آموزش, اندروید

نحوه استفاده از لانچر سفارشی در اندروید

لانچر سفارشی در اندروید

یکی از مزایای استفاده از اندروید امکان استفاده از لانچرهای سفارشی است. برخلاف iOS که کاربران کم و بیش با آنچه اپل به آن ها داده است مشکل دارند، اندروید امکان شخصی سازی بیشتری را فراهم می کند.
اگر قصد ریشه کن کردن دستگاه Android خود را ندارید، لانچر ها، راهی عالی برای سفارشی سازی دستگاه شما هستند و معمولاً ایمن هستند و تلفن شما را بهم ریخته نمی کنند. در این مقاله نحوه استفاده از لانچر سفارشی در اندروید را آموزش می دهیم.

لانچر های اندروید چه هستند؟

برای کسانی که تازه وارد دنیای اندروید شده اند و نمی دانند لانچرها چه هستند، اساساً می توان راه اندازها را به عنوان صفحه اصلی دستگاه Android شما تصور کرد که نوع عملکرد آن را تعیین می کند.

در بیشتر موارد، راه اندازها بر تصاویر دستگاه Android شما و برخی ویژگی های خاص تأثیر می گذارند.

رام های (rom) های سفارشی در مقابل لانچرهای سفارشی

برخی از شما ممکن است در مورد ROM های سفارشی که مشابه لانچر ها هستند، شنیده باشید. اما برخلاف ROM که ممکن است به دستگاه روت شده ای نیاز داشته باشد، راه اندازها ضمانت دستگاه شما را باطل نمی کنند. این تغییرات همچنین به معنای دائمی نیستند که شما به راحتی می توانید لانچری را متناسب با سلیقه خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال، ROM ها نحوه کار سیستم عامل (تا حدودی) را تغییر می دهند. هنوز هم مبتنی بر Android است، اما ممکن است با ویژگی های دیگری همراه باشد که سازنده گوشی شما از آن استفاده نکرده است.

در حالی که با لانچرهای سفارشی، همه مواردی که سازنده گوشی در آن گنجانده هنوز هم بسیار زیاد است و این تغییرات بیشتر از لحاظ زیبایی مانند تغییر در ظاهر قفل صفحه، صفحه نمایش اصلی، ظاهر کشوی برنامه و غیره است.

نصب یک راه انداز نیز مشابه یک برنامه است، به این معنی که نیازی به انجام مراحل نصب پیچیده و طولانی ندارید که ممکن است برای تازه کارها دلهره آور باشد.

چگونه لانچر را نصب کنیم؟

همانطور که گفتیم، نصب یک لانچر سفارشی در اندروید بسیار آسان است زیرا مانند بارگیری و نصب یک برنامه بر روی تلفن هوشمند شما است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال راه انداز در فروشگاه Google Play بگردید، آن را بارگیری و نصب کنید.

  1. راه انداز را از فروشگاه Play بارگیری و نصب کنید.
  2. ممکن است از شما خواسته شود به راه انداز اجازه دسترسی به برخی از مجوزها را بدهید.
  3. وقتی روی دکمه صفحه اصلی ضربه می زنید، ممکن است از شما خواسته شود که کدام لانچر را می خواهید استفاده کنید و همچنین می توانید این لانچر را به عنوان لانچر پیش فرض انتخاب کنید.

لیستی از بهترین لانچر ها را برای شما آماده کرده ایم:

نحوه استفاده از لانچر سفارشی در اندروید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *