آموزش, نرم افزار

قفل هوشمند گوگل (Google Smart Lock) چیست و چگونه می توان از آن استفاده نمود؟

قفل هوشمند گوگل

قفل هوشمند گوگل چیست؟

شما اطلاعات خود را در نرم افزار هایی که از قفل هوشمند پشتیبانی می کنند، برای بار اول وارد می کنید و اگر انتخاب کنید که اطلاعات ورود شما ذخیره شوند در دفعات بعد زمانی که به آن نرم افزار وارد شوید، اطلاعات نام کاربری و رمزعبور وارد شده توسط شما، به طور خودکار وارد خواهد شد. به دلیل اینکه اطلاعات ورود شما به صورت آنلاین ذخیره می شوند، این ویژگی ورود خودکار را می توان در هر دستگاه اندروید دیگری که حساب کاربری گوگل در آن فعال است، مانند کروم در دسکتاپ استفاده نمود. اگر اطلاعات ورود خود را برای اولین بار درکروم ثبت کنید، از آن به بعد می توانید در تمام نرم افزارهای تلفن همراه خود، از قابلیت ورود خودکار بهره ببرید.

Google Smart Lock چگونه کار می کند؟

قفل هوشمند گوگل در واقع یک سیستم رمز گذاری شده جدید است. این امکان را به شما می دهد تا وقتی در شرایطی قرار دارید که امنیت از اهمیت خاصی برخوردار نباشد، به دستگاه های خود دسترسی داشته باشید.

اگر در خانه هستید، ممکن است هر باری که تلفن خود را برمی دارید نیازی به وارد کردن رمز عبور خود نداشته باشید، اما اگر در قطار هستید، به امنیت بیشتری نیاز دارید.

روش های مختلفی وجود دارد که قفل هوشمند گوگل می تواند این کار را انجام دهد، ما آن ها را در اینجا شرح خواهیم داد.

? On-body Detection: قبل از قرار دادن تلفن همراه خود در جیب یا کیف خود، اگر یک بار رمز عبور خود را وارد کرده باشید، قفل هوشمند به شما امکان می دهد، هنگام دوباره بیرون آوردن نیازی به دوباره وارد کردن رمز عبور نداشته باشید.

? دستگاه های قابل اعتماد (Trusted Devices): وقتی تلفن شما به این دستگاه ها متصل است دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور خود برای ورود به آن ندارید مانند ارتباط بی سیم بلوتوث.

? مکان های قابل اعتماد (Trusted Places): با تنظیم مکان، وقتی در مکان هایی مانند خانه یا محل کار هستید نیازی به وارد کردن رمز عبور خود ندارید.

? تطبیق صدا (Voice Match): دستگاه هنگام شناسایی و تشخیص صدای فرد تلفن را از حالت قفل خارج می کند.

? چهره مورد اعتماد (Trusted Face): دستگاه هنگام مشاهده چهره فرد دارای دسترسی مناسب، توسط دوربین و تشخیص چهره موجود در قسمت جلویی دستگاه از قفل شدن آن جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از قفل هوشمند گوگل در سیستم اندروید

استفاده از Google Smart Lock در دستگاه Android شما کار ساده ای است و فقط نیاز دارد که شما یک رمز ورود در دستگاه خود تنظیم کنید. این مراحل را دنبال کنید:

◾ به تنظیمات دستگاه در قسمت امنیت و موقعیت مکانی بروید، سپس Smart Lock را انتخاب کنید.

◾ رمزعبور را وارد کنید، یکی از گزینه های On body یا مکان مطمئن (Trusted Place) را انتخاب کنید.

◾ اگر مکان مورد اعتماد و مطمئن را انتخاب کردید، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا مکان مورد نظر خود را تنظیم کنید.

نحوه استفاده از قفل هوشمند در کروم بوک ها (Chromebooks)

قفل هوشمند گوگل کمی متفاوت با کروم بوک ها کار می کند و به شما امکان می دهد با اتصال آن به دستگاه اندروید خود، آن را باز کنید.

برای کار با آن باید Chrome OS 71 یا جدیدتر و Android L-MR1 یا جدیدتر را وارد حساب گوگل خود کنید. پس از ورود و به روزرسانی، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

  1. زمان را از سمت راست پایین صفحه Chromebook خود انتخاب کنید و روی تنظیمات کلیک کنید.
  2. دستگاه اندروید خود را در زیر دستگاه های متصل انتخاب کنید و سپس دکمه تنظیم را بزنید.
  3. رمز عبور خود را وارد کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
  4. پس از دریافت پیام تایید از طریق تلفن خود، گزینه هایی را که می خواهید در حالت فعال شده قرار بگیرند را فعال کنید. برای تکمیل تنظیمات، دستورالعمل های بیشتری را دنبال کنید.
نحوه استفاده از قفل هوشمند در کروم بوک ها

مزایای Google Smart Lock

جدا از اینکه بتوانید به سرعت به دستگاه های خود دسترسی پیدا کنید، قفل هوشمند گوگل به شما امکان می دهد تا رمز های عبور را نیز در دستگاه های خود به اشتراک بگذارید.

این کار باعث می شود کار های روزانه تان ساده تر شود. اما اگر می خواهید از این کار صرف نظر کنید، می توانید وارد تنظیمات حساب گوگل شوید و این کار را در Chromebook یا دستگاه Android خود انجام دهید.

قفل هوشمند گوگل یا Google Smart Lock ورود به دستگاه های شما را بدون قفل صفحه آسان می کند و شما می توانید از آن برای ذخیره سریع کلمه عبور خود برای دسترسی سریع به وب سایت ها و برنامه های مورد علاقه خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید

چطوراز گوگل درایو استفاده کنیم؟ (هر آنچه که نیاز دارید تا بدانید)

گوگل کلاس روم (Google Classroom) برنامه رایگان برای کلاس مجازی

نحوه ساخت آزمون آنلاین با استفاده از گوگل