیاندازیم و ببینیم که آیا می توانیم این مشکل را برطرف کنیم یا خیر.

عواملی که سبب ریست خودکار اندروید می شوند

1) بدافزار ها

در بیشتر موارد، راه اندازی مجدد تصادفی توسط یک برنامه با کیفیت پایین ایجاد می شود. برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید. مطمئن شوید که برنامه هایی که شما استفاده می کنید قابل اعتماد هستند، به خصوص برنامه هایی که ایمیل یا پیام رسانی را مدیریت می کنند.

ممکن است یک برنامه در حال اجرا در پس زمینه باشد که باعث می شود Android به طور تصادفی دوباره راه اندازی شود. هنگامی که یک برنامه مشکوک است، موارد زیر را به ترتیب ذکر شده امتحان کنید:

  • برنامه هایی را که لزوماً به آنها نیاز ندارید، حذف کنید. این امر به ویژه در مورد هر برنامه ای که صدا، آهنگ های زنگ و تصویر زمینه را کنترل می کنند، GPS (سامانه موقعیت یاب جهانی) و غیره صدق می کند.
  • اطمینان حاصل کنید که همه برنامه ها در آخرین نسخه قرار دارند. همه موارد مورد نیاز خود را از Google Play آپدیت کنید (“Menu” > “Settings” > “My Apps“). اگر می بینید برنامه ای دارید که می توانید آن را پاک کنید و از آن استفاده نمی کنید، آن را حذف کنید. اگر نمی توانید آن را حذف کنید، در صورت امکان برنامه را غیر فعال کنید.

2) غیرفعال کردن برنامه های سیستم

آیا تا به حال به غیرفعال کردن برنامه های Android فکر کرده اید؟ تا جایی که برنامه هایی را که برای اجرای سیستم عامل Android لازم هستند غیرفعال کرده باشید؟ ممکن است غیر فعال سازی برنامه ها باعث شوند سیستم مجدداً راه اندازی شود. به “Settings” > “Applications” بروید و به فهرست برنامه های “Turned Off” یا “Disabled” بروید و برنامه های لازم را برای عملکرد صحیح دستگاهتان فعال کنید.

3) گرمای بیش از حد و تاثیر آن بر ریست خودکار اندروید

بسیاری از دستگاه های Android طوری طراحی شده اند که در صورت گرم شدن بیش از حد، به طور خودکار خاموش می شوند. اگر در حال استفاده از 4G و GPS، دستگاه خود را بر روی درخشان ترین حالت صفحه قرار دهید، ممکن است دستگاه شما مجدداً راه اندازی یا خاموش شود. سعی کنید فقط ویژگی های مورد نیاز خود را فعال کنید.

4) شل شدن باتری

البته این مشکل فقط در دستگاه هایی اتفاق می افتد که قابلیت جابه جایی باتری را دارند. در این صورت برخی از گوشی ها خاموش شده و هرگز روشن نمی شوند. در این موارد ممکن است باتری کمی شل شده باشد. فقط یک جابجایی جزئی در دستگاه سبب می شود مشکل برطرف شود.

متداول ترین دلیل این است که قسمت عقب کمی خم شده است و دیگر باتری را در جای خود نگه نمی دارد. دلیل دیگر این است که با گذشت زمان، اتصالات ممکن است فرسوده شوند.

دو راه برای حل مشکل باتری شل وجود دارد:

  1. یک قطعه کوچک را به قسمتی از پوشش عقب بچسبانید تا باتری در جای خود بهتر نگه داشته شود.
ریست کردن گوشی اندروید

2. دستگاه را خاموش کنید، قسمت عقب آن را برداشته و باتری را خارج کنید. پین های اتصال دهنده باتری را پیدا کنید. در صورت امکان از یک درایور پیچ کوچک استفاده کنید تا اتصالات را در موقعیتی قرار دهید که با آنها باتری وضعیت بهتری پیدا کند.

ریست کردن خودکار گوشی

5) خراب بودن نرم افزار

بعضی اوقات نرم افزار سیستم آندروید خراب می شود. اگر از یک ROM Android سفارشی استفاده می کنید، نسخه دیگری از ROM یا نوع دیگری از آن را باهم امتحان کنید.

اگر از ROM سفارشی استفاده نمی کنید، ممکن است تنها گزینه شما امتحان تنظیم مجدد کارخانه دستگاه باشد. با این حال مراقب باشید زیرا تنظیم مجدد کارخانه داده ها را از دستگاه شما پاک می کند. در اکثر دستگاه های Android، می توانید با رفتن به “Settings” > “Backup & reset” > “Reset device تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید.

6) گیر کردن دکمه Power

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که گاهی اوقات در دکمه “Power” مقداری آب یا آشغال گیر کند و موجب گیر کردن گاه و بیگاه دکمه پاور و به دنبال آن، ریست شدن گوشی شود.

7) معیوب بودن سخت افزار

اگر همه موارد فوق امتحان شده است و اندروید شما هنوز هم بطور خودکار ریست می شود، ممکن است ایراد از سخت افزار شما باشد. بهترین راه برای برطرف کردن این مسئله این است که آن را با شرکت سازنده یا افراد متخصص در میان بگذارید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *