آموزش, ویندوز

نحوه پیدا کردن فایل های EXE در ویندوز 10

پیدا کردن فایل های EXE در ویندوز 10

ممکن است مجبور باشید برخی از مشکلات عیب یابی پیشرفته را انجام دهید یا شاید پیوند دسکتاپ را برای یک برنامه از دست داده باشید. در این مقاله نحوه پیدا کردن فایل های EXE در ویندوز 10 را آموزش خواهیم داد.

در ابتدا باید میانبر برنامه را که تصمیم دارید فایل EXE آن را پیدا کنید، بیابید. بر روی میانبر کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

رفتن به بخش properties به منظور پیدا کردن فایل های EXE در ویندوز 10
پیدا کردن فایل های EXE در ویندوز 10

اگر میانبر در نوار وظیفه شما قرار دارد، بر روی آن کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

رفتن به بخش properties از بخش taskbar

پس از انتخاب Properties، در این پنجره در زیر میانبر بر روی دکمه “Open File Location” کلیک کنید.

نمایش آدرس فایل exe

با این کار File Explorer مستقیماً در محل پرونده EXE باز می شود. اکنون می توانید آنچه را که می خواهید در عیب یابی یا کپی کردن میانبر در دسکتاپ خود بدست آورید، انجام دهید. فقط بخاطر داشته باشید که انتقال یا تغییر پرونده EXE می تواند باعث شود برنامه به درستی کار نکند.

پیدا کردن فایل از درایو c

اگر فایل EXE برنامه به راحتی در دسترس نیست، می توانید دو مکان C: \ Program Files یا C: \ Program Files (x86) را در سیستم خود مرور کنید تا پوشه اصلی برنامه برنامه را پیدا کنید. سپس به دنبال پوشه ای با نام مشابه ناشر برنامه باشید. یا نام خود برنامه است. آن پوشه را باز کرده و نام فایل EXE مورد نظر خود را در داخل پوشه جستجو کنید.

چه نیاز به اصلاح یک برنامه، بازیابی میانبر آن یا انجام برخی از مشکلات عیب یابی پیشرفته باشید، یافتن فایل EXE در صورت داشتن میانبر آسان است و حتی در صورت عدم وجود می توانید آن را در مکان های مشترک File Explorer جستجو کنید.

منبع :groovypost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *