ترفند, ترفند گوشی

راهنمای رفع مشکل از کار افتادن تاچ گوشی و عدم پاسخ به لمس صفحه

از کار افتادن تاچ گوشی

هنگام استفاده از گوشی خود، مطمئن شوید که دست شما تمیز و خشک است. اگر صفحه لمسی هنوز هیچ واکنشی نشان نداده است، فقط راهنمای حل مشکل صفحه کار لمسی زیر را دنبال کنید. در ادامه راه های بر طرف کردن از کار افتادن تاچ گوشی را برای شما بیان می کنیم.

بررسی از کار افتادن تاچ گوشی

1) عوامل محیطی باعث می شود حساسیت صفحه کاهش یابد

  • آهنربا روی گوشی شما تأثیر می گذارد و باعث می شود صفحه لمسی به درستی کار نکند. بنابراین گوشی خود را از میدان مغناطیسی دور نگه دارید.
  • الکتریسیته ساکن، عرق و روغن بر روی صفحه گوشی شما باعث می شود تاچ گوشی هیچ واکنشی به لمس کردن شما نشان ندهد. قبل از لمس مجدد صفحه، مطمئن شوید که دست شما تمیز و خشک و عاری از الکتریسیته است.
  • گوشی اندروید خود را از منبع برق جدا کنید. بعضا استفاده از شارژر غیر استاندارد، باعث عدم عملکرد صحیح تاچ گوشی می شود.
  • صفحه لمسی گوشی های هوشمند در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین به درستی کار نمی کنند.

2) خرابی گوشی منجر به کار نکردن صفحه لمسی می شود

در مرحله اول، دکمه روشن و خاموش را فشار دهید تا گوشی دوباره راه اندازی شود، سپس گوشی شما ممکن است به حالت عادی برگردد. با این حال، صفحه لمسی ممکن است پس از شروع مجدد هنوز به درستی کار نکند. در چنین شرایطی، سعی کنید گوشی را به حالت ریکاوری برده و اطلاعات آن را به حالت کارخانه بازگردانید تا این مشکل حل شود:

  • دکمه پاور را برای خاموش کردن گوشی هوشمند فشار دهید.
  • دکمه روشن و خاموش را فشار دهید و نگه دارید (برخی از گوشی ها از دکمه روشن / خاموش) در همان زمان استفاده می کنند.
  • بعد از آنکه نماد Android روی صفحه ظاهر شد، دکمه ها را رها کنید.
  • برای انتخاب “wipe data/factory reset” از دکمه های میزان صدا استفاده کرده و دکمه روشن را فشار دهید تا تأیید شود. “Yes – delete all user data” را انتخاب کرده و تأیید کنید، سپس گزینه “Reboot system now” را با استفاده از دکمه میزان صدا انتخاب کرده و تأیید کنید.

با تنظیم مجدد کارخانه تمام داده های گوشی شما، از جمله عکس، پیام، برنامه نصب شده، مخاطب و غیره از بین می رود. بنابراین، قبل از استفاده از این روش به این موضوع توجه کنید و از داده های مهم خود بکاپ بگیرید.

خرابی گوشی منجر به کار نکردن صفحه لمسی می شود

3) مشکلات برنامه باعث می شود صفحه لمسی گوشی کار نکند

اگر از یک برنامه استفاده می کنید و صفحه لمسی پاسخگو نیست، سه حالت وجود دارد که نتیجه عملکرد نادرست برنامه در بخش صفحه لمسی است:

  • برنامه های مخرب، سیستم گوشی را آلوده می کند و گاها منجر به عدم عملکرد صفحه لمسی گوشی می شود. بنابراین برای رفع مشکل گوشی خود یک آنتی ویروس مناسب روی تلفن همراه خود نصب کنید.
  • برنامه بسیار بزرگ است و برای سیستم گوشی غیر قابل استفاده است. بنابراین سرعت سیستم را کند می کند یا حتی باعث می شود صفحه نمایش به هیچ عملی پاسخ ندهد. برنامه را حذف کنید تا گوشی به درستی کار کند.
  • برخی از برنامه ها از صفحه لمسی پشتیبانی نمی کنند، بنابراین نمی توانید این برنامه ها را با گوشی لمسی استفاده کنید.

4) تنظیمات شخصی باعث اختلال سیستم می شود

برخی از تنظیمات شخصی ممکن است باعث اختلال در سیستم گوشی و صفحه لمسی شود. اگر تاچ گوشی کاملاً از کار افتاده باشد، تنظیم مجدد کارخانه دستگاه اندروید در حالت ریکاوری ممکن است به درست شدن گوشی شما کمک کند:

  • دکمه پاور را برای خاموش کردن گوشی هوشمند فشار دهید.
  • دکمه روشن و خاموش کننده دکمه روشن و خاموش را فشار دهید و نگه دارید (برخی از گوشی ها از دکمه خاموش کردن دکمه روشن / خاموش) در همان زمان استفاده می کنند.
  • بعد از آنکه نماد Android روی صفحه ظاهر شد، دکمه ها را رها کنید.
  • برای انتخاب “wipe data/factory reset” از دکمه های حجم استفاده کنید و دکمه روشن را فشار دهید تا تأیید شود. “Yes – delete all user data” را انتخاب کرده و تأیید کنید، سپس گزینه “Reboot system now” را با استفاده از دکمه میزان صدا انتخاب کرده و تأیید کنید.

توجه داشته باشید، همانطور که قبلا اشاره شد، این روش باعث از دست رفتن تمامی داده ها می شود. بنابراین از داده های مهم خود پشتیبان تهیه کنید.

تنظیمات شخصی باعث اختلال سیستم می شود

5) خرابی بروزرسانی سیستم عامل باعث از کار افتادن تاچ گوشی می شود

به دلیل قطع اتصال اینترنت یا مشکلات دیگر، ممکن است بروز رسانی گوشی با مشکل روبرو شود. نتیجه این است که سیستم آسیب دیده و نمی تواند صفحه لمسی را بشناسد.

در این صورت می توانید به وب سایت رسمی گوشی خود بروید تا سیستم عامل بروزرسانی آن را پیدا کنید یا از فروشنده خود مستقیماً برای سیستم عامل سؤال کنید.

اگر صفحه لمسی بعد از آزمایش روش های فوق به حالت عادی برنگردد، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد و نیاز به تعویض تاچ گوشی داشته باشید. خصوصا اگر صفحه نمایش گوشی نیز به درستی کار نمی کند و یا خاموش شده است، این فرضیه که تاچ گوشی نیز به مشکل برخورده است، بیشتر قوت می گیرد.

در معرض رطوبت و خیسی قرار گرفتن، ضربه خوردن و یا شوک الکتریکی از مهم ترین دلایل از کار افتادن صفحه نمایش و تاچ گوشی می باشد. برای تعمیر گوشی می توانید آن را به یک فروشگاه تعمیر محلی برده و یا برای کمک با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *