مجله تکنولوژی

گجت گوشی چیست ؟ جدیدترین گجت های گوشی هوشمند

گجت گوشی چیست

گوشی های هوشمند آیا واقعا هوشمندانه عمل می کنند؟ اکثر مردم از گوشی هوشمند برای مرور شبکه های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، بازی کردن، ایجاد الگوهای رفتاری (MEMEs) و آپلود عکس ها به Instagram استفاده می کنند. اما با توجه به دنیای تکنولوژی امروز، هوشمندی گوشی در چیست ؟ هر چند گوشی هوشمند اساسا یک رایانه کوچک است ولی می توانید با استفاده از گجت ها، کارهای بسیار شگفت انگیزی از جمله پرتاپ آن به فضا به عنوان یک نانوساختار، انجام دهید.

گجت گوشی چیست

همانطور که گفتیم، در عین حال که از گوشی هوشمند خود برای فعالیت های اینترنتی استفاده می کنید، می توانید آن را برای کارهای دیگر مانند: پیدا کردن ماشین، قفل و باز کردن درب خانه، مراقبت از سلامت بدن، تماس با بستگان هنگام وقوع تصادف و … استفاده کنید.  بنابراین اگر می خواهید گوشی خود را هوشمند تر کنید، تا پایان مقاله با ما همراه باشد.

گجت گوشی چیست ؟

به طور کلی گجت به وسایل الکترونیکی یا مکانیکی کوچکی گفته می شود که برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند و به آسان تر شدن زندگی کمک می کنند. وسایلی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها، یا ابزارهای الکترونیکی کوچک مثل مسواک های برقی، بلندگوهای بیسیم کوچک، دستگاه های پخش چند رسانه ای و هر وسیله ای از این قبیل را می توان گجت نامید. علاوه بر کارایی، فناوری به کار رفته در ساخت آن هم بسیار مهم است. گاهی دستگاه هایی که به عنوان گجت شناخته می شوند، خلاقیت سازنده شان را نشان می دهند تا کارایی آن!

گجت گوشی چیست



در واقع گجت ها ابزارهایی خلاقانه و جدید هستند و از فناوری های روز بهره می برند به همین دلیل باعث می شود گاهی بسیار گران قیمت باشند. گجت ها می توانند کارهای مختلف را برای ما آسان تر کنند.

اما دلیل استفاده از واژه “گجت” چیست ؟ نکته مهم در به کار بردن واژه گجت، تازه و جدید بودن آن است، برای مثال گوشی های هوشمند در زمان ارائه به عنوان یک گجت بسیار کاربردی شناخته می شدند ولی اکنون دیگر برای معرفی آنها از واژه گجت استفاده نمی کنند.

جدیدترین گجت های گوشی هوشمند

Viper SmartStart

Viper SmartStart دستگاهی است که به شما اجازه می دهد تا کارهای روزمره، مانند باز و بستن درب خانه، را با دسترسی از راه دور یا به صورت ریموت انجام دهید. علاوه بر آن، با Viper SmartStart حتی می توانید وضعیت وسیله نقلیه خود را بررسی کنید از سلامت و ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

گجت گوشی Viper SmartStart
Viper SmartStart

Hone

معمولا افراد دائما در حال جستجو کلیدهای گمشده خود هستند. Hone یک دستگاه بلوتوثی برای آیفون و آی پاد است که به شما کمک می کند کلید خود را پیدا کنید. راه اندازی این گجت بسیار آسان است. فقط کافی است دستگاه را به کلید خود وصل کنید و دکمه “Find” را بر روی آیفون خود فشار دهید. دستگاه روشن می شود و صدایی را برای نشان دادن موقعیت کلید پخش می کند.

گجت گوشی Hone
Hone

Lockitron

Lockitron نه تنها به شما اجازه می دهد قفل درب را تنها با یک لمس بر روی گوشی های هوشمند باز کنید، بلکه اگر شخصی در حال در زدن باشد، شما را آگاه  می کند. با سفارشی سازی درست این گجت، می توانید طوری آن را تنظیم کنید که هنگام نزدیک شدن، درب به صورت اتوماتیک باز شود.

گجت گوشی Lockitron
Lockitron

Square Register

Square Register یک انقلابی است که سیستم های قدیمی و استاتیک فعلی را مختل می کند. با استفاده از خاصیت Mobility (همراه بودن) در گوشی های هوشمند، به شما اجازه می دهد تا هر گونه پرداخت توسط کارت اعتباری را در هر زمان و هر کجا دریافت کنید. شاید برای شما هم سوال باشد که متد امنیتی به کار رفته برای این گجت چیست ؟ در این سیستم از رمز گذاری داده برای جلوگیری از کلاه برداری و افزایش امنیت استفاده می شود.

گجت گوشی Square Register
Square Register

Geode

 Geode می تواند تمامی کارت های اعتباری فیزیکی، کارت های وفاداری و کارت های عضویت را به صورت اطلاعات دیجیتالی تبدیل کند. برای استفاده از کارت ها، می توانید اطلاعات کارت را به کارت Geode انتقال دهید. برای فعال کردن کارت، کارت اعتباری مورد نظر را انتخاب کنید، سپس برای پرداخت، کارت Geode را به صورت عادی در ترمینال بکشید.

گجت هوشمند Geode
Geode

Tod

Tod مانند تراشه های هوشمندی است که برای ردیابی محل فرزندتان، حیوان خانگی یا حتی ماشینتان می توانید استفاده کنید. این ابزارک را در وسایل شخصی که می خواهید ردیابی کنید قرار می دهید و هنگامی که آن ها به مکانی خارج از برنامه ریزی بروند، با ارسال آلارم از طریق ایمیل یا متن به شما اطلاع می دهد.

گجت گوشی tod
Tod

Pico Genie A100

Pico Genie A100، یک پروژکتور همراه با بلندگو، در سایز یک گوشی می باشد. نتیجه نمایش آن یک صفحه 60 اینچی با اثر تقویت صداست.

گجت گوشی Pico Genie A100
Pico Genie A100

Scanbox

شما می توانید از گوشی هوشمند خود برای کمک به اسکن کد مانند کدهای QR استفاده کنید، اما Scanbox دارای LED هایی برای اسکن است که از منابع نور برجسته ای برای بهترین کیفیت اسکن استفاده می کند.

شما می توانید از گوشی هوشمند خود برای کمک به اسکن کد مانند کدهای QR استفاده کنید، اما Scanbox دارای LED هایی برای اسکن است که از منابع نور برجسته ای برای بهترین کیفیت اسکن استفاده می کند.

گجت گوشی Scanbox
Scanbox

Sensordrone

 Sensordrone یک پردازنده حسگر است که اطلاعات حیاتی را از اطراف محیط خود، از قبیل کیفیت هوا، نشت گاز، دما، رطوبت و غیره را دریافت می کند. این سنسور برای افرادی که مشغول کار و نیاز به اندازه گیری فنی محیط دارند، مناسب است.

گجت گوشی Sensordrone
Sensordrone

Misfit Shine

به شما کمک می کند تا فعالیت های جسمانی خود را در مسیر حرکت مشاهده و پیگیری کنید.

گجت گوشی Misfit Shine
Misfit Shine

پس از اتصال آن به بدن خود، Shine فعالیت های جسمانی شما را زیر نظر خواهد گرفت و در پایان روز به شما اطلاع می دهد که حرکات بدن شما به اندازه کافی مناسب بوده یا خیر.