آموزش, ترفند, ترفند کامپیوتر, سخت افزار

نحوه باز کردن و راه اندازی یا اسمبل کامپیوتر

اسمبل کامپیوتر

ممکن است کامپیوتر شما نیازی به تعمیرات نداشته باشد، اما حتما لازم است که پس از گذشت مدت زمانی داخل آن را تمیز کنید. شاید هم قصد دارید یک کامپیوتر جدید اسمبل کنید، ما در این مقاله به شما نحوه باز کردن و راه اندازی یا اسمبل کامپیوتر را خواهیم آموخت.

زمان مورد نیاز: 15 دقیقه

نحوه باز کردن کامپیوتر

  1. ابتدا برند را بررسی کنید.

    اگر برای تمیز کردن یا تعمیرات کامپیوتر نیاز به باز کردن کیس رایانه خود دارید، ابتدا بررسی کنید که برند کیس رایانه شما چیست، رایانه های رومیزی معمولا با استفاده از پیچ گوشتی ها باید باز شوند. با این حال، برندهای خاصی دارای دکمه یا دستگیره ای هستند که می توانید برای باز کردن کیس کامپیوتر از آن ها استفاده کنید. این امر نیاز به استفاده از ابزار را از بین می برد و روند کار را بسیار ساده تر می کند.اسمبل کامپیوتر

  2. ابزارهای مناسب را در نزدیکی خود قرار دهید.

    اگر کامپیوتر شما از نوع معولی است به ابزارهایی برای باز کردن آن نیاز دارید، ابتدا ابزارهای خود را در نزدیکی خود قرار دهید. ابزارهای مناسب به شما این امکان را می دهد تا کیس را راحت باز کنید.اسمبل کامپیوتر

  3. دستان خود را بشویید.

    قبل از شروع کار با رایانه، باید دستان خود را آماده کنید. دستان شما باید قبل از شروع کار با کامپیوتر تمیز باشد، بنابراین دستان خود را کاملاً بشویید. همچنین باید مطمئن شوید که دستان شما کاملاً خشک است. این مورد بسیار مهم است، زیرا دست های مرطوب می توانند منجر به شوک الکتریکی شوند. قبل از کار با رایانه، هر نوع جواهراتی را از دستان خود جدا کنید.اسمبل کامپیوتر

  4. کیس را باز کنید.

    وقتی دستان خود را آماده کردید، کیس را باز کنید. به یاد داشته باشید که ابتدا نوع رایانه خود را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که نیازی به باز کردن پیچی نداشته باشید. با این حال اگر یک کامپیوتر عادی و بدون دستگیره دارید، پیچ ها را پیدا کرده و حذف کنید. همیشه قبل از باز کردن کیس، آن را از برق و مانیتور جدا کنید.
    ابتدا باید با دفترچه راهنما را مطالعه کنید که شامل دستورالعمل های خاصی بر اساس نوع سیستم شما خواهد داشت و به شما با تصاویر و نمودارهایی نشان می دهد که برای باز کردن کیس، کدام پیچ ها باید برداشته شوند.اسمبل کامپیوتر

  5. هرگونه استاتیک را تخلیه کنید.

    هنگام کار باید هرگونه استاتیک و بار اضافی روی دستان خود را تخلیه کنید. زیرا احتمال آسیب دیدن خود یا آسیب رساندن به رایانه را کاهش می دهد. اسمبل کامپیوتر

راه اندازی یا اسمبل کامپیوتر

1.تمام اجزاء کامپیوتر را از درون جعبه خود خارج کنید.

اسمبل کامپیوتر

اگر می خواهید یک کامپیوتر جدید راه اندازی و اسمبل کنید، اولین قدم خارج کردن کامپیوتر از جعبه است. این کار را در یک منطقه امن انجام دهید.

  • حتماً هر نوع پلاستیکی را از روی رایانه بردارید. مانیتور ممکن است دارای لایه ای از پلاستیک روی صفحه باشد که قبل از استفاده از کامپیوتر نیاز است که آن را جدا کنید.
  • محلی را که قصد دارید کامپیوتر خود را در آن قرار دهید حتما بررسی کنید، محلی برای قرار دادن کامپیوتر مناسب است که از تهویه مناسبی برخوردار باشد.

2. کابل مانیتور را پیدا کرده و متصل کنید.

اسمبل کامپیوتر

پس از خارج کردن رایانه خود از درون جعبه، می توانید شروع به انجام تنظیمات کنید. برای شروع، باید کابل مانیتور را وصل کنید.

3. کیبورد را متصل کنید

اسمبل کامپیوتر

ابتدا باید آن را از داخل جعبه خارج کنید و هر نوع پلاستیکی را از روی آن حذف کنید.

کیبوردها ممکن است از یک اتصال USB استفاده کنند، که ظاهری شبیه به مستطیل دارد.

کیبورد ها همچنین می توانند از کانکتورهای گرد استفاده کنند که به آن ها اتصال دهنده های PS / 2 گفته می شود.

این اتصالات به یک درگاه بنفش که در پشت کامپیوتر یافت می شود وصل می شوند.

4. ماوس را متصل کنید.

اسمبل کامپیوتر

ماوس را متصل کنید، مانند کیبورد ممکن است بسته بندی و پلاستیک داشته باشد، بنابراین آن ها را جدا کنید. یک ماوس همچنین می تواند از یک اتصال دهنده PS / 2 یا USB استفاده می کند. PS / 2 در پشت کامپیوتر به یک درگاه سبز متصل می شود. اتصال دهنده های USB به هر پورت USB که در پشت کامپیوتر باشد قابل اتصال است.

5. اسپیکر ها را متصل کنید.

اسمبل کامپیوتر

اسپیکر ها معمولاً به درگاه صوتی متصل می شوند، که در قسمت جلویی یا پشتی کیس کامپیوتر یافت می شود.

  • برخی از درگاه های صوتی دارای کد رنگی هستند. از یک درگاه سبز می توانی برای اتصال هدفون استفاده کرد. میکروفون را با استفاده از درگاه صورتی متصل می کنند و از درگاه آبی برای هر نوع وسیله دیگر، مانند اسپیکر ها استفاده می شود.

6. کامپیوتر را به برق متصل نمایید.

اسمبل کامپیوتر

هنگامی که تمام اتصالات را برقرار کردید، اکنون می توانید رایانه خود را به برق متصل کنید. بیشتر رایانه های رومیزی دارای دو کابل برق هستند.

اولین کابل برق را به پشت کیس کامپیوتر وصل کنید و سپس آن را به یک محافظ برق متصل کنید. از کابل دیگر نیز برای اتصال مانیتور خود به رایانه استفاده کنید.

هنگامی که کار شما تمام شد، می توانید محافظ برق را به پریز متصل کنید. اگر محافظ ندارید، می توانید کامپیوتر را مستقیماً به پریز وصل کنید. با این حال این کار توصیه نمی شود زیرا محافظ برق می تواند نوسانات برق را کنترل کرده و کامپیوتر شما را از آسیب های احتمالی حفظ کند.

7. اکنون کیس و مانیتور را روشن کنید.

اسمبل کامپیوتر

پس از اتصال همه موارد، رایانه خود را روشن کنید. اگر همه چیز را به درستی متصل کرده باشید، کامپیوتر شما باید بدون مشکل راه اندازی شود.

اگر با مشکلی مواجه شده اید بهتر است مجددا همه مراحل را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی وصل شده است. اگر هنوز مشکل دارید، با شماره راهنمایی که در دفترچه راهنما ذکر شده است تماس بگیرید. شخصی که در پشتیبانی فنی است می تواند به شما در حل مسئله کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *