آموزش, نرم افزار

بهترین نرم افزار های مدیریت رمز عبور در سال 2022

نرم افزار مدیریت رمز عبور

استفاده از یکی از بهترین نرم افزار های مدیریت رمز عبور بهترین راه برای افزایش امنیت آنلاین برا جلوگیری از هک شدن دستگاه شما توسط هکرها و بد افزارها است. یک نرم افزار مدیریت رمز عبور می تواند به سرعت و به راحتی رمز های عبور قوی را برای شما تولید کند. بیشتر آنها می توانند به طور خودکار فرم های ورود را پر کنند، و بسیاری نیز شماره کارت اعتباری و جزئیات شخصی را نیز پر می کنند.

گذرواژه‌ها و سایر داده‌ های حساس شما در دستگاه‌ های شما و سرورهای مدیریت رمز عبور رمز گذاری می‌ شوند. و احراز هویت دو مرحله ای نفوذ به حساب شما را سخت تر می کند، حتی اگر شخص دیگری رمز اصلی شما را یاد بگیرد.

با این حال، هیچ یک از بهترین نرم افزار های مدیریت رمز عبور به شما اجازه بازیابی رمز عبور اصلی خود را در صورت فراموشی نمی دهند، اگرچه برخی به شما اجازه می دهند به روش های دیگر دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

چرا وقتی مرورگر های وب می توانند رمز های عبور را به خاطر بسپارند، از یک نرم افزار مدیریت رمز عبور مستقل استفاده کنیم؟

متأسفانه، سرقت رمز های عبور از مرورگر های وب کار سختی نیست و بد افزار هایی که این کار را انجام می دهند بسیار رایج هستند. نرم افزارهای مدیریت رمز عبور مستقل بسیار ایمن هستند، چندین ویژگی را ارائه می دهند و در تمام مرورگرها و دستگاه های اصلی کار می کنند.

1. LastPass

LastPass

به طور کلی بهترین نرم افزار مدیریت رمز عبور است.

مشخصات نرم افزارپلتفرم‌ ها: ویندوز، مک، iOS، اندروید، لینوکس، Chrome OSFree-نسخه
محدودیت‌ های نسخه: می تواند در یک زمان فقط به یک دستگاه وارد شود
قابلیت احراز هویت دو مرحله ای: دارد
افزونه های مرورگر: کروم، فایرفاکس، سافاری، اج، اپرا
قابلیت پر کردن فرم: دارد
قابلیت باز کردن قفل پین برنامه تلفن همراه: دارد
ورود بیومتریک: شناسه چهره، شناسه لمسی در iOS و macOS، اثر انگشت اندروید و ویندوز
مزایاپسوندهای مرورگر با امکانات کامل
گزینه های گسترده احراز هویت دو مرحله ای
طراحی ثابت و ساده
معایبنسخه رایگان دیگر آن چیزی نیست که قبلا بود
بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد حذف شده اند

توضیحات:

LastPass به دلیل سهولت استفاده، پشتیبانی از همه پلتفرم‌ های اصلی و طیف وسیعی از ویژگی‌ هایش، انتخاب ما برای بهترین نرم افزار مدیریت رمز عبور است. نسخه رایگان LastPass دیگر در همه دستگاه‌ های شما همگام‌ سازی نمی‌ شود، بلکه فقط در بین رایانه‌ ها یا بین تلفن های همراه شما همگام‌ سازی می‌ شود، نه هر دو. این نرم افزار دارای ویژگی هایی مانند تولید کننده رمز عبور، رمز های عبور نامحدود و ذخیره سازی ایمن است.

نسخه پولی همگام‌ سازی نامحدود بین همه دستگاه‌ ها، پشتیبانی از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ ای فیزیکی (2FA)، ۱ گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی فایل آنلاین، نظارت بر دارک وب حساب‌ های شما و دسترسی به پشتیبانی فنی برتر را اضافه می‌ کند.

برای استفاده از LastPass نیازی به نصب برنامه روی رایانه خود ندارید. در عوض، نرم افزار می تواند به طور کامل در برنامه های افزودنی مرورگر و در رابط وب با امکانات کامل وجود داشته باشد. هنوز برنامه‌ های دسکتاپ قدیمی برای Windows و Mac همراه با محدودیت‌ هایی در دسترس هستند. اما گزینه LastPass Pocket فقط برای شبکه محلی برای ویندوز و لینوکس متوقف شده است.

2. 1Password

1Password

این نرم افزار بهترین نرم افزار مدیریت رمز عبور برای کاربران مک است.

مشخصات نرم افزارپلتفرم ها: ویندوز، مک، iOS، اندروید. لینوکس، سیستم عامل کروم، داروین، FreeBSD، OpenBSD
محدودیت های نسخه رایگان: نسخه رایگان وجود ندارد
قابلیت احراز هویت دو مرحله ای: دارد
افزونه های مرورگر: کروم، فایرفاکس، سافاری، اج، بریو
قابلیت پر کردن فرم: دارد
قابلیت باز کردن قفل پین برنامه تلفن همراه: دارد
ورود به سیستم بیومتریک: Face ID، Pixel Face Unlock، Touch ID در iOS و macOS، Windows Hello، اثر انگشت اندروید و لینوکس
مزایاحالت سفر امنیت را تامین می کند
ابزارهای سازمانی قوی
رمز گذاری کلید مخفی
معایببرنامه های تلفن همراه بسیار ابتدایی
نسخه رایگان دیگر وجود ندارد

توضیحات:

برنامه ویندوز1Password با برنامه Mac خود به یکپارچگی ویژگی ها رسیده است. برنامه های تلفن همراه Android و iOS به اندازه رابط های دسکتاپ مختلف همه کاره نیستند، اما استفاده از آنها آسان است و از تکمیل خودکار فرم نیز پشتیبانی می کنند.

همچنین دارای افزونه های مستقل مرورگر عالی است که مستقیماً با مرورگر های وب کار می کنند و اکنون از لاگین های بیومتریک پشتیبانی می کنند. ویژگی killer این نرم افزار یک حالت سفر است که داده‌ های حساس را از دستگاه‌ های شما به صورت موقت حذف می‌ کند تا عوامل کنترل مرزی نتوانند آن‌ ها را پیدا کنند.

اخیراً، 1Password شروع به ارائه آدرس های ایمیل “ماسک شده” برای حفظ حریم خصوصی بیشتر از طریق معامله با ارائه دهنده ایمیل Fastmail کرده است. نکته مهم این است که شما باید در هر دو سرویس اشترک بگیرید.

همچنین یک سرویس اشتراک گذاری داده امن به نام Psst را نیز اضافه کرد که به کاربران 1Password این امکان را می دهد که یک وب لینک موقت برای هر کسی ارسال کنند تا اطلاعاتی مانند رمز عبور را که قبلاً در 1Password ذخیره شده است به اشتراک بگذارند. نیازی نیست که گیرنده در 1Password اشتراک داشته باشد.

برنامه مستقل قدیمی‌ تر این نرم افزار که به کاربران مک اجازه می‌ داد دستگاه‌ ها را به صورت محلی همگام‌ سازی کنند، و همچنین نسخه رایگان 1Password نیز دیگر وجود ندارد.

1Password که مدت ها مورد علاقه کاربران مک و آیفون بود، تجربه کاربری ویندوز و اندروید خود را به شدت بهبود بخشیده است و همچنین اکنون دارای یک برنامه دسکتاپ لینوکس است.

3. Keeper

Keeper

این نرم افزار یک نرم افزار مدیریت رمز عبور عالی با امنیت بالا است.

مشخصات نرم افزار پلتفرم ها: ویندوز، مک، iOS، اندروید. لینوکس، کروم OS
محدودیت های نسخه رایگان: می تواند در یک زمان فقط به یک دستگاه وارد شود
قابلیت احراز هویت دو مرحله ای: دارد
افزونه های مرورگر: کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، سافاری، اج، بریو
قابلیت پر کردن فرم: دارد
قابلیت باز کردن قفل پین برنامه تلفن همراه: ندارد
ورود بیومتریک: Face ID، Pixel Face Unlock، Touch ID در iOS و macOS، Windows Hello، اثر انگشت اندروید
مزایاحالت آفلاین بدون اینترنت
امنیت و تأیید بسیار قوی
معایببرنامه های مستقل برای بیومتریک دسکتاپ مورد نیاز است

توضیحات:

Keeper فایل‌ ها و اسناد را از هر نوع ذخیره می‌ کند و احتمالا بهترین امنیت را در بین نرم افزار های مدیریت رمز عبور داشته باشد. این نرم افزار یک رابط کاربری ثابت، بدون توجه به پلتفرم مورد استفاده شما ارائه می دهد، و اخیراً 20 الگو برای پر کردن اسناد شخصی مانند گذرنامه و گواهینامه رانندگی اضافه کرده است. نسخه رایگان Keeper به شما همه چیز را می دهد به جز همگام سازی بین دستگاه ها.

با ۲۵ دلار اضافی در سال، Keeper اینترنت را برای استفاده غیرمجاز از داده‌ های شخصی شما کنترل می‌ کند و ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی ابری امن ارائه می‌ دهد، یا می‌ توانید این خدمات را به‌ صورت جداگانه با ۲۰ دلار و ۱۰ دلار در سال اضافه کنید. همچنین یک سرویس پیام رسانی امن رایگان نیز ارائه می دهد.

Keeperدر نسخه رایگان به شما اجازه نمی‌ دهد دستگاه‌ هایتان را همگام‌ سازی کنید، اما نسخه پولی آن (35 دلار در سال) با LastPass و 1Password همخوانی نزدیکی دارد. Keeper همچنین تمرکز زیادی روی حریم خصوصی و امنیت کاربر دارد.

4. Dashlane

Dashlane

این نرم افزار بهترین رابط کاربری دسکتاپ مدیریت رمز عبور است.

مشخصات نرم افزارپلتفرم ها: ویندوز، مک، iOS، اندروید. لینوکس، کروم OS
محدودیت های نسخه رایگان: می تواند در یک زمان فقط به یک دستگاه وارد شود، حداکثر 50 کلمه عبور
قابلیت احراز هویت دو مرحله ای: دارد
افزونه های مرورگر: کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، سافاری، اج
قابلیت پر کردن فرم: دارد
قابلیت باز کردن قفل پین برنامه تلفن همراه: دارد
ورود بیومتریک: Face ID، Pixel Face Unlock، Touch ID در iOS و macOS، اثر انگشت اندروید و ویندوز
مزایارابط ntuitive در تمام سیستم عامل ها
سرویس VPN نامحدود داخلی
تغییر انبوه رمز عبور
معایببه عنوان یک نرم افزار مدیریت رمز عبور گران است

توضیحات:

Dashlane حداقل در حال حاضر نرم افزار دسکتاپ بسیار خوبی دارد. ویژگی killer می تواند صدها رمز عبور را به طور همزمان بازنشانی کند، که اخیراً بازنگری شده است.

استفاده از این نرم افزار آسان است و در پر کردن اطلاعات شخصی شما در فرم های آنلاین عالی است. یک اسکنر از طریق صندوق ورودی ایمیل شما می گذرد تا حساب های آنلاینی را که ممکن است آنها را فراموش کرده باشید پیدا کند.

از طرف دیگر، طرح Dashlane Premium این نرم افزار مانیتورینگ دارک وب و سرویس VPN نامحدود را ارائه می دهد که مورد دوم از Hotspot Shield برخوردار است.

Dashlane یک رابط کاربری عالی دارد و می تواند ده ها رمز عبور شما را همزمان تغییر دهد. اما نسخه رایگان Dashlane بسیار محدود است، طرح جدید سالانه 36 دلاری آن تنها در دو دستگاه همگام‌ سازی می‌ شود و طرح حق بیمه نامحدود آن 60 دلار در سال است که گران است. مگر اینکه قصد استفاده از VPN داخلی را داشته باشید.

5. Bitwarden

Bitwarden

این نرم افزار بهترین نسخه رایگان در میان نرم افزار های مدیریت رمز عبور است.

مشخصات نرم افزارپلتفرم ها: ویندوز، مک، iOS، اندروید. لینوکس
محدودیت های نسخه رایگان: محدودیت در اشتراک گذاری فایل و 2FA
قابلیت احراز هویت دو مرحله ای: دارد
افزونه های مرورگر: کروم، سافاری، فایرفاکس، اپرا، بریو، مایکروسافت اج، ویوالدی، تور
قابلیت پر کردن فرم: دارد
قابلیت باز کردن قفل پین برنامه تلفن همراه: دارد
ورود به سیستم بیومتریک: Face ID، Touch ID در iOS و macOS، اثر انگشت و قفل چهره در Android، Windows Hello
مزایانسخه رایگان کاملاً نامحدود
حق بیمه ارزان
منبع باز و بسیار امن
معایباز همه ویژگی ها بصری استفاده نمی کند

توضیحات:

Bitwarden که در سال 2016 راه اندازی شد، با قیمت های پایین، طراحی جذاب و نسخه رایگان با امکانات کامل، در رتبه های برتر نرم افزار های مدیریت رمز عبور قرار گرفت. اما اکنون که LastPass سرویس رایگان خود را محدود کرده است، Bitwarden بهترین گزینه برای هر کسی است که می‌ خواهد همه لاگین‌ های خود را در همه دستگاه‌ های خود بدون پرداخت یک سکه همگام‌ سازی کند.

نسخه پولی 10 دلاری Bitwarden دارای اکثر ویژگی‌ هایی است که در LastPass، Keeper یا 1Password پیدا می‌ کنید، اگرچه استفاده از آن می‌ تواند کمی غیر معمول باشد. Bitwarden به شما این امکان را می دهد که سرور خود را برای همگام سازی رمز های عبور خود تنظیم کنید.

send ویژگی‌ کلیدی یک سرویس اشتراک‌ گذاری اطلاعات ابتکاری است که یک نسخه ویندوز «قابل‌ حمل» است که می‌ توانید بر روی یک فلش درایو و برنامه‌ های افزودنی برای هشت مرورگر مختلف نصب کنید. تنها مشکل اصلی Bitwarden این است که برنامه دسکتاپ تا حدی محدود است و برنامه های تلفن همراه نمی توانند شماره کارت اعتباری یا سایر اطلاعات غیر ورود به سیستم را به طور خودکار پر کنند.

بهترین نسخه رایگان اکنون متعلق به Bitwarden است که به شما امکان می دهد همه رمز های عبور خود را در همه دستگاه های خود به صورت رایگان همگام سازی کنید. با پرداخت سالانه 10 دلار برای Bitwarden، فضای ذخیره سازی ابری امن و همچنین گزینه های 2FA و اشتراک گذاری بیشتری را در اختیار شما می گذارد.

6. Myki

Myki

نرم افزار مدیریت رمز عبور کاملا رایگان، با رویکرد امنیتی منحصر به فرد.

مشخصات نرم افزارپلتفرم ها: ویندوز، مک، iOS، اندروید. لینوکس
محدودیت های نسخه رایگان: ندارد
قابلیت احراز هویت دو مرحله ای: دارد
افزونه های مرورگر: کروم، سافاری، فایرفاکس، اپرا، اج
قابلیت پر کردن فرم: دارد
قابلیت باز کردن قفل پین برنامه تلفن همراه: دارد
ورود بیومتریک: Face ID، Touch ID، Windows Hello، Face Unlock Pixel 4، خوانندگان اثر انگشت اندروید
مزایارایگان برای استفاده مصرف کننده
مدل امنیتی آفلاین منحصر به فرد
معایببرخی از ویژگی ها باگ به وجود می آورند

توضیحات:

Myki هر کاری را که یک نرم افزار مدیریت رمز عبور باید انجام دهد انجام می دهد، از جمله همگام سازی نامحدود بین دستگاه ها، تولید و اشتراک گذاری رمز عبور، و اطلاع از رمز های عبور ضعیف یا استفاده مجدد.

تمام داده های شما به جای سرورهای شرکت Myki در دستگاه های شخصی شما ذخیره می شود. به جای ورود به سیستم با رمز عبور اصلی، از یک کد پین شش رقمی استفاده می کنید که می تواند در هر دستگاهی متفاوت باشد. حالت پارانوئید اختیاری به تأیید دستی برای هر درخواست تکمیل خودکار نیاز دارد.

نکته منفی این است که Myki هیچ vault وبی ندارد که بتوانید از هر جایی به آن دسترسی داشته باشید. استفاده از برخی از ویژگی‌ های Myki کمی باگ به وجود می آورد. به همین خاطر نسخه بدون هزینه Bitwarden ممکن است برای اکثر افراد انتخاب بهتری باشد. با این حال، Myki برای کاربر آگاه به امنیت که نمی‌ خواهد اطلاعات شخصی به صورت آنلاین ذخیره شود، اما ممکن است استفاده از KeePass را بسیار دشوار بداند، ارزش دارد.

7. Blur

Blur
مشخصات نرم افزارپلتفرم ها: ویندوز، مک، iOS، اندروید. لینوکس ( از طیق مرورگر ها)
محدودیت های نسخه رایگان: می تواند در یک زمان فقط به یک دستگاه وارد شود، ویژگی های حریم خصوصی کمتر
قابلیت احراز هویت دو مرحله ای: دارد
افزونه های مرورگر: کروم، اینترنت اکسپلورر، سافاری، فایرفاکس، اپرا
قابلیت پر کردن فرم: دارد
قابلیت باز کردن قفل پین برنامه تلفن همراه: ندارد
ورود بیومتریک: Face ID، Touch ID در iOS، اثر انگشت اندروید
مزایاویژگی های منحصر به فرد محافظت از حریم خصوصی
پشتیبانی از قابلیت تکمیل خودکار قوی فرم ها
معایبوارد کردن رمز عبور نامعتبر
تجربه ضعیف اپلیکیشن موبایل
گران قیمت به عنوان یک نرم افزار مدیریت رمز عبور

توضیحات:

Blur یک سرویس حفاظت از حریم خصوصی است که مدیریت رمز عبور روی آن نصب شده است. به عنوان یک نرم افزار مدیریت رمز عبور دسکتاپ مبتنی بر مرورگر خوب است، اما کمی گرانتر از LastPass، Keeper یا 1Password است و برنامه های موبایل آن قدیمی است و استفاده از آن راحت نیست.

چیزی که Blur در آن برتری دارد، خصوصی نگه داشتن اطلاعات شماست. شماره های کارت اعتباری یکبار مصرف را برای خرید های آنلاین، آدرس های ایمیل مختلف برای هر سرویس آنلاینی که در آن ثبت نام می کنید، و حتی شماره تلفن دوم را برای زمانی که نمی خواهید شماره واقعی خود را فاش کنید، ارائه می دهد.

همه اینها را با 39 دلار در سال با طرح حق بیمه اولیه Blur دریافت می کنید، اگرچه باید برای هر شماره اعتبار یک بار مصرف هزینه کمی بپردازید. کار با نسخه رایگان این نرم افزار کاملاً ساده است.

اگر فقط یک نرم افزار مدیریت رمز عبور خوب می خواهید، گزینه های بهتر و ارزان تری وجود دارد. اما اگر حفظ حریم خصوصی آنلاین جامع نگرانی اصلی شماست، Blur قطعا ارزش بررسی دارد.

8. KeePass

KeePass

عالی ،اگر بسیار فنی هستید.

مشخصات نرم افزارپلتفرم ها: ویندوز، مک، لینوکس، پورت های غیر رسمی اندروید، iOS، سیستم عامل کروم
محدودیت های نسخه رایگان: ندارد، برای همه رایگان است
قابلیت احراز هویت دو مرحله ای: از طریقافزونه ها
افزونه های مرورگر: افزونه های شخص ثالث برای کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اپرا، سافاری
قابلیت پر کردن فرم: دارد
قابلیت باز کردن قفل پین برنامه تلفن همراه: بستگی به برنامه شخص ثالث دارد
ورود بیومتریک: از طریق پلاگین ها
مزایاکاملا رایگان و متن باز
کنترل کامل داده ها را به شما می دهد
تقریباً روی هر چیزی اجرا می شود
معایبخیلی غیر شهودی
برنامه های شخص ثالث اندروید، iOS

توضیحات:

KeePass ممکن است قدرتمند ترین و قابل تنظیم ترین نرم افزار مدیریت رمز عبور موجود باشد که کاملاً رایگان است. نکته مهم این است که شما باید بسیاری از قطعات را خودتان بچینید.

برنامه دسکتاپ اصلی KeePass برای ویندوز نوشته شده است و با کمی تغییر روی مک یا لینوکس اجرا می شود. همگام سازی بین دستگاه ها به عهده شماست: می توانید از Dropbox، OneDrive یا حساب های آنلاین مشابه استفاده کنید، یا می توانید فایل ها را در شبکه خانگی محلی خود به اشتراک بگذارید.

به همین ترتیب، می‌ توانید از بین چندین برنامه شخص ثالث برای Android، iOS، Chrome OS یا سایر پلتفرم‌ ها و همچنین برنامه‌ های افزودنی مرورگر شخص ثالث، یکی را انتخاب کنید. این وظایف دلهره آور با بیش از 100 افزونه که روی KeePass پیچ می شوند، آسان تر می شوند. اگر از نظر فنی فکر می کنید و از کمی چالش لذت می برید، KeePass را امتحان کنید.

منبع: tomsguide.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *