ترفند, ترفند گوشی, مجله تکنولوژی

تمام مواردی که باید درباره اینترنت پرسرعت 5G بدانید!

اینترنت پرسرعت 5G

اینترنت پرسرعت 5G چیست؟

پاسخ: اینترنت پرسرعت 5G شبکه تلفن همراه نسل 5 است که در مقایسه با نسل های قبلی بسیار بهتر است.

5G، شبکه تلفن همراه را، نه تنها به مردم وصل می کند، بلکه ماشین ها، اشیاء و دستگاه ها را نیز به هم پیوسته و کنترل می کند. این نسل باعث افزایش تجربیات کاربر جدید و صنایع جدید می شود. 5G نرخ های اوج چند گیگابیت بر ثانیه، تأخیر فوق العاده کم، ظرفیت عظیم و تجربه کاربر یکنواخت تر را ارائه می دهد.

نسل های دیگر شبکه های تلفن همراه چیست؟

پاسخ: سایر نسل های شبکه تلفن همراه 1G 2G 3G و 4G هستند.

  • 1G صدای آنالوگ را تحویل داد.
  • 2G صدای دیجیتالی (به عنوان مثال، CDMA) را معرفی کرد.
  • 3G داده های تلفن همراه (به عنوان مثال، CDMA2000) را آورده است.
  • 4G LTE در عصر اینترنت موبایل درگیر شد.
شبکه های تلفن همراه

مزایای اینترنت پرسرعت 5G چیست؟

پاسخ: 5G نوعی شبکه جدید است: بستری برای نوآوری که نه تنها خدمات پهنای باند تلفن همراه امروز را تقویت می کند بلکه شبکه های تلفن همراه را نیز برای پشتیبانی از تنوع وسیع دستگاه ها و خدمات گسترش می دهد و صنایع جدید را با بهبود عملکرد، کارآیی و ارتباط برقرار می کند.

از طریق یک مطالعه اقتصادی، ما فهمیدیم که تأثیر اقتصادی کامل 5G تا سال 2035 با پشتیبانی از طیف گسترده ای از صنایع و تولید بالقوه تا 12 تریلیون دلار کالا و خدمات، در سراسر جهان تحقق خواهد یافت.

این مطالعه همچنین نشان داد که زنجیره ارزش 5G ها، اپراتورها، سازندگان محتوا، توسعه دهندگان برنامه ها و مصرف کنندگان به تنهایی می توانند تا سال 2035 به میزان 3.5 تریلیون دلار درآمد کل ایجاد کنند و تا 22 میلیون شغل یا بیش از یک شغل برای همه پشتیبانی کنند.

برای 5G چه خدمات و مواردی را استفاده می کنید؟

پاسخ: به طور کلی، موارد استفاده 5G را می توان به طور گسترده به سه نوع اصلی خدمات طبقه بندی کرد:

پهنای باند تلفن همراه پیشرفته: 5G نه تنها تلفن های هوشمند ما را بهتر می کند بلکه در تجربیات همه جانبه جدید مانند VR و AR با سرعت بالاتر و یکنواخت تر داده ها، تأخیر کمتر و هزینه در هر بیت استفاده می کند.
ارتباطات بحرانی ماموریت: 5G سرویس های جدیدی را قادر می سازد که بتوانند صنایع با لینک های بسیار با اطمینان و در دسترس، دارای تأخیر کم مانند کنترل از راه دور زیرساخت های حیاتی، وسایل نقلیه و رویه های پزشکی را تبدیل کنند.
انبوه اینترنت اشیاء: 5G یکپارچه تعداد قابل توجهی از سنسورهای تعبیه شده را با استفاده از کم کردن سرعت در داده ها، قدرت و تحرک برای ارائه راه حل های کم هزینه، تقریباً در همه چیز متصل می کند.

تفاوتهای کلیدی فن آوری های 5G چیست؟

تفاوتهای کلیدی فن آوری های 5G چیست؟

پاسخ: 5G طیف گسترده ای از اختراعات فن آوری را در طراحی رابط هوایی (5G NR (New Radio و همچنین شبکه اصلی 5G NextGen به ارمغان می آورد.

رابط هوایی جدید 5G NR بسیاری از اختراعات بنیادی بی سیم را معرفی می کند ، و به نظر ما ، پنج مورد برتر عبارتند از:

  • شماره شناسی OFDM مقیاس پذیر با مقیاس 2n از فاصله subcarrier
  • طراحی زیر فریم TDD انعطاف پذیر، پویا و دارای قابلیت انعطاف پذیر
  • کد نویسی پیشرفته و انعطاف پذیر کانال LDPC
  • فن آوری های آنتن MIMO پیشرفته
  • تکنیک های پیشرفته تقسیم طیف

5G چگونه کار می کند؟

پاسخ: مانند 4G LTE ،5G نیز مبتنی بر OFDM است و بر اساس همان اصول شبکه تلفن همراه کار خواهد کرد. با این حال، رابط هوایی 5G NR جدید، OFDM را افزایش داده تا درجه بالاتری از انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را ارائه دهد.

چه زمانی 5G بیرون می آید؟

پاسخ: توجه به این نکته ضروری است که استقرار اولیه 5G NR بر روی موارد استفاده از پهنای باند تلفن همراه (eMBB) برای افزایش ظرفیت و ارائه یک تجربه پهنای باند تلفن همراه (سرعت سریع تر، تأخیرهای پایین تر و غیره) متمرکز خواهد شد. همانند نسل های قبلی شبکه های تلفن همراه، برای تکثیر شبکه جدید 5G زمان لازم است.

5G چقدر است؟

پاسخ: 5G هنوز برچسب قیمت ندارد.

هدف اصلی 5G پایین آوردن هزینه به ازای هر بیت (هزینه داده) در مقایسه با 4G LTE، با استفاده از طیف جدید و گسترده تر در باند های بالاتر از جمله دامنه mmWave است.

این به طور بالقوه می تواند به اپراتورهای تلفن همراه اجازه دهد برنامه های داده نامحدود را حتی با افزایش مصرف داده ادامه دهند. این همچنین می تواند موارد استفاده جدید را فعال کرده و کاربردهای بیشتری را برای استفاده گسترده تر در شبکه 5G از نظر اقتصادی پایدار کند.

به عنوان مثال، 5G می تواند به گسترش واقعیت افزوده و به واقعیت غوطه ور کمک کند، که امروزه با 4G LTE امکان پذیر است اما ممکن است با ظرفیت شبکه و هزینه های داده محدود شود.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *