معرفی محصول

بهترین کارت صدای اکسترنال (external)

کارت صدای اکسترنال

اگر قصد خرید یک کارت صدای جدید دارید، آیا بهتر است کارت صدای external بخرید یا کارت صدای داخلی؟ مزایای کارت صدای اکسترنال چیست؟ برای آشنایی بیشتر با کارت صدای اکسترنال مطلب زیر را دنبال کنید.

کارت صدا چیست؟

کارت صدا یکی از اجزای سخت افزاری سیستم است که باعث پخش صدا می شود. وظیفه کارت صدا آماده سازی سیگنال ها جهت پخش و دریافت سیگنال های ورودی از میکروفون و آماده کردن آن ها برای ذخیره در سیستم است.

انواع کارت صدا

انواع کارت صدای اکسترنال

کارت صدا انواع مختلفی دارد و با توجه به نحوه اتصال کارت صدا به سیستم به دو دسته کارت صدای داخلی (internal) و کارت صدای اکسترنال (external) تقسیم می شود. کارت صدای داخلی در داخل یکی از اسلات های مادربرد قرار می گیرد و پورت های خروجی آن در پشت سیستم قرار می گیرد.

کارت صدای اکسترنال توسط پورت های USB به سیستم متصل می شود و می توان از طریق آن خروجی صدا را دریافت کرد.

در مقاله انواع کارت صدا به طور دقیق در مورد کارت صدا بحث کردیم.

مزیت های یک کارت صدای اکسترنال

کارت صدای اکسترنال چند مزیت نسبت به کارت صدای داخلی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

کارت صدای اکسترنال
  • نصب آسان:برای نصب کارت صدای اکسترنال شما مجبور نیستید همه کامپیوتر خود را باز کنید و کارت صدا را نصب کنید. این کارت صدا، به آسانی با یک پورت USB به سیستم متصل می شود.
  • بدون خطر: باز کردن پشت سیستم گاهی اوقات ممکن همراه با درصد کمی خطر مواجه باشد که باعث آسیب  رسیدن به بقیه اجزا سیستم می شود. اما با استفاده از این نوع کارت صدا، نیازی به باز کردن سیستم نیست.
  • کوچک، جمع و جور وقابل حمل است.
  • به راحتی می توان از گرد و غبار تمیز شود.
  • قابلیت اضافه کردن صدای سینما خانگی را به سیستم می دهد.

دلایل استفاده از یک کارت صدای اکسترنال

دلایل متعددی برای استفاده از یک کارت صدای اکسترنال وجود دارد:

  • اگر قصد دارید با کمترین امکانات یک سینمای خانگی ایجاد کنید، می توانید با استفاده از این کارت صدا این کار را انجام دهید.
  • در صورتی که کارت صدای سیستم شما شکسته است با استفاده از یک کارت صدای اکسترنال می توانید آن را جایگزین کنید.
  • برخی ازاین کارت صداها چندین پورت دارند که می توان به آن ها خروجی های میکروفن و بلندگو اضافه کرد.

در مقاله آموزش رفع مشکلات کارت صدا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشکلاتی که برای کارت صدا ممکن است پیش آید مطالعه کنید.

بهترین کارت صدای اکسترنال

در جدول زیر 10 کارت صدای اکسترنال مطرح و محبوب را برای شما جمع آوری کرده ایم:

 تصویر نام محصول مزایا معایب
Sewell Direct Soundbox   سخت افزار قوی مبدل با کیفیت، آمپلی فایر هدفون، کارت صدای با کیفیت عالی برای پخش موسیقی وفیلم ، مصرف پایین CPU مقرون به صرفه، عدم پشتیبانی از ویژگی 3D ، از لحاظ نرم افزاری تا حدودی متوسط است.
Creative Sound BlasterX G5
استفاده از تکنولوژی 3D، طراحی براق و زیبا، پردازنده صوتی چند هسته ای،  برای گیمرها مناسب نیست ، ترکیب با میکروفون
Crystal Voice Technology and BX Pro Studio   مناسب برای گیمرها ، بسیار سبک و قابل حمل   برخی از مشتریان از هدفون و تقویت کننده شکایت کردند
ASUS Sound Card Xonar U5
کیفیت بالا ، تکنولوژی SNR، مناسب برای گیمرها به گفته برخی مشتریان این محصول خیلی آرام است  
Creative Sound BlasterX G1   کانال صدا با قدرت 7.1، حالت X-Plus  برای گیمرها، بسیار جمع و جور برای استفاده تعدادی از مشتریان از صدای نویز مانند آن شکایت کرده اند.
BC Master Karaoke System   دارای هشت حالت مختلف، قابل حمل و سبک، کیفیت بالا در نظر سنجی در بین تعدادی از کاربران زیاد محبوب است. مناسب برای اهداف کاراکوئه
Baile Portable Sound Card
ویژگی سه بعدی، مقرون به صرفه ،ساخته شده از آلومینیوم   از نظر کیفیت زیاد در حد مطلوب نیست  
KZON Sound Card Adapter   طراحی ساده و براق، 16 الگوی ریتمیک مختلف، 23 حالت محیطی مختلف، سازگار با اکثر سیستم ها کابل کوتاه
StarTech External Sound Card
کیفیت عالی صدا در عین کوچکی دستگاه استفاده آسان مقرون به صرفه طول عمر کوتاه مدت ، برخی مشتریان ادعا داشته اند که در سیستم های مک کار نمی کند.
VAlinks External Sound Card   مقرون به صرفه، جمع و جور و قابل استفاده ، سازگار با اکثر سیستم ها ، کیفیت بالا بادوام نیست، نارضایتی برخی از مشتریان ، رنگ خیلی روشن و غیر متعارف

Gerelateerde berichten